پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: در کوتاه‌مدت، قیمت طلا احتمالاً حرکت صعودی خود را بالای 2738 دلار حفظ خواهد کرد.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت قیمت طلا

به گزارش  «اف‌ایکس امپایر» طلا در هفته‌های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است، چرا که سرمایه‌گذاران در بحبوحه‌ی ابهامات و عدم قطعیت‌های جهانی به ویژه به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی مستمر در خاورمیانه، به این فلز روی آورده‌اند.

با این حال، نباید فراموش کرد که قدرت دلار آمریکا و افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا، مومنتوم طلا را کاهش داده و پتانسیل صعودی آن را محدود کرده است.

بررسی نوسانات ارز ایالات متحده حاکی از آن است که دلار آمریکا همچنان قوی است و نزدیک به بالاترین سطح خود از ماه اوت معامله می‌شود. علت این قدرت را بیشتر می‌توان به افزایش اخیر در بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نسبت داد که با 62 واحد رشد، به 4.20 درصد رسید.

سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که در ماه‌های آتی نرخ بهره، به میزان کمتری از سوی فدرال رزرو کاهش یابد و در نوامبر نیز شاهد کاهش 25 واحد پایه‌ای باشد. در نتیجه، انتظار می‌رود که قدرت دلار هر گونه افزایش قابل توجهی در قیمت طلا را محدود کند، چرا که دلار قوی‌تر معمولاً باعث می‌شود طلا برای سرمایه‌گذاران، جذابیت کمتری داشته باشد.

یک تحلیلگر بازار بر این باور است که علیرغم خطرات ژئوپلیتیکی، تا زمانی که دلار آمریکا به رشد خود ادامه دهد، طلا ممکن است برای شکستن به سمت بالاتر تلاش کند.

مقامات فدرال رزرو در مورد آینده‌ی کاهش نرخ بهره اختلاف نظر دارند. مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، ضمن حمایت از کاهش بیشتر، اظهار داشت:«هنوز دلیلی برای توقف وجود ندارد»

در حالی که جفری اشمید، رئیس فدرال رزرو کانزاس سیتی، با تأکید بر وجود بازار کار در حال تثبیت، موضع احتیاط را لازم دانسته است.

معامله‌گران تا پایان سال، حدود 42 نقطه پایه کاهش نرخ را قیمت‌گذاری می‌کنند که تا حدی نسبت به انتظارات قبلی کاهش یافته است.

در چشم‌انداز داده‌های اقتصادی، پیش‌بینی می‌شود که مطالبات اولیه‌ی بیکاری در ایالات متحده از 241000 به 242000 برای هفته‌ی منتهی به 19 اکتبر افزایش یابد.

در عین حال، انتظار می‌رود شاخص PMI تولید جهانی S&P در اکتبر از 47.3 به 47.5 برسد و ضمناً PMI خدمات از 55.2 به 55.0 کاهش یابد.

و اما در حالی که بانک‌های مرکزی برای کاهش نرخ بهره آماده می‌شوند، چشم انداز بلندمدت طلا همچنان نامشخص است. اگر انتظارات پیرامون تسهیل سیاست پولی فدرال رزرو بیشتر کاهش یابد، طلا با وجود تقاضای امن ناشی از ریسک‌های ژئوپلیتیکی ممکن است با فشار نزولی مواجه شود.

در کوتاه‌مدت، قیمت طلا احتمالاً حرکت صعودی خود را بالای 2738 دلار حفظ خواهد کرد. مقاومت فوری در 2754 دلار و حمایت 2725 دلار قرار دارد. با این حال، دلار قوی آمریکا می‌تواند رشد را محدود کند.

طلا (XAU/USD) با حفظ حرکت صعودی خود در کوتاه‌مدت، با 0.05 درصد افزایش در 2750.21 دلار معامله شد. نقطه محوری کلیدی برای تماشا 2738.16 دلار است و اگر طلا بالاتر از این سطح بماند، روند خرید قوی به نظر می‌رسد.

و اما مقاومت فوری در 2,754.01 دلار، با مقاومت بیشتر در 2,766.90 دلار و 2,777.01 دلار قرار دارد.

از جنبه نزولی، حمایت فوری در 2725.79 دلار قرار دارد و شکست به پایین این سطح می‌تواند قیمت‌ها را به 2715.89 دلار یا 2704.76 دلار برساند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2719.07 دلار از روند صعودی حمایت می‌کند، اما اگر قیمت‌ها به زیر محور سقوط کند، می‌توانیم شاهد فروش تهاجمی‌تری باشیم.

با حفظ سطح بالاتر از 2738 دلار، روند صعودی می‌ماند، اما در صورت شکسته‌شدن به زیر آن، برای کاهش شدید احتمالی آماده شوید.

کیف پول من

خرید ارز دیجیتال
به ساده‌ترین روش ممکن!

✅ خرید ساده و راحت
✅ صرافی معتبر کیف پول من
✅ ثبت نام سریع با شماره موبایل
✅ احراز هویت آنی با کد ملی و تاریخ تولد
✅ واریز لحظه‌ای به کیف پول شخصی شما

آیا دلار دیجیتال (تتر) گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است؟

استفاده از ویجت خرید ارز دیجیتال به منزله پذیرفتن قوانین و مقررات صرافی کیف پول من است.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

موافق افزایش کف «معافیت مالیاتی» به جای افزایش درصد حقوق هستید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما