خروج اضطراری از بازار دلار

دلار ضربه‌ فنی شد /قیمت سکه ۵ میلیون تومان ریخت

اقتصاد 100 - در ابتدای هفته جاری، بازار ارز و سکه با کاهش قابل توجهی در قیمت‌ها مواجه شد.

دلار ضربه‌ فنی شد /قیمت سکه ۵ میلیون تومان ریخت

به گزارش اقتصاد 100 ، بازیگران ارزی در تهران، اولین روز هفته را به شکلی متفاوت نسبت به روزهای پایانی هفته گذشته آغاز کردند.

تتر دلار را ضربه فنی کرد

به گفته معامله‌گران، امروز تتر به عنوان لیدر بازار ارز تهران عمل کرد. شواهد نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال پس از حمله اسرائیل به تهران به طور هیجانی تا نزدیک مرز 70 هزار تومان افزایش یافت، اما در ادامه معاملات و با کاهش تنش‌های سیاسی، در همان ساعات اولیه پس از حمله، به سمت کانال 64 هزار تومان کاهش یافت. این موضوع باعث شد که خریداران دلار تحت فشار قرار بگیرند و در خریدهای خود احتیاط کنند.

خروج اضطراری از بازار دلار 

از طرف دیگر، درهم امارات امروز خریدار نداشت و این موضوع به عنوان نشانه‌ای برای خروج اضطراری از بازار دلار تلقی شد. چرا که در هفته‌های اخیر، قیمت درهم به عنوان یکی از عواملی که انتظارات صعودی در بازار دلار را تقویت کرده بود، شناخته می‌شد.

 دلار ۲ هزار تومان ارزان شد

در این وضعیت، قیمت دلار کاهش بیش از 2000 تومانی را تجربه کرد. به گفته معامله‌گران اسکناس آمریکایی، در جریان معاملات روز جمعه، دلار در کانال 68 هزار تومان قرار داشت، اما امروز فعالیت خود را در کانال 66 هزار تومان آغاز کرد و در عصر به محدوده 65 هزار و 900 تومان کاهش یافت.

گزارش فارس از ریزش قیمت دلار 

با این حال، امروز گزارشی از خبرگزاری فارس درباره وضعیت بازار ارز منتشر شد. در این گزارش از میدان فردوسی آمده است: «قیمت دلار که از صبح روند کاهشی داشت و به ۶۷ هزار تومان رسیده بود، اکنون با کاهش هزار تومانی به ۶۶ هزار تومان رسیده است.

طبق این گزارش یکی از فروشندگان ارز اعلام کرد که قیمت به سمت کانال ۶۵ هزار تومان حرکت می‌کند و احتمال رسیدن به ۶۴ هزار تومان نیز وجود دارد. این تغییر در شرایطی رخ می‌دهد که دلالان در روزهای اخیر تمایل به خرید دلار داشتند و اکنون تغییر رفتار آن‌ها در برابر مشتریان اهمیت دارد.»

همچنین توییت سید شهاب‌الدین طباطبایی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، نیز دیگر موضع‌گیری مهم امروز در بازار طلا و ارز بود. طباطبایی تأکید کرد: «پس از شبه‌حمله رژیم جعلی، دلار کاهش یافت و بورس به رنگ سبز درآمد.»

ریزش ۵ میلیون‌تومانی قیمت سکه 

اگر از وضعیت بازار ارز عبور کنیم، امروز قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز کاهش یافت. سکه امامی  عصرامروز 4 میلیون تومان  پایین تر از دو روز قبل بسته شد و از 54 میلیون و 800 هزار تومان به 50 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

همچنین، پایین‌ترین قیمت ثبت‌شده برای این فلز گرانبها در طول فعالیت‌های امروز 48 میلیون و 970 هزار تومان بوده که نشان‌دهنده کاهش بیش از 5 میلیون تومانی است.از سوی دیگر طلا 18 عیار نیز امروز نزولی شد و تا سطح 4 میلیون و 383 هزار تومان پایین امد.

برخی از فعالان بازار طلا و سکه بیان کردند که علاوه بر تأثیر کاهشی قیمت دلار بر قیمت طلا و سکه، به نظر می‌رسد خبر عرضه یک میلیون سکه بهار آزادی توسط مرکز مبادله از امروز نیز یکی از عوامل کاهش قیمت‌ها در بازار سکه بوده است.

 

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما