ارتباط بین قیمت طلا و مسکن ، طلا بخریم یا مسکن؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: فقط به این دلیل که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ممکن است یک وسیله سرمایه گذاری ناآشنا باشد، به این معنی نیست که باید از آن اجتناب کرد.

ارتباط بین قیمت طلا و مسکن ، طلا بخریم یا مسکن؟

 اگر به درستی برخورد شود، یک سرمایه گذاری در املاک و مستغلات می تواند یک فرصت سرمایه گذاری سودآور و قابل اعتماد برای ایجاد بازده قابل توجه باشد. می تواند جریان درآمدی منظمی ایجاد کند و در عین حال پرتفوی شما را با مزایای استثنایی مانند مزیت مالیاتی، تنوع، و انتخاب سرمایه گذاری کم خطرتر تکمیل کند. از طرف دیگر، دلایل متعددی وجود دارد که چرا مردم، به ویژه هندی ها، طلا را به عنوان یک وسیله سرمایه گذاری ترجیح می دهند. بسیاری از خانواده‌ها در هند طلا را برای قرن‌ها ارزشمند می‌دانند و آن را از نسلی به نسل دیگر به عنوان وسیله‌ای از دارایی منتقل می‌کنند. مزیت اصلی سرمایه گذاری در طلا این است که سرمایه گذاری شما بسیار انعطاف پذیر است. بسته به مقدار پولی که باید سرمایه گذاری کنید، می توانید 1 گرم، 5 گرم، 10 گرم یا هر مقدار طلا خریداری کنید. 

بازده در املاک و مستغلات در مقابل سرمایه گذاری طلا

تاریخ می گوید که املاک و مستغلات به طور متوسط ​​8 درصد بازده داشته است و می تواند تا 15 درصد یا بیشتر افزایش یابد. با وجود رشد اجاره، بازده اجاره در هند حدود 7 تا 9 درصد است که کمتر از سایر گزینه های سرمایه گذاری است. با این حال، اگر به روی دیگر سکه نگاه کنید، املاک و مستغلات می تواند درآمد ماهانه منظمی ایجاد کند که سرمایه گذاری طلا نمی تواند درآمد داشته باشد. املاک و مستغلات می تواند یک گزینه سرمایه گذاری بلند مدت جذاب باشد که در آن ارزش ملک در طول زمان افزایش می یابد. املاک و مستغلات بازدهی بهتری نسبت به طلا بدون نوسانات زیاد دارند. علاوه بر این، زمانی که بازار بهبود می یابد، ارزش ملک شما نیز افزایش می یابد. عاقلانه است که املاک و مستغلات را به عنوان بخشی از استراتژی کلی خلق ثروت خود بگنجانید.

سرمایه گذاری طلا با ارزش است زیرا نتایجی را در برابر تورم به ارمغان می آورد. در یک دوره زمانی، بازده حاصل از سرمایه گذاری طلا مطابق با نرخ تورم است. با این حال، جنبه تاریک زمانی است که طلا ارزش خود را افزایش می دهد، به این دلیل است که ارزش پول کاغذی کاهش یافته است. از این رو، بازده در مورد سرمایه گذاری طلا اسمی می شود.

چرا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات؟

املاک و مستغلات به دلایل زیر به عنوان یک گزینه عاقلانه تر باز می شود.

نوسانات کم: املاک و مستغلات در مقایسه با طلا یک گزینه سرمایه گذاری پایدار است. همچنین، داشتن خانه به معنای تضمین آینده ای مطمئن است.

هزینه ها ارزش افزوده: ارزش ملک را می توان از طریق تعمیرات و نوسازی افزایش داد. برخلاف طلا، ملک را می توان بنا به راحتی تغییر داد.

آن را اجاره کنید: حتی اگر از ملک استفاده می کنید، همیشه می توانید آن را اجاره کنید تا درآمدی منظم داشته باشید. بازده اجاره یک گزینه عالی برای ایجاد یک جریان نقدی مثبت است. شما همچنین می توانید ملک را در قبال وام رهن کنید.

ارزش املاک و مستغلات همیشه در طول زمان افزایش می‌یابد: هر چه مدت بیشتری ملک خود را نگه دارید، احتمالاً ارزش بیشتری کسب خواهید کرد.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با مزایای مالیاتی متعددی مانند کسر مالیات بر بهره وام مسکن، هزینه های عملیاتی و هزینه های قانونی، مالیات بر دارایی و استهلاک همراه است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نه تنها یک سرمایه گذاری مطمئن است، بلکه می تواند بازده بهتری را در طی یک دوره زمانی ایجاد کند، در حالی که اگر از آن به عنوان ملک اجاره ای استفاده می کنید، هنوز درآمد منظمی کسب می کنید. این یک گزینه سرمایه گذاری عالی به دلایل زیادی مانند مزیت مالیاتی فوق العاده است و می توانید از آن برای ایجاد ثروت استفاده کنید.

چرا در طلا سرمایه گذاری کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم ترجیح می دهند پول خود را در طلا به سایر گزینه های سرمایه گذاری ترجیح دهند. در زیر دلایل مالکیت طلا نسبت به سایر گزینه های سرمایه گذاری آورده شده است.

حفظ ارزش خود: برخلاف ارز کاغذی، طلا ارزش خود را در طول اعصار حفظ کرده است. مردم به طلا به عنوان راهی برای انتقال و حفظ ثروت خود از نسلی به نسل دیگر نگاه می کنند.

پوشش در برابر تورم: طلا ثابت کرده است که یک محافظ عالی در برابر تورم است زیرا قیمت طلا با افزایش هزینه زندگی افزایش می یابد.

تنوع پرتفوی: هدف از تنوع سبد، یافتن سرمایه گذاری هایی است که ارتباط نزدیکی با یکدیگر ندارند. طلا از نظر تاریخی با سهام و صندوق های سرمایه گذاری همبستگی منفی دارد. بنابراین، معلوم می شود که ابزار تنوع بخشی در مجموعه شماست.

طلا هیچ ریسک طرف مقابل ندارد: در مورد طلا، هیچ تشریفات قانونی یا قرارداد کاغذی برای معتبر کردن آن وجود ندارد. برای انجام تعهدات قراردادی نیازی به واسطه نیست.

نقدینگی و قابلیت حمل: سرمایه گذاری های طلا به ویژه، سکه های طلا و شمش های طلا ایده آل هستند زیرا سرمایه گذاری قابل حمل و نقدشوندگی بالایی دارند. شما می توانید طلا را در هر نقطه از جهان حمل کنید و می توانید در هر گوشه ای از جهان ظرف چند دقیقه بفروشید.

بدون هزینه نگهداری و حمل: برخلاف املاک و مستغلات، طلا نیازی به نگهداری ندارد. شما به سادگی می توانید آن را قفل کنید تا زمانی که به آن نیاز داشته باشید. علاوه بر این، طلا یک ارزش متراکم است. شما می توانید بدون پرداخت هزینه حمل، میلیون ها روپیه طلا را در خانه خود حمل کنید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما