شرایط تحویل مسکن به خانواده جان باختگان معدن طبس اعلام شد

اقتصاد 100- «ارسلان مالکی» اعلام کرد که دولت مسئولیت تأمین نیمی از واحدهای مسکونی جانباختگان حادثه طبس را بر عهده گرفته است.

شرایط تحویل مسکن به خانواده جان باختگان معدن طبس اعلام شد

ارسلان مالکی افزود: «در یک ماه آینده، ۵۲ خانوار از بازماندگان این حادثه، واحدهای مسکونی جدید به صورت ویلایی و آپارتمانی دریافت خواهند کرد.» این اقدام دولت به‌منظور تسکین درد و رنج خانواده‌های آسیب‌دیده و حمایت از آنان در مسیر بازسازی زندگی‌شان صورت می‌گیرد.

تسهیلات ویژه برای خانواده‌های جانباختگان حادثه طبس

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که دولت برای تأمین مسکن جانباختگان حادثه معدن طبس، ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است. «مالکی» تصریح کرد که این خانواده‌ها به زودی در واحدهای مسکونی جدید سکونت خواهند یافت و در ۲ سال نخست، هیچ اقساطی از آن‌ها دریافت نخواهد شد.

وی افزود: «تأمین مالی این واحدها به صورت اقساط ۲۰ ساله و با پرداخت پلکانی انجام می‌شود. از سال سوم، اقساط ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان برای خانواده‌ها قابل پرداخت خواهد بود.» این مقام مسئول به نگرانی‌های مطرح‌شده درباره سود تسهیلات نیز پاسخ داد و تأکید کرد که این نگرانی‌ها با واقعیت موجود همخوانی ندارد.

مالکی همچنین خاطرنشان کرد که انتظار می‌رود واحدهای مسکونی ظرف یک ماه آینده به بازماندگان ۵۲ جانباخته معدن طبس تحویل داده شود. این حادثه که در ۳۱ شهریور امسال به دلیل نشت گاز متان و انفجار در معدن جوی طبس رخ داد، یکی از خونین‌ترین حوادث معدن در ایران بود.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما