رویترز: هکرهای ایرانی اطلاعات کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را هک و پخش کرده‌اند

اقتصاد ۱۰۰- به ادعای رویترز گروهی از هکرهای ایرانی ایمیل‌های کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ ، نامزدی فعلی و رئیس جمهور پیشین ایالات متحده را هک کرده و از طریق برخی رسانه‌های مستقل و فعالان سیاسی حزب دموکرات منتشر کرده‌اند.

رویترز: هکرهای ایرانی اطلاعات کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را هک و پخش کرده‌اند

به گزارش گروه دانش و فناوری، این هکرهای ایرانی پس از آنکه نتوانستند توجه رسانه‌های اصلی را جلب کنند، با برخی روزنامه‌نگاران مستقل ارتباط گرفته و اطلاعات هک شده را عمومی کردند. این اطلاعات شامل مکاتبات ترامپ با مشاورین و هم‌پیمانان خارجی او در زمینه‌های مختلفی انتخابات 2024 می‌شود.

دادستانی آمریکا نیز اعلام کرده که هکرهایی ایرانی در تلاش برای دخالت در انتخابات این کشور هستند و آنها را به تلاش برای نفوذ و دستیابی به اطلاعات کمپین ترامپ متهم کرده است. بر اساس بیانیه‌ی دادستانی، گروه هکری Mint Sandstorm یا APT42 از ماه‌های اردیبهشت تا تیر امسال (1403) به برخی اطلاعات این کمپین دست پیدا کرده‌اند.

گفته می‌شود این هکرها از نام جعلی رابرت استفاده کرده و هنوز واکنشی نسبت به اتهامات نشان نداده‌اند. گفتنی‌ست سفیر ایران در سازمان ملل متحد این اتهامات را بی‌اساس دانسته و آنها را رد کرده است.

هک ایمیل‌های کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ توسط هکرهای ایرانی

در این بین، گروه سیاسی حزب دموکرات American Muckrakers که پیش‌تر نیز اسناد حزب جمهوری‌خواه را منتشر کرده بود، اسناد ادعایی هک شده را عمومی کرده است. مدیر این کمیته هدف از انتشار این مطالب را آگاهی بخشیدن به مردن و شفاف‌سازی فعالیت‌های کمپین ترامپ عنوان کرده است.

کن کلیپنستین، یکی از روزنامه‌نگاران مستقل نیز از طریق پلتفرم Substack اطلاعات مذکور را منتشر کرده است. پس از اقدام این روزنامه‌نگار پلیس فدرال طی تماسی به او هشدار داده که ممکن است این اسناد با عملیات نفوذ خارجی در ارتباط باشند.

گروه American Muckrakers همچنین اعلام کرده که به زودی اطلاعات بیشتری از این اسناد را منتشر خواهد کرد و قصد دارد به اطلاع‌رسانی درباره اسناد ادعایی ادامه دهد.

انتهای پیام

منبع : تکراتو
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما