طلا گامی به سوی صعود برداشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی اصلاح بهای دلار آمریکا، قیمت طلا به سطح 1980 دلار نزدیک شد و روند نزولی قبلی را تا حدودی جبران کرد.

طلا گامی به سوی صعود برداشت

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه آسیایی با رشد نسبی و رسیدن به نزدیکی سطح 1980 دلار، کاهش‌های اخیر را جبران کرد. گفتنی است قیمت این فلز گرانبها به دلیل اصلاح دلار آمریکا (USD) حمایت صعودی دریافت می‌کند که البته این اصلاح را می‌توان به بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری آمریکا نسبت داد.

اما در حوزه‌ی شاخص ارز ایالات متحده، به نظر می‌رسد که شاخص دلار آمریکا (DXY) تحت تأثیر بازدهی ضعیف خزانه‌داری ایالات متحده قرار گرفت و توانست روند شکست چهار روزه‌ی خود را افزایش دهد. قیمت لحظه‌ای این شاخص در زمان نگارش مقاله، حدود 105.60 است.

بازدهی 10 ساله خزانه‌داری نیز شاهد افزایش 5.02% بود که البته اولین بار از سال 2007 به چنین سطوحی رسیده بود. با این حال، این روند دیری نپائید و به سرعت جهت خود را معکوس کرد و سرانجام در زمان انتشار به 4.85% کاهش یافت.

با نگاهی به رویدادهای اخیر می‌توان به وضوح مشاهده کرد که گرچه احساس ریسک فعلی، قیمت طلا را به چالش می‌کشد، اما تنش‌های ژئوپلیتیکی بین اسرائیل و حماس، عموماً قدرت تازه‌ای به تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن سنتی بخشیده است.

دارایی امن سنتی

از طرفی تلاش‌های دیپلماتیک به منظور کاهش تنش‌ها در نوار غزه‌ی اسرائیل و حماس، از میزان ریسک‌گریزی بازار کاست و بدین ترتیب منجر به بازگشت ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران شد که خود نقطه‌ی قوتی برای طلا تلقی می‌شود.

افزون بر آن، موضوع صدور مجوز بیش از 1 تریلیون یوانی برای بدهی‌های دولتی از سوی مقامات چین، می‌تواند به عنوان محرکی برای تقویت بهای طلا عمل کند. البته این اقدام همراستای استراتژی حزب کمونیست چین به هدف مرتفع‌کردن مخارج زیرساختی و همچنین تحریک رشد اقتصادی صورت گرفت. پیش‌بینی‌ها از این قرار است که کمیته دائمی کنگره ملی خلق (NPC) در آخرین روز جلسه‌ی خود، نسبت به تصویب صدور بدهی اضافی اقدام کند.

مقامات فدرال رزرو، اظهارات متفاوتی در مورد مسیر آتی سیاست‌های پولی ارائه کردند؛ به طوری که پاتریک هارکر، رئیس فدرال‌رزرو فیلادلفیا، از اولویت مقامات برای حفظ نرخ‌های بهره فعلی خبر داد و رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز کاهش نرخ بهره‌ی بانک مرکزی را قبل از اواسط سال آینده، امری غیرقطعی دانست و نسبت به آن ابراز تردید کرد. در کنار آنها، لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی ایالات متحده در حال حاضر، در اوج چرخه‌ی افزایش نرخ، یا بسیار نزدیک به آن است.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ CME فدرال، بازارها انتظار افزایش نرخ بهره را در ماه نوامبر پیش بینی نمی‌کنند، اما شانس احتمال افزایش نرخ ژانویه 2024، همچنان بالای 30 درصد باقی می‌ماند.

با نگاهی رو به جلو، این هفته مملوء از گزارش شاخص‌های کلیدی است و فعالان بازار خود را برای آن، آماده می‌کنند. از جمله شاخص PMI گلوبال S&P ایالات متحده که در روز سه‌شنبه ارائه خواهد شد و به دنبال آن، گزارش تولید ناخالص داخلی (GDP) سه‌ماهه سوم در روز پنج‌شنبه، در کانون توجه خواهد بود و در نهایت، در پایان هفته، تمرکز بر هزینه‌های اصلی مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه قرار خواهد گرفت.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما