راهنمای خرید انگشتر نشان برای رفتن به خواستگاری

طلا و جواهر اقتصاد 100: یکی از مراحل مهم در ازدواج، خرید انگشتر برای همسر است که طی فرآیندی چالش‌بر‌انگیز صورت خواهد گرفت. برای مثال ممکن است فرد ایده‌آل شما انگشتری ظریف همراه با نگین را دوست داشته باشد یا در موارد دیگر ممکن است انگشتر‌های سنگین و شیک را بپسندد.

راهنمای خرید انگشتر نشان برای رفتن به خواستگاری

خرید مدل انگشتر نشان دارای فرآیند پیچیده‌ای است که تا آخر عمر در ذهن و خاطره‌ها می‌ماند. راهنمای خرید انگشتر نشان از این جهت مورد اهمیت واقع می‌شود که در زندگی شما یک‌بار اتفاق میفتد؛ بنابراین باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. انگشتر‌هایی که در مراسم‌هایی مانند نشان، کاربرد دارد از انواع ، رنگ‌ها، مدل‌ها و… تشکیل شده است که شما می‌توانید با راهنمای خرید بهترین گزینه را برای شریک زندگی خود پیدا و خریداری کنید.

همواره یکی از مواردی که در سرمایه‌گذاری و البته کادو دادن مورد توجه قرار می‌گیرد، انگشتر طلا است‌. به خاطر چندین و چند عامل، خرید انگشتر طلا زنانه و به خصوص انگشتر نشان حائز اهمیت قرار می‌گیرد.

سبک انگشتر نشان

انگشتر نشان در دسته‌ای قرار می‌گیرد که پرفروش نیز هستند؛ بنابراین همواره مدل‌های جدید و متنوع که بسیار نیز مدرن هستند به بازار عرضه می‌شود و چشم شیک‌پسندان را به خود جلب می‌کند. با توجه به مد سال و البته شیکی و‌ مدرن‌بودن انگشترهای نشان باید گفت در سال اخیر انگشتر‌های تک نگین و ظریف بیشتر در صف خرید قرار می‌گیرند. اکثر نامزدها سعی می‌کنند با خرید انگشتر طلا با نگین جواهر زیبایی دستان خود را چندین برابر کرده و البته مدرن بودن را نیز تجربه کنند.

قیمت انگشتر نشان

در بازار و البته در طلا و جواهری بزرگ حقانی انگشتر نشان در وزن‌ها و قیمت‌های مختلفی وجود دارد. اکثرا قیمت انگشتر نشان را خانواده و خود داماد با توجه به میزان بودجه و توان خرید پرداخت می‌کنند، البته بهتر است در شروع یک زندگی برای انگشتر نشان یک انگشتر که قیمت مناسبی دارد و مورد پسند عروس خانم نیز است را خریداری کنید. در کل باید گفت قیمت و خرید انگشتر ازدواج طلا با توجه به میزان بودجه آقا داماد تعیین می‌شود. البته نکته مورد توجه این است شما می‌توانید در فروشگاه حقانی انتخاب آزادانه‌ای را داشته باشید.

تفاوت انگشتر نشان با سایر انگشترها

تفاوت حلقه و انگشتر نشان در این است که انگشتر نشان به عنوان نشانه‌ای از تاهل استفاده می‌شود و در مراسمات اولیه توسط داماد به عروس هدیه داده می‌شود؛ ولی سایر انگشتر‌ها در مراسمات مختلفی هدیه داده شود.

انواع انگشتر نشان

طرح‌های انگشتر نشان در بازار بی‌شمار است و در جنس‌های مختلفی نیز وجود دارد ولی مدل‌های ترند و بی‌نظیر در سه دسته کلی حلقه‌های ست نشان، حلقه‌های نشان تک و رینگ‌های ساده دسته‌بندی می‌شوند.

حلقه‌های ست نشان

گاهی اوقات ممکن است طرفین ازدواج بخواهند که حلقه‌هایشان مانند یکدیگر و جفت هم باشد؛ بنابراین با اینکه کمی انتخاب برای آنها به دلیل کمبود این نوع انگشترها در بازار سخت می‌شود به دنبال آن می‌روند. برای مثال اگر طرح انگشتر را قلب بدانیم انگشتر از وسط با یک خط طراحی شده، جدا می‌شود و نیمی در انگشت حلقه عروس و نیمی در انگشت حلقه داماد جای می‌گیرد. البته طرح قلب نوعی مثال بود و حلقه ممکن است در طرح‌های مختلفی مانند کلید و قفل، طراحی معنی‌دار، شکل و… باشد.

حلقه‌های نشان تک

این نوع انگشتر بیشتر در مواردی کاربرد دارد که داماد علاقه‌ای به دست کردن انگشتر ندارد. گاهی اوقات ممکن است داماد استفاده از انگشتر را دوست نداشته باشد یا علاقه به خرید انگشتر در مراسم عقد داشته باشد؛ به همین دلیل خانواده داماد یک انگشتر تک مانند انگشتر تک نگین را برای عروس زیبا خریداری می‌کنند و در مراسم خواستگاری به عنوان هدیه از طرف داماد به عروس می‌دهند. طرح‌های بی‌نظیر و زیاد آن نیز تاثیر مهمی در پرفروش بودن این مدل دارند.

رینگ‌های ساده

عمدتا این نوع انگشتر به دلیل قیمت مناسب، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. همان‌گونه که از نام انگشتر پیداست رینگ‌ها برای ساده پسندان مناسب‌تر هستند. افرادی که از وضعیت مالی چندان مناسبی برخوردار نیستند عمدتا از این نوع انگشتر استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است برخی از افراد با وضعیت مالی مناسب نیز به دنبال این انگشتر می‌روند و می‌گویند: «ما عشق و علاقه خود را فقط با یک انگشتر ساده به خود اثبات می‌کنیم‌.»

جنس‌های انگشتر نشان

باتوجه به اینکه جنس انگشترها متفاوت است، خرید انگشتر به بودجه داماد بستگی دارد. انگشتر‌های نشان ممکن است در جنس‌های طلا، نقره، پلاتین و برلیان باشند و خرید انگشتر از جنس‌های گفته شده به نظر داماد برمی‌گردد.

انگشترهای جنس طلا

امروزه اکثر خانم‌ها علاقه دارند انگشتر نشان خود را از جنس طلا خریداری کنند. با توجه به اینکه رنگ‌ انگشترهای طلا نیز متنوع است، انتخاب شما بهتر است بر اساس سلیقه عروس انجام شود. رنگ‌های انگشتر طلا عبارتند از: طلایی، سفید، شامپاینی، رزگلد و… و داماد باتوجه به علاقه عروس و تناژ پوستش انگشتر مورد نظر را در رنگ‌های جالب و جذاب خریداری می‌کند. امروزه عروس خانم‌ها سعی می‌کنند انگشتر نشان خود را به رنگ سفید خریداری کنند؛ زیرا مدرن‌ترین رنگ همان انگشتر طلا سفید است. لازم به ذکر است انگشترهای طلا امروزه اکثرا دارای یک نگین کوچک و جذاب هستند که البته قیمت این نگین نیز به بودجه داماد برمی‌گردد و اگر بخواهید بهترین انگشتر را با قیمت مناسب خریداری کنید فروشگاه حقانی گزینه مناسبی برای شما است.

انگشترهای جنس نقره

با توجه به اینکه هزینه‌ها بسیار زیاد است باید گفت برخی عروس‌ها ترجیح می‌دهند انگشتر نشان خود را کم‌هزینه انتخاب کنند و در این شرایط بهترین گزینه برای انتخاب انگشتر نقره است. از بین انگشترهایی که از جنس نقره تشکیل شده است نقره ۹۲۵ بهترین گزینه است؛ زیرا که کمترین درصد مس را در خود دارد و بیشتر آن نقره خالص است.

انگشترهای جنس پلاتین

استفاده از عنصر پلاتینیوم در طلا یک امر ضروری بوده و این امر به خاطر دادن مقاومت به طلا است. اگر می‌خواهید به عنوان انگشتر نشان انگشتری یا جنس پلاتین بخرید باید گفت بهتر است این کار را نکنید؛ زیرا قیمت حدودی پلاتین از طلا گران‌تر است. در کل انتخاب طلا در کنار پلاتین گزینه بهتری است.

انگشترهای جنس برلیان

منظور از انگشتر برلیان همان انگشتر طلا همراه با نگین برلیان است. اگر علاقه به خرید انگشتر برلیان دارید، باید هزینه بالایی نیز به آن پرداخت کنید؛ زیرا انگشتر برلیان از دیگر انگشترها قیمت بسیار بالایی را دارد. اگر قصد خرید این انگشتر را دارید، حتما انگشتر را با سلیقه عروس بخرید؛ زیرا با هزینه بالایی که دارید باید رضایت عروس‌خانم را جلب کنید.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما