گزارش «اقتصاد 100» از بازار طلا، سکه و ارز

دلار و طلا همچنان می‌تازند /وعده تکراری فرزین برای بازار سکه

اقتصاد 100- در جریان فعالیت کاری بازار امروز؛ خبر ضرب سکه از سوی بانک بانک مرکز توجه فعالان اقتصادی را به خود جلب کرد؛ در این شرایط دلار و طلا همچنان می تازند.

دلار و طلا همچنان می‌تازند /وعده تکراری فرزین برای بازار سکه

به گزارش اقتصاد 100، سکه‌بازان سومین روز هفته را در شرایطی آغاز کردند که قیمت‌ها همانند روز گذشته روند افزایشی را تجربه کردند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سایت‌های رسمی، قیمت سکه امامی که دیروز به طور موقتی وارد کانال 55 هزار تومان شده بود، در آخرین ساعات معاملات نقدی دیروز با قیمت 54 هزار و 275 تومان بسته شد.

قیمت سکه دوباره رکوردشکنی کرد 

با این حال در بازار امروز، این فلز گران بها دوباره رکوردشکنی کرد و به کانال 56 میلیون تومان وارد شد و تا 56 میلیون و 130 هزار تومان افزایش یافت. البته در زمان نگارش این گزارش، قیمت آن حدود 55 میلیون و 400 هزار تومان بود.

افزایش شدید حباب سکه

بررسی‌ها نشان می‌دهد که با افزایش شدید قیمت‌ها، حباب سکه نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است. در این راستا، بالاترین حباب سکه در بازار امروز به 14 میلیون و 568 هزار تومان رسید، در حالی که در زمان نگارش این گزارش، حباب سکه 13 میلیون و 682 هزار تومان محاسبه شده است.

فرزین

وعده تکراری فرزین برای بازار سکه

نکته مهم در بازار سکه، اعلامیه جدید بانک مرکزی در خصوص ضرب سکه است. بر اساس آنچه که رسانه ها گزارش دادند بانک مرکزی تصمیم گرفته به زودی انواع سکه‌های بهار آزادی با تاریخ ضرب هر سال تولید و به بازار عرضه کند. این در حالی است که دو سال پیش نیز بانک مرکزی چنین وعده‌ای را داده بود و هنوز آن را عملی نکرده است.

تحریک بازار سکه از چند جناح

به گفته معامله‌گران، این روزها بازار سکه از چندین جهت به سمت افزایش قیمت تحریک می‌شود. تحلیلگران اقتصادی معتقدند که علاوه بر تأثیر سیگنال هال و تنش‌های سیاسی در خاورمیانه، افزایش قیمت‌ها در بازار طلای جهانی و نرخ دلار نیز دو عامل دیگر برای صعود قیمت سکه به شمار می‌روند.

همچنین فعالان اقتصادی بر این باورند که با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا ، که تنها 16 روز دیگر برگزار می‌شود، تأثیر قابل توجهی بر بازارهای نقدی و نوسانات قیمت اونس طلا خواهد داشت.

آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که در شب انتخابات، نوسانات شدیدی در بازار رخ خواهد داد که ممکن است نیمی از نقدینگی را تحت تأثیر قرار دهد و بسیاری از سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای را از بازار خارج کند.

طلا و دلار همچنان می تازند 

از بازار سکه که بگذریم؛ طلا 18 عیار نیز در جریان بازار امروز در محدوده 4 میلیون و 300 هزار تومان در حال معامله بود.

در کنار طلا و سکه، نرخ ارز نیز امروز در مسیر صعود قرار گرفت. بر اساس ادعای معامله‌گران، دلار در تهران دیروز با قیمت 64 هزار و 150 تومان بسته شد و امروز با 64 هزار و 550 تومان آغاز به کار کرد و تا عصر در همین محدوده معامله شد. در هرات نیز نرخ دلار حدود 64 هزار و 500 تومان بود. از سوی دیگر، قیمت درهم امارات نیز در جریان فعالیت‌های امروز با 120 تومان افزایش به 17 هزار و 720 تومان رسید.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما