بانک ها ورشکسته خواهند شد اگر...

پیش بینی جهش قیمت دلار تا پایان سال /خطرات باقیماندن نرخ دلار در ماکسیمم قیمت

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت به اقتصاد 100 گفت: ما تا پایان سال قطعا جهش ارزی خواهیم داشت چون در غیر این صورت ورشکستگی بانک‌ها رخ می‌دهد.

پیش بینی جهش قیمت دلار تا پایان سال /خطرات باقیماندن نرخ دلار در ماکسیمم قیمت

امیرحسن کاکایی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت درباره روند قیمتی دلار در ماه‌های آتی به اقتصاد 100 گفت: در هفته‌های گذشته که تنش‌های نظامی در منطقه رخ داد دلار تا 65 هزار تومان هم بالا رفت که انشاءالله مجدد کاهش پیدا می‌کند اما این روند تا کجا می‌تواند ادامه یابد؟ زمانی که دلار ماکسیمم ثابت باقی می‌ماند رکود شدیدی در بسیاری از بازارها رخ می‌دهد.

وی گفت: اگر قرار باشد این رکود شدید تا پایان سال باقی بماند، اکثر بانک‌ها و صندوق‌های بازنشستگی ورشکست خواهند شد. بنابراین ما تا پایان سال قطعا جهش ارزی خواهیم داشت چون در غیر این صورت ورشکستگی بانک‌ها رخ می‌دهد.

کاکایی تاکید کرد: چه جهش تورمی و جهش قیمت دلار اتفاق بیفتد چه رکود شدید در بازارها، هر دو خطرناک و برای اقتصاد کُشنده است. بنابراین حالت دوم منطقی تر است و احتمالا ما شاهد افزایش قیمت دلار خواهیم بود.

مشروح این گفتگو را در اقتصاد 100 با تیتر کاکایی: قطعا واردات خودرو نفعی برای مردم ندارد /قیمت خودروهای داخلی بازهم گران می شود بخوانید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما