شرکت صنعتی و بازرگانی صحت درسال ١٣٣٥ در تهران تاسیس شد. به گواهی دفتر صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی ایران،صحت اولین تولید کنندۀ شامپوهای گیاهی در کشور است که در حال حاضر به عنوان یکی از پیشتازان و نوآوران صنعت شوینده و یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های بخش خصوصی ایران در زمینۀ تولید محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی مطرح است. محصولات صحت نه تنها در بازار ایران و نزد مصرف کنندگان ایرانی جایگاه ویژه ای دارد بلکه به بازار کشورهای امارات متحدۀ عربی، عمان، کویت، قطر، بحرین، عربستان سعودی، عراق، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، و آذربایجان نیز راه یافته است. شرکت صحت کیفیت بالای تولید محصولات خود را مطابق با رضایتمندی مصرف کننده تعریف می نماید و آن را کلید موفقیت خود می داند. تلاش مدیران، متخصصان و کارکنان شرکت صنعتی و بازرگانی صحت برای عرضۀ محصولاتی که ریشه در طبیعت دارند به کوشش های صمیمانه ای مبدل شده که نتایج بسیار با ارزشی را در پی داشته است.
در شرکت صنعتی و بازرگانی صحت برنامه ریزی و تحقیق در خصوص تولیدات آتی به عهدۀ بخش تحقیق و توسعه است. نیازهای مصرف کنندگان توسط بخش بازاریابی با روشهای علمی بازاریابی، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و به بخش تحقیق و توسعه ارجاع می شود تا این بخش، تحقیقات علمی و پژوهشی خود را در این خصوص آغاز کند. در نهایت این تحقیقات به تولید محصولات جدیدی که با ویژگیهای مصرف کننده سازگارتر است منجر خواهد شد. شرکت صنعتی و بازرگانی صحت امیدوار است بتواند به عنوان یکی از تولیدکنندگان پیشرو در صنایع بهداشتی کشور، خانوادۀ محصولات خود را به گونه ای گسترش دهد تا در خانۀ هر ایرانی، چندین محصول متنوع از محصولات صحت حضور پررنگ داشته باشد. نوآوریها و تجربیات شرکت صنعتی و بازرگانی صحت، همواره در خدمت بهداشت، سلامت و زیبایی مردم قرار دارد.
چشم انداز:
شرکت صنعتی و بازرگانی صحت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی است که از سال 1335 فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت به منظور ایجاد نظامی قانونمند و محیطی پویا، سیستم های مدیریتی ISO14001:2015 , ISO45001:2018 , ISO10002:2018 , ISO10004:2018 و GMP را به عنوان الگوی کاری خود قرار داده است. در این راستا مدیریت شرکت تعهد می نماید که الزامات قابل کاربرد این استانداردها را برآورده نماید و همچنین بهبود مستمر را در استانداردهای جاری شده در سازمان اجرایی نماید.
ماموریت ما:
مراقبت های بهداشتی را با بهره گیری از فناوری و نوآوری و با رویکرد مراقبت های شخصی متحول نمائیم. مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا را در دسترس همه قرار دهیم. هدف ما توانمند سازی افراد از طریق تمرکز بر مراقبت های پیشگیرانه برای کنترل سلامت خود و داشتن زندگی سالم تر و شاد تر است. ما متعهد به پرورش فرهنگ تعالی و حفظ میراث فرهنگی با استفاده از گیاهان سنتی هستیم. این چشم انداز بر تعهد صحت به موارد زیر تأکید دارد: 1. دسترسی و مقرون به صرفه بودن: حصول اطمینان از دسترسی و مقرون به صرفه بودن خدمات بهداشتی برای همه ایرانیان، صرف نظر از موقعیت اجتماعی-اقتصادی یا موقعیت جغرافیایی آنها. 2. پیشرفت فناوری: استفاده از فناوری و نوآوری برای تغییر ارائه مراقبت های بهداشتی و افزایش تجربه کلی مراقبت های بهداشتی. 3. رویکرد مراقبت شخصی: تمرکز بر مراقبت شخصی و توانمندسازی افراد برای تصمیم گیری آگاهانه در مورد سلامتی خود. 4. مراقبت پیشگیرانه: ترویج رویکرد پیشگیرانه در مراقبت های بهداشتی با تأکید بر اقدامات پیشگیرانه و آموزش بهداشت 5. همکاری و مشارکت: ایجاد همکاریها و مشارکتهای استراتژیک با سایر ذینفعان صنعت مراقبتهای بهداشتی، از جمله ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی، شرکتهای فناوری و سازمانهای دولتی، برای ایجاد تغییرات مثبت و کمک به توسعه اکوسیستم مراقبتهای بهداشتی در ایران. 6. فرمولاسیون طبیعی و معتبر: چشم انداز حول محور ایجاد شامپوهای گیاهی است که عمیقاً در میراث غنی گیاه شناسی ایران ریشه دارند. شرکت صحت تامین گیاهان محلی، عصاره های گیاهی و مواد سنتی که به دلیل خواص و فواید منحصر به فردشان شناخته شده است را در اولویت قرار می دهد. با استفاده از قدرت طبیعت، این شرکت فرمولاسیون های معتبری را ارائه می دهد که سلامت مو و پوست سر را تقویت می کند.
ارزشهای صحت:
شرکت صنعتی و بازرگانی صحت در راستای نیل به اهداف خود، موارد ذیل را در مسیر تعالی به عنوان ارزشهای سازمان خود معرفی می نماید: مشتری مداری و رضایت مشتری به عنوان اولویت نخست در شرکت پایبندی به قوانین و مقررات ملی و بین المللی تعهد کارکنان به تولید محصولاتی با کیفیت و ارائۀ خدماتی در خور و شأن مشتریان اثرگذاری مثبت بر اقتصاد کشور برخورداری از دانش و فنّاوری روزآمد نوآوری و خلّاقیت برای پاسخگویی به نیاز مشتری برای بالا بردن سطح کیفیت زندگی مشتریان صداقت و صراحت در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی مسئولیت پذیری در قبال جامعه و ارزش آفرینی برای ذی نفعان حفظ محیط زیست شایسته سالاری و توجه به کرامت انسانی