گزارش «اقتصاد 100» از واکنش بازارها به حمله اسرائیل

تیر دلالان ارزی به سنگ خورد/ سقوط آزاد تتر در بازار /افت قیمت طلا

اقتصاد 100 - در نخستین روز هفته جاری و چند ساعت پس از حمله اسرائیل به تهران، قیمت دلار، سکه و طلا کاهش قابل توجهی را تجربه کردند.

تیر دلالان ارزی به سنگ خورد/ سقوط آزاد تتر در بازار /افت قیمت طلا

به گزارش اقتصاد 100 ، بازیگران ارزی در تهران اولین  روز هفته را در شرایطی آغاز کردند که با مداد امروز 5 مهرماه، اسرائیل به برخی اهداف نظامی در ایران حمله کرده بود. این حمله به عنوان واکنشی به حملات مداوم ایران علیه اسرائیل در ماه‌های اخیر تلقی می‌شود. اما بازار ارز چه واکنشی به رویارویی جدید تهران و اسرائیل نشان داد.

تیر دلالان ارزی به سنگ خورد

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخلاف انتظار برخی افراد برای واکنش هیجانی بازار ارز پس از حمله اخیر، این بازار با کاهش قیمت مواجه شده است.

قیمت دلار هرات در معاملات پشت خطی روز جمعه به 68 هزار و 850 تومان رسید، اما روز شنبه با 67 هزار و 300 تومان آغاز شد و تا ساعت 10:16 دقیقه به همین قیمت معامله شد.

در تهران نیز قیمت دلار در معاملات پشت خطی روز جمعه به 68 هزار و 900 تومان رسید، اما امروز در کانال 66 هزار تومان شروع به کار کرد و دلار فردایی در حدود 66 هزار و 500 تومان قرار داشت.

درهم  کاهشی شد

قیمت درهم امارات که در روزهای اخیر یکی از عوامل افزایش نرخ دلار محسوب می‌شد، امروز وارد فاز کاهشی شد. نرخ درهم در روز پنجشنبه به 18 هزار و 720 تومان رسید و امروز تا زمان انتشار این گزارش به 18 هزار و 220 تومان کاهش یافته است.

 سقوط آزاد تتر در بازار 

تحلیلگران ارزی بر این باورند که کاهش قیمت دلار در معاملات فردایی پس از سقوط آزاد تتر آغاز شده است. قیمت تتر که به‌دنبال حمله اسرائیل به ایران به‌طور ناگهانی به ۷۰ هزار تومان رسید، اکنون به ۶۴ هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت طلا ریزش کرد/ سکه سقوط کرد 

علاوه بر بازار ارز، قیمت طلا و سکه نیز در حال کاهش است. امروز قیمت هر گرم طلا 18 عیار با افت 150 هزار تومانی به 4 میلیون و 462 هزار تومان رسید.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سایت اتحادیه طلا و جواهر، قیمت هر قطعه سکه امامی در معاملات نقدی امروز با کاهشی بیش از یک میلیون تومان به 52 میلیون و 800 هزار تومان رسید. همچنین، نیم سکه نیز با کاهش قابل توجهی به 28 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

عرضه یک میلیون سکه از امروز

همچنین بانک مرکزی اعلام کرد: با تمهیدات صورت گرفته و در راستای مدیریت بازار از امروز شنبه عرضه یک میلیون سکه بهار آزادی در قطعات ربع، نیم و تمام توسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود.

معاملات حراج ‎سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران از امروز در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه انجام می‌شود. عرضه سکه در این دوره انبوه خواهد بود.

متقاضیان انواع سکه ربع، نیم و تمام بهار آزادی به تاریخ ۱۴۰۳ نیز بزودی می‌توانند این سکه‌های جدید را از طریق معاملات حراج ‎مرکز مبادله دریافت کنند.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما