اخطاربانک مرکزی به ۱۰ بانک‌

اقتصاد 100-بانک مرکزی به بانک‌ها به دلیل کم‌کاری در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اخطار داد.

اخطاربانک مرکزی به ۱۰ بانک‌

تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

بانک مرکزی به مدیران بانک‌ها دستور داده است که واحدهای مربوطه به قید فوریت نسبت به تسریع در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی اقدام کنند. این اخطار شامل بانک‌های تجارت، مهر ایران، رسالت، توسعه تعاون، صادرات، ملی، رفاه، ملت، سپه و پست بانک است.

سهمیه وام مشاغل خانگی

بر اساس ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، بانک مرکزی موظف است هر ساله سهمیه قابل اعطا از محل منابع قرض‌الحسنه و عادی سیستم بانکی را به ستاد مربوطه ارائه دهد. این ستاد به ترتیب اولویت، سهمیه استانی را تعیین می‌کند. به همین دلیل، بانک مرکزی ضوابط ابلاغ وام مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۳ را به بانک‌های عامل ابلاغ کرده است.

جزئیات وام‌ها

وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری ۱۵۰ میلیون تومان است، در حالی که وام کارفرمایی به ازای اشتغالزایی برای ۴۰ نفر حداکثر ۴ میلیارد تومان با سود ۴ درصد ارائه می‌شود.

تعریف مشاغل خانگی

طبق قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، این مشاغل به فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که توسط اعضای خانواده در فضای مسکونی انجام می‌شود و بدون ایجاد مزاحمت برای همسایگان، خدمات یا کالاهایی قابل عرضه به بازار تولید می‌کند.

رشته‌های مشاغل خانگی

مشاغل خانگی شامل حوزه‌های صنایع دستی، فرش دستباف، تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی کشاورزی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. انواع این مشاغل و زیرمجموعه‌های آن‌ها در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش مشاغل خانگی موجود است.

مراحل ثبت‌نام

متقاضیان مشاغل خانگی باید به سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (www.mcls.gov.ir) مراجعه و متناسب با نوع فعالیت خود یکی از فرم‌های ثبت‌نام (مستقل، تحت پوشش یا پشتیبان) را تکمیل کنند. پس از بررسی و تایید طرح توسط دستگاه اجرایی، پرونده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال و مجوز مربوطه صادر خواهد شد. در مورد متقاضیان معرفی شده از سازمان بهزیستی نیز پس از تایید طرح، مجوز نهایی به این سازمان ارسال می‌شود.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما