هر ثانیه در جهان به چند پسورد حمله می‌شود؟

اقتصاد ۱۰۰ - مایکروسافت ۷ هزار حمله به پسورد کاربران در جهان را در هر ثانیه گزارش کرد.

به گزارش گروه دانش و فناوری، مایکروسافت گزارش دفاع دیجیتال ۲۰۲۴خود را منتشر کرده است که نشان دهنده افزایش شدید حملات سایبری است.

این گزارش خطرات رو به رشد در دنیای آنلاین را برجسته می‌کند. حملات به رمز عبور کاربران اکنون با سرعتی معادل ۷ هزار پسورد در ثانیه اتفاق می‌افتد و بدین ترتیب تصویر کلی از امنیت وب، تاریک به نظر می‌رسد.

یکی از موضوعات اصلی در این گزارش افزایش حملاتی است که توسط کشورها حمایت می‌شود. این گزارش مدعی است که برخی کشورها پشت بسیاری از این حملات هستند. آنها از هکرها برای سرقت داده‌ها، ایجاد آسیب و انتشار باج افزار استفاده می‌کنند. این هکرها بودجه خوبی دارند و به ابزارها و آموزش‌های بهتری دسترسی دارند. این امر حملات آنها را پیشرفته‌تر کرده است و بسیاری از سیستم‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

تیم برت، که تیم امنیت و اعتماد مشتریان مایکروسافت را رهبری می‌کند، می‌گوید که هکرهای تحت حمایت دولتی ماهرتر می‌شوند و متوقف کردن آنها سخت‌تر می‌شود.

با بودجه بیشتر و دانش فنی، آنها اکنون می توانند خدمات را مختل کنند، داده های کلیدی را سرقت کنند و حتی رویدادها را به صورت آنلاین تغییر دهند.

 

تیم برت، رئیس امنیت و اعتماد مشتری - مایکروسافت

دولت‌های ملی در حال تبدیل شدن به تهاجمی‌تر و تهاجمی‌تر در بخش‌های سایبری هستند و درجه‌ای از پیچیدگی فنی روزافزون دارند که نشان‌دهنده افزایش سرمایه‌گذاری در منابع و آموزش است. این هکرهای دولتی نه تنها داده‌ها را می‌دزدند، بلکه باج‌افزار را به گردش در می‌آورند، درهای پشتی را برای تخریب آینده آماده می‌کنند، عملیات خرابکاری و کمپین‌های نفوذ را انجام می‌دهند.

 

هوش مصنوعی به ابزار جدیدی برای هکرها تبدیل می‌شود

هوش مصنوعی لایه جدیدی به جرایم سایبری اضافه می‌کند. هکرها از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوای جعلی مانند تصاویر، ویدیوها و متن استفاده می‌کنند تا سیستم ها و افراد را فریب دهند. هوش مصنوعی به هکرها برتری می‌دهد، زیرا آنها می‌توانند حملات بیشتری را با تلاش کمتر انجام دهند. برت هشدار می‌دهد که هوش مصنوعی به زودی به هکرها قدرت بیشتری می دهد و خطر بزرگی را برای شرکت ها و افراد آنلاین ایجاد می کند.

این گزارش نشان می دهد که اوضاع چقدر بد می شود. مایکروسافت می گوید اکنون بیش از 600 میلیون حمله را در روز مسدود می کند. موارد کلاهبرداری از سال 2022 تا 400 درصد افزایش یافته است. حتی حملات باج افزار تقریباً سه برابر شده است، اگرچه تعداد کمتری از آنها کار می کنند. مایکروسافت هر روز 78 تریلیون سیگنال را از ابر، دستگاه ها و شرکای خود اسکن می کند تا از حملات به رمزهای عبور، شبکه ها و سیستم ها جلوگیری کند.

افزایش حملات مبتنی بر هوش مصنوعی یک مسئله کلیدی است. با ادامه استفاده هکرها از هوش مصنوعی، تعداد و نوع حملات احتمالا تغییر خواهد کرد. گزارش مایکروسافت نشان می‌دهد که در حالی که برخی از تلاش‌ها به جلوگیری از حملات کمک می‌کنند، ابزارهایی که هکرها استفاده می‌کنند سریع‌تر از ابزارهای دفاعی رشد می‌کنند.

نتیجه گیری

گزارش دفاع دیجیتال مایکروسافت در سال 2024 تصویر بدی را ترسیم می کند. حتی با وجود تیم امنیتی قوی ، این شرکت با موج فزاینده‌ای از جرایم سایبری مواجه است. با وجود هکرهای تحت حمایت دولت و هوش مصنوعی، خطرات بیشتر از همیشه شده و ایمن ماندن آنلاین دشوارتر می‌شود.

 

انتهای پیام



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما