انواع موتور ساعت مچی زنانه

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از مهم ترین موارد در خرید ساعت مچی باید در نظر موتور آن است .موتور ساعت به منزله قلب ساعت شناخته شده است و به سازو کاری گفته می شود که عقربه های موجود بر روی صفحه ساعت را حرکت می دهد.

انواع موتور ساعت مچی زنانه

ساعت چنانچه موتور خوبی نداشته باشد به صورت مطلوبی کار نمی کند. موتور ساعت های مچی معمولا به دو گروه کلی مکانیکی( موتور اتوماتیک نوعی از مکانیکی به شمار می آید) و کوارتز طبقه بندی می شوند.

موتور کوارتز

تکنولوژی این مدل موتور ساده می باشد. این ساعت معمولا به وسیله باتری کار می کند. اختراع این نوع موتور ساعت، به سال ۱۹۶۹ بر می گردد.‌موتور آنها نیز با باتری کار می کند و معمولا دارای دقت بیشتری در قیاس با ساعت های مکانیکی است.

هر نوع ساعتی جهت ارائه زمان نیاز به یک عنصر تنظیم کننده دارد. در ساعت های مچی با موتور مکانیکی این وضعیت به شکل فنر و چرخ تعادل است با این وجود ساعت کوارتز دربردارنده یک کریستال کوچک کوارتز می باشد.

که به صورت یک چنگال دو سویه ساماندهی شده است. موتور این ساعت معمولا نرخ به صرفه تری دارند و علاوه بر این، به تعمیر کمتری نیاز دارد.

موتور مکانیکی

موتور این نوع ساعت ها جذاب تر می باشند و جهت شارژ شدن معمولا احتیاجی به باتری ندارند و معمولا از قیمت بیشتری برخوردارند. در برخی از آنها که موتور مکانیکی کوکی دارند، بایستی به شیوه دستی این ساعت ها را کوک کرد.

موتور اتوماتیک

در حقیقت موتور اتوماتیک ساعت، نوعی از ساعت مچی های مکانیکی می باشد که به منزله ساعت مچی خود کوک هم معرفی می شود. این نوع ساعت ها انرژی خود را معمولا با کار کردن به وسیله جنبش و تحرک مچ دست فراهم می کنند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما