منظور پزشکیان از اعلام بنزین 8 هزار تومانی مشخص شد

اقتصاد 100- سخنگوی ستاد بودجه، اظهارات رئیس جمهور درباره قیمت 8 هزار تومانی بنزین را به معنای افزایش قریب‌الوقوع قیمت بنزین ندانست.

منظور پزشکیان از اعلام بنزین 8 هزار تومانی مشخص شد

مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه، در خصوص ابهامات مربوط به قیمت بنزین در بودجه ۱۴۰۴ توضیحاتی ارائه داد. وی اشاره کرد که تا سال جاری، منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی در بخش منابع هدفمندی یارانه‌ها قرار می‌گرفت. اما به منظور انسجام بخشی، این منابع به همراه سایر منابع هدفمندی به بودجه عمومی منتقل شده است.

خانلو توضیح داد که در جدول منابع، سه ردیف شامل صادرات فرآورده‌های نفتی، فروش داخلی گاز طبیعی و فروش داخلی فرآورده‌های نفتی درج خواهد شد و این موارد در سرجمع منابع واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای گنجانده می‌شوند. وی تأکید کرد که بودجه و نظام بودجه‌ریزی، به خودی خود تعیین کننده قیمت بنزین نیست و تصمیم‌گیری در این زمینه نیازمند توافق‌های کلان در سطوح مختلف کشور است.

سخنگوی ستاد بودجه تصریح کرد که سیاست سازمان برنامه و بودجه بر این اساس است که هرگونه اصلاح در قیمت‌ها باید با وفاق جمعی صورت گیرد و از تغییرات ناگهانی و شوک‌آور به سایر بازارها پرهیز شود. خانلو تأکید کرد که هدف این سازمان حرکت به سمت ثبات اقتصادی و مالی است و هر تصمیم باید به صورت تدریجی و متناسب با میزان تورم اتخاذ شود.

وی همچنین به نرخ ۸ هزار تومانی بنزین که از سوی رئیس‌جمهور اعلام شد اشاره کرد و بیان داشت که این نرخ به معنای اعمال آن در بودجه نیست. بلکه هدف رئیس‌جمهور بیان فاصله بین قیمت واقعی بنزین و قیمت فعلی فروش بود. در نهایت، خانلو تأکید کرد که هر تصمیمی باید با آگاهی بخشی عمومی و وفاق ملی اتخاذ شود تا آثار آن در سال اجرا در بودجه منعکس گردد.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما