سرمایه گذاری جدید و خاص مشترک ایران و چین

معاون وزیر نیرو گفت: یکی از اهداف وزیر نیرو سرمایه گذاری مشترک با چین در حوزه انرژی تجدیدپذیر است، و بر این اساس امیدواریم در تابستان آینده سهم بیشتری از تجدیدپذیرها در تولید برق داشته باشیم.

سرمایه گذاری جدید و خاص مشترک ایران و چین
به گزارش اقتصاد100، همایون حایری، معاون وزیر نیرو در تمور برق و انرژی در حاشیه افتتاح بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر در تلاش هستیم با همکاری وزارت نفت سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور را تامین کرده و مخازن را پر کنیم.

وی افزود: ناترازی وجود دارد و اگر به آمار نگاه کنیم در یک دوره زمانی 10 ساله از سال 87 تا 97، میانگین رشد مصرف سالانه حدود 2000 مگا‌وات بوده است، ولی از سال 97 تا 1403، میانگین رشد مصرف به 4000 مگاوات رسیده است. امسال نیز نسبت به سال گذشته رشد نیاز مصرف 6500 بوده است.

معاون وزیر نیرو تصریح کرد: این افزایش رشد با توجه به اینکه بیشتر آن مربوط به بخش سرمایش است که به دلیل افزایش و استمرار دمای هوای گرم بوده و امیدواریم با برنامه‌های مدیریت مصرفی که وجود دارد و با کمک و همکاری مردم برای تابستان سال آینده ناترازی را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: به هر حال همه همکاران به دنبال ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید و تعمیر نیروگاه‌ها هستند. در این بین به دنبال توسعه تجدید پذیرها هم هستیم.

حایری در پاسخ به سوالی در مورد نقش تجدید پذیرها در کاهش ناترازی برق گفت: یکی از اهداف وزیر نیرو دولت چهاردهم که در حال حاضر در اجلاسی در چین حضور دارد، سرمایه‌گذاری مشترک با این کشور در حوزه تجدیدپذیرها است،زیرا این نوع سوخت با توجه به بی‌نیازی به سوخت فسیلی، سریعتر به نتیجه می‌رسد. امیدواریم در تابستان آینده سهم بیشتری از تجدیدپذیرها در تولید برق داشته باشیم.

وی افزود: یکی از اهداف وزیر نیرو سرمایه گذاری مشترک با چین در حوزه انرژی تجدیدپذیر است، زیرا این نوع سوخت با توجه به بی نیازی به سوخت فسیلی، سریعتر به نتیجه می رسد و بر این اساس امیدواریم در تابستان آینده سهم بیشتری از تجدیدپذیرها در تولید برق داشته باشیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی درباره نقش بخش خصوصی در برنامه‌های وزارت نیرو برای رفع ناترازی انرژی در کشور تصریح کرد: به صورت هفتگی با حضور شخص وزیر نیرو با بخش خصوصی جلسه داریم و فضایی ایجاد شده است که به دنبال استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در کاهش ناترازی هستیم.

وی افزود: همین نمایشگاه نشان می‌دهد که بخش خصوصی توانمندی را ایجاد کرده است که صنعتی خودکفا داشته باشیم و بر روی کاهش ناترازی روی بخش خصوصی حساب کردیم.

حایری در تشریح برنامه تعهدات صادراتی برق در کشور نیز خاطرنشان کرد: تعهدات صادراتی را انجام داده و واردات برق هم داریم. در حال حاضرمی توان گفت که صادرات و واردات ما در یک حالت تعادل بوده ولی صادرات‌مان باعث نشده که در تامین برق داخل به مشکل برخورد کنیم.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در مورد وضعیت نیروگاه بوشهر گفت: در حال حاضر واحد اول این نیروگاه در مدار است و در تابستان هم به ما کمک زیادی کرد. 2 واحد دیگر هم در حال احداث هستند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های صادرات برق با اشاره به اهمیت بخش تجدیدپذیر گفت: در حال حاضر تقریبا به زنجیره ساخت نیروگاه‌های این بخش در داخل رسیده‌ایم ولی برای گسترش آن نیاز به سرمایه گذاری داشته و از ظرفیت چین می توانیم استفاده کنیم.

حایری در پایان گفت: در حال حاضر سهم تجدید‌پذیرها در تولید برق حدود 1300مگاوات است که 500 مگاوات برای اضافه کردن به آن تا پایان سال برنامه‌ریزی شده و امیدواریم تا تابستان به 4000 مگاوات برسیم.

انتهای پیام/

 
کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما