چرا سکه‌های حراجی بانک‌مرکزی پلمب ندارد؟

اقتصاد 100-طلا و سکه به پناهگاه امن سرمایه‌گذاران در بحران‌های منطقه‌ای تبدیل شده‌اند.

چرا سکه‌های حراجی بانک‌مرکزی پلمب ندارد؟

مرکز مبادله ارز و طلای ایران به‌عنوان ابزاری برای مدیریت بازار سکه، اقداماتی کلیدی را در دستور کار قرار داده است. از جمله این اقدامات، افزایش تعداد حراج‌ها از دو روز کاری به سه روز (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) و آغاز ضرب سکه با تاریخ ۱۴۰۳ به‌زودی است. علی سعیدی، مدیرعامل این مرکز، می‌گوید که حراج‌های مختلف با استقبال متفاوتی از سوی مردم روبه‌رو بوده است. تقاضا در برخی روزها به ۶۰۰ میلیارد تومان و در روزهای دیگر تا ۲.۱ همت افزایش یافته است.

جزئیات حراج‌ها و فرآیند ثبت‌نام

سعیدی توضیح می‌دهد که زمان واریز وجه قبلاً دو روز بود که اکنون به یک روز کاهش یافته و زمان سفارش‌گیری نیز از ۱۵ ساعت به ۱۴ ساعت محدود شده است. متقاضیان می‌توانند از روز قبل، از ساعت ۸ صبح تا ۲۳ شب برای واریز وجه اقدام کنند و فرآیند سفارش‌گیری نیز بین ساعت ۱۲ تا ۱۴ روز حراج انجام می‌شود. پس از پایان این فرآیند، کمیته‌ای در بانک مرکزی کف قیمت را تعیین می‌کند و پول افرادی که موفق به خرید سکه نشده‌اند، تا پایان همان روز به حسابشان بازگردانده می‌شود.

امنیت و جلوگیری از جعل

سعیدی همچنین به برنامه‌های بانک مرکزی برای عرضه سکه‌هایی با تاریخ ضرب سال آینده اشاره کرده و گفت که در آینده امکان عرضه سکه‌های بدون تاریخ ضرب نیز وجود دارد. او به دنبال راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از جعل سکه‌ها است و به این نکته اشاره کرد که سکه‌های پلمب‌شده دارای لایه‌های امنیتی هستند، اما ممکن است پلمب‌ها جعل شوند. بنابراین، آنها در حال بررسی تکنولوژی‌هایی هستند که سکه‌ها را در کارت‌های غیرقابل‌برداشت قرار دهند و شماره‌سریال آنها ثبت شود.

آمار و پوشش تقاضا

تا کنون بیش از ۳۸۸ هزار قطعه سکه تحویل داده شده است. سعیدی اظهار کرد که قیمت ربع سکه در ابتدا ۹۴ درصد میانگین قیمت بازار بوده و تا تاریخ ۲۵ مهر به ۹۵.۷ درصد افزایش یافته است. همچنین، ۶۲.۷ درصد از تقاضاها برای ربع سکه، ۵۳.۶ درصد برای نیم سکه و ۳۴ درصد برای تمام سکه پوشش داده شده است.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما