شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

اقتصاد 100-با تصویب نهایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه، وعده داده شده به بازنشستگان در حال تحقق است.

شمارش معکوس برای واریز مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

زمان و مبلغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان: چه انتظاری داشته باشیم؟

فضل‌الله رنجبر، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، خبر از اجرایی شدن طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان آبان‌ماه داده است. با این حال، بازنشستگان همچنان از بابت زمان اجرای این طرح نگران هستند. تجربه‌های گذشته نشان داده که وعده‌ها در این زمینه به‌ندرت به واقعیت تبدیل شده و بسیاری از بازنشستگان تا زمان واریز مبلغ متناسب‌سازی به حساب خود، احساس آرامش نخواهند کرد.

اجرا در آینده نزدیک، اما عدم اطمینان درباره زمان دقیق واریز

اگرچه به نظر می‌رسد که اجرای متناسب‌سازی در آینده‌ای نزدیک قطعی باشد، اما زمان دقیق واریز حقوق هنوز مشخص نیست. مرکز روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه نیز در اطلاعیه‌ای که به تازگی منتشر کرده، به تاریخ واریز اشاره‌ای نکرده است. این موضوع باعث ایجاد ابهاماتی در ذهن بازنشستگان شده و باید دید آیا وعده ۴۰ درصد از مبلغ متناسب‌سازی تا پایان آبان عملی خواهد شد یا نه.

مبلغ متناسب‌سازی حقوق: چه میزان است؟

طبق آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در تاریخ یکم مرداد ۱۴۰۳ به تصویب هیأت وزیران رسیده، مبلغ قابل پرداخت بر اساس میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های مشمول کسور شاغلان مشابه با سابقه ۳۰ سال محاسبه خواهد شد.

اختلافات احتمالی در مبلغ

لازم به ذکر است که مبلغ متناسب‌سازی برای هر گروه از بازنشستگان متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، پیش‌بینی می‌شود که متوسط طلب بازنشستگان کشوری بیشتر از بازنشستگان تأمین اجتماعی باشد. در این راستا، عدم واریز مبلغ علی‌الحساب برای بازنشستگان تأمین اجتماعی از تیرماه به همین دلیل است.

انتظارات و پیش‌بینی‌های بازنشستگان

بازنشستگان به صورت متفاوتی پیش‌بینی می‌کنند که چقدر می‌توانند از طرح متناسب‌سازی دریافت کنند. برخی از آن‌ها انتظار دریافت اضافه حقوقی در حدود ۵ تا ۱۰ میلیون تومان دارند، در حالی که برخی دیگر امیدوار نیستند که مبلغ قابل توجهی به صورت یکجا به حساب آن‌ها واریز شود.

با این حال، باید منتظر ماند و دید آیا وعده‌ها به واقعیت می‌پیوندند و این قشر زحمتکش جامعه در نهایت چه مقدار از حق و حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما