رنگ جذاب این سنگ حافظه تان را تقویت می کند

طلا و جواهر اقتصاد 100: سنگ زمرد کلمبیا به عنوان یکی از زیباترین و مشهورترین سنگ‌های قیمتی رنگی در جهان، از ارزش بالایی برخوردار بوده و سالیان دراز است که از این سنگ در ساخت انواع زیورآلات استفاده می‌شود.

رنگ جذاب این سنگ حافظه تان را تقویت می کند

خواص سنگ زمرد کلمبیا چیست؟

زمرد کلمبیا علاوه بر این که به دلیل رنگ سبز سیر خود مورد توجه است، به دلیل خواص جسمی و روحی متعددی که دارد نیز مورد علاقه بسیاری از افراد است. این سنگ قیمتی رنگی، در گذشته با رمز و راز مرتبط دانسته می‌شد و برای تقویت روحیه و آرامش از آن استفاده می‌کردند. این سنگ مجلل و پرانرژی، در بهبود بیماری‌های چشم و دستگاه گوارش موثر شناخته می‌شود و برای افزایش ثروت، قدرت حافظه و تمرکز، نشاط و سلامتی توصیه شده است. 

راه‌های تشخیص زمرد کلمبیا

برای شناخت زمرد کلمبیا مهم‌ترین راه توجه به رنگ و مشخصات ظاهری سنگ است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی اشاره شد، زمرد کلمبیا رنگ سبز تیره دارد و در بعضی موارد نیز رنگ آن می‌تواند ته‌مایه آبی داشته باشد. رنگ این سنگ، معمولا به طور یک‌دست در تمامی قسمت‌های آن توزیع می‌شود و درخشش مناسبی نیز دارد. این زمردها هم‌چنین ممکن است دارای اجزای ریز باشند با چشم غیرمسلح نیز قابل مشاهده است. با این وجود باید گفت تشخیص سنگ زمرد کلمبیا مانند سایر جواهرات گران‌قیمت کار آسانی نیست و برای خرید زیورآلاتی با این سنگ بهتر است به فروشگاه جواهر سنگ زمرد معتبر مراجعه کنید.

از کجا بفهمیم سنگ زمرد کلمبیا اصل است؟

همان‌طور که در بخش قبلی مطرح شد، با توجه به رنگ و مشخصات فیزیکی سنگ زمرد می‌توان به مبدا استخراج آن پی برد، اما این کار به آسانی قابل انجام نیست و تنها متخصصان این حوزه می‌توانند نوع سنگ زمرد و اصل بودن آن را با دستگاه‌های مربوط به سنجش جواهرات و یا آزمایش‌های مربوط به بازتاب نور و... بررسی کنند. با این همه یکی از راه‌های مهم برای اطلاع از اصل بودن و منشا سنگ زمرد، خرید از فروشگاه‌هایی است که گزارش GIA را به همراه سنگ زمرد کلمبیا ارائه می‌کنند. در این گزارش کلیه اطلاعات مربوط به سنگ درج و مبدا آن نیز مشخص می‌شود.

مروری بر قیمت زمرد کلمبیا اصل

برای اطلاع از قیمت قیراطی زمرد کلمبیا اصل، می‌توانید به سایت‌های عرضه سنگ‌های قیمتی مراجعه کنید و اگر قصد خرید زیورآلاتی با سنگ زمرد کلمبیا دارید باید با فاکتورهای موثر بر قیمت جواهرآلات آشنایی داشته باشید. قیمت روز طلا و وزن طلای به‌کاررفته در انواع زیورآلات از جمله سرویس زمرد طلا، وزن و تراش سنگ زمرد روی کار، طراحی و اجرت ساخت آن و.... از مهم‌ترین مواردی هستند که روی قیمت زیورآلاتی که در آن از زمرد اصل استفاده شده است، تاثیرگذار است. هم‌چنین اگر در کنار سنگ زمرد، سایر سنگ‌های قیمتی مانند الماس در ساخت زیورآلات به کار برده شود، قیمت تمام‌شده آن بیشتر خواهد بود.ش

 

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما