آیا طلا به قله‌ تاریخی رسیده است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: علیرغم حفظ سود توسط دلار آمریکا، طلا (XAU/USD) در فاصله‌ی قابل توجهی از قله‌ی تاریخی که هفته‌ی گذشته لمس شد باقی می‌ماند.

آیا طلا به قله‌ تاریخی رسیده است؟

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جریان نشست آسیایی روز چهارشنبه کاهش می‌یابد و بخشی از رشد بیش از 1 درصدی روز قبل را که ناشی از تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه است، کاهش می‌دهد.

در چشم‌انداز ژئوپلیتیک، ترس از وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه پس از شلیک موشک‌های بالستیک ایران به سوی اسرائیل تشدید شد که به نوبه‌ی خود تقاضا برای این فلز گرانبهای امن را تقویت کرد.

با این حال، کمترشدن احتمال تسهیل سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو به فلز زرد غیر بازده برای سرمایه‌گذاری از این حرکت کمکی نمی‌کند.

در عین حال، دلار آمریکا (USD) تاکنون توانسته است سودهای خود را که در دو روز گذشته ثبت شده است، در بحبوحه‌ی نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری بازار کار ایالات متحده حفظ کند که بیشتر به محدودکردن رشد قیمت طلا کمک خواهد کرد. با این وجود، طلا (XAU/USD) در فاصله‌ی قابل توجهی از قله‌ی تاریخی که هفته‌ی گذشته لمس شد باقی می‌ماند و پس‌زمینه‌ی بنیادین به نفع گاوهای نر است.

معامله‌گران هم‌اکنون برای حصول به انگیزه‌های معاملاتی به گزارش ADP ایالات متحده در مورد اشتغال در بخش خصوصی نگاه می‌کنند، اگرچه تمرکز بر روی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در روز جمعه قرار دارد.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: قیمت طلا ممکن است همچنان از افزایش تنش‌های خاورمیانه حمایت دریافت کند

در پی اقدام روز سه‌شنبه ایران در تلافی تجاوز اسرائیل به لبنان علیه جنبش مسلح حزب‌الله، و شلیک رگبار موشک‌های بالستیک به سوی اسرائیل، تقاضا برای طلای امن بار دیگر احیاء شد. 

ایران در مقام پاسخ به تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد که هر گونه اقدام تلافی‌جویانه با ویرانی گسترده همراه خواهد شد و خطر درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را افزایش می‌دهد.

و اما گزارش فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) منتشرشده توسط اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) حاکی از آن بود که تعداد فرصت‌های شغلی به طور غیرمنتظره‌ای در ماه اوت افزایش یافته و به 8.04 میلیون نفر رسیده است.

به طور جداگانه، مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) گزارش داد که PMI تولیدی آن در ماه سپتامبر در سطح 47.2 بدون تغییر باقی مانده که نشان‌دهنده‌ی انقباض در فعالیت تجاری برای ششمین ماه متوالی است.

و اما در پی اظهارات نسبتاً تندروانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز دوشنبه، سرمایه‌گذاران همچنان در حال ارزیابی احتمال کاهش 50 واحدی دیگر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در ماه نوامبر هستند.

پاول خاطرنشان کرد که اگر اقتصاد مطابق انتظار عمل کند، دو کاهش 25 واحدی در ثانیه دیگر را در سال جاری به عنوان مبنا می‌بیند. گرچه ابزار نظارت بر نرخ گروه CME بیش از 35 درصد احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه آینده نشان می‌دهد.

رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، روز سه‌شنبه ابراز داشت که چنانچه بازار کار بدتر شود و داده‌های PCE نشان دهد که کاهش تورم همچنان در مسیر خود قرار دارد، بانک مرکزی ایالات متحده باید تمایل به کاهش بیشتر نرخ بهره داشته باشد.

فعالان بازار هم‌اکنون در انتظار گزارش ADP ایالات متحده هستند که انتظار می‌رود نشان دهد کارفرمایان بخش خصوصی در ماه سپتامبر 120 هزار شغل در مقایسه با 99 هزار شغل قبلی اضافه کردند.

با این حال، تمرکز بر جزئیات استخدام ماهانه‌ی رسمی قرار می‌گیرد که به عنوان گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) شناخته می‌شود. این گزارش باید انگیزه‌ی جهت‌گیری جدیدی را ارائه دهد.

چشم‌انداز تکنیکال: کاهش قیمت طلا به سمت حمایت محوری 2625-2624 دلار می‌تواند به عنوان فرصت خرید تلقی شود.

از منظر تکنیکال، حرکت صعودی قوی یک شبه نقطه‌ی شکست مقاومت کانال صعودی کوتاه‌مدت را تقویت کرد و حمایت را نزدیک منطقه 2625-2624 دلاری تغییر داد. منطقه مذکور هم‌اکنون باید به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند که در صورت شکسته‌شدن قاطعانه ممکن است باعث فروش فنی شود. سقوط بعدی می‌تواند قیمت طلا را به زیر مرز 2600 دلار و به سمت حمایت مربوطه‌ی بعدی در نزدیکی منطقه 2560 دلاری در مسیر رسیدن به منطقه 2535-2530 دلار بکشاند.

از سوی دیگر، منطقه 2672-2673 دلار ممکن است به مقاومت فوری در برابر منطقه 2685 الی 2686 دلار یا قله تاریخی که هفته‌ی گذشته بدان دست یافت، ادامه دهد. این سطح بلافاصله با 2700 دلار دنبال می‌شود که در صورت غلبه بر آن، به عنوان یک محرک تازه برای معامله‌گران صعودی تلقی خواهد شد و زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه فراهم می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما