آیا روند صعودی طلا قوی باقی می‌ماند؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) روز سه شنبه به بالاترین حد خود رسید و نزدیک به 2736 دلار در هر اونس معامله شد.

آیا روند صعودی طلا قوی باقی می‌ماند؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) روز سه شنبه به بالاترین حد خود رسید و نزدیک به 2736 دلار در هر اونس معامله شد.

رشد چشمگیر طلا را می‌توان به افزایش عدم قطعیت‌های جهانی نسبت داد که همچنان باعث رشد تقاضا برای دارایی‌های امن شده است. غیر از آن، مجموعه‌ای از عوامل، از جمله انتخابات ریاست جمهوری آینده ایالات متحده و کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ نیز جذابیت طلا را تقویت کرده است.

البته نقش تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که به احساسات صعودی بازار نسبت به فلز زرد کمک کرده است.

قدرت دلار آمریکا سود طلا را محدود می‌کند

علیرغم عملکرد قوی طلا، دلار آمریکا قوی باقی مانده است و از این رو، محدودیتی بالقوه برای حرکت صعودی طلا ایجاد می‌کند.

دلار آمریکا با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری تقویت شده که ناشی از انتظارات بازار برای کاهش کمتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در ماه نوامبر است.

بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده به بالاترین حد در سه ماه اخیر رسیده است و تحلیلگران تا حد زیادی احتمال کاهش بیشتر نرخ را رد کرده‌اند و به این ترتیب، حمایت از دلار را ادامه می‌دهند.

یک استراتژیست ارشد بازار با اشاره به اینکه: «افزایش بازده اوراق قرضه و تقویت دلار تا حدی بر قیمت طلا فشار آورده است» اظهار داشت: «این فلز همچنان تحت حمایت نااطمینانی‌های گسترده‌تر بازار قرار دارد.»

کاهش نرخ بهره‌ی جهانی و خطرات ژئوپلیتیکی باعث افزایش تقاضای طلا می‌شود

سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ، رشد قیمت طلا را تشدید کرده است. بانک مرکزی اروپا (ECB) اخیراً برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش داد که در واقع، در بیش از یک دهه به عنوان اولین کاهش متوالی نرخ بهره به ثبت رسید.

به طور مشابه، انتظار می‌رود بانک انگلستان به دنبال داده‌های ضعیف تورم، نرخ‌ها را به شدت کاهش دهد، در حالی که پیش بینی می‌شود فدرال رزرو ایالات متحده هزینه‌های استقراض را بیشتر کاهش دهد. بدیهی است که این کاهش نرخ‌ها جذابیت طلا را به عنوان جایگزین سرمایه‌گذاری برجسته می‌کند.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده که تنها چند هفته‌ی دیگر برگزار می‌شود، نوسانات بیشتری را به بازار تزریق کرده است. آنچه مسلم است نگرانی‌ها در مورد اعمال تعرفه‌های احتمالی پس از پیروزی ترامپ و تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده، تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را تشدید کرده است.

طلا (XAU/USD) تا زمانی که بالای سطح 2724.37 دلار باقی بماند احتمالاً در روند صعودی پایدار خواهد ماند. شکستی فراتر از 2740.43 دلار می‌تواند باعث رشد بیشتر شود، در حالی که افت پایین‌تر از آن ممکن است حکایت از فشار فروش داشته باشد.

طلا (XAU/USD) با افزایش 0.52 درصدی، در 2733.78 دلار معامله می‌شود که در واقع، تداوم حرکت صعودی در کانالی کاملاً مشخص را به تصویر می‌کشد. نقطه محوری فوری بر روی 2724.37 دلار قرار دارد و تا زمانی که قیمت‌ها بالاتر از این سطح باقی بمانند، روند صعودی دست‌نخورده خواهد بود.

سطوح مقاومت کلیدی برای تماشا 2740.43 دلار و پس از آن، 2754.01 دلار است که در صورت نقض می‌تواند باعث خرید بیشتر شود. در مسیر نزولی، حمایت فوری 2714.17 دلار و سطوح بیشتر در 2701.82 دلار و 2689.16 دلار قرار دارند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2718.46 دلار پشتیبانی پویا را ارائه می‌دهد و احساسات صعودی را تقویت می‌کند. با این حال، شکستن به زیر 2724 دلار می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک روند معکوس باشد و منجر به فشار فروش شدیدتر شود. در حال حاضر، روند صعودی قوی به نظر می‌رسد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما