۲۵ میلیون تومان پاداش برای این افراد/ مشمولان چه کسانی هستند ؟

اقتصاد 100- پس از شناسایی استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز، روند برخورد با متخلفان به‌طور جدی آغاز می‌شود. در این فرآیند، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده از دستگاه‌های ماینر به‌دقت بررسی می‌شود. سپس قیمت مصرفی بر اساس نرخ روز رمزارز مجاز محاسبه و از متخلفان دریافت می‌شود. علاوه بر این، فرد متخلف به دادگاه معرفی شده و دستگاه‌های ماینر او ضبط و به مراجع قضایی و امنیتی تحویل داده می‌شود تا به‌طور کامل امحا شوند. این اقدامات نشان‌دهنده عزم جدی برای ساماندهی به بازار رمز ارز و جلوگیری از سوءاستفاده‌هاست.

۲۵ میلیون تومان پاداش برای این افراد/ مشمولان چه کسانی هستند ؟

هادی سفیدمو، مجری طرح نظارت و ساماندهی استخراج رمز ارز، به خطرات جدی استخراج غیرمجاز بیت کوین برای شبکه برق اشاره کرده است. او تأکید کرد که برای استخراج یک بیت کوین، معادل مصرف برق ۴۱۰ واحد مسکونی لازم است. این مقدار مصرف برق به ویژه در مورد دستگاه‌های قدیمی، به طور متوسط به یک میلیون کیلووات ساعت می‌رسد. در واقع، هر دستگاه ماینر تقریباً به اندازه یک کولر گازی در مناطق گرمسیر انرژی مصرف می‌کند؛ بنابراین، خاموش شدن یک ماینر معادل خاموش شدن یک کولر گازی است.

سفیدمو همچنین به مزایای دستگاه‌های جدید اشاره کرد که با توان پردازش بالاتر، می‌توانند بیت کوین را با نصف این مقدار انرژی استخراج کنند. مصرف برق این دستگاه‌ها بسته به قدرت پردازش آن‌ها بین ۱.۵ تا ۱۱ کیلووات متغیر است و ماینرهای موجود در ایران نیز بین ۲ تا ۳.۵ کیلووات مصرف دارند.

وی در ادامه به مجازات‌های سخت برای متخلفان اشاره کرد و گفت که بعد از شناسایی مصرف‌کنندگان غیرمجاز، میزان انرژی مصرفی و مدت زمان استفاده آن‌ها بررسی شده و قیمت مصرفی به نرخ روز رمزارز محاسبه و از آن‌ها دریافت می‌شود. علاوه بر این، فرد متخلف به دادگاه معرفی می‌شود و دستگاه‌های ماینر او ضبط و به مراجع قضایی و امنیتی تحویل داده و در نهایت امحا می‌شود.

سفیدمو خواستار همکاری شهروندان برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز شد و گفت که با گزارش این تخلفات می‌توانند علاوه بر کمک به کاهش ناترازی برق، پاداشی تا سقف ۲۵ میلیون تومان دریافت کنند. به این ترتیب، شهروندان می‌توانند با یک اقدام مسئولانه به بهبود وضعیت برق کشور کمک کنند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما