تمایل برای خرید طلا افزایش یافت

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرانی ادامه دارد.

تمایل برای خرید طلا افزایش یافت

طلا در این سه ماهه نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته و چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود را به ثبت رسانده است.در حال حاضر، توجه فعالان بازار به سخنرانی‌های پاول و میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، معطوف خواهد شد.

قیمت طلا در معاملات تغییر چندانی نداشت و همچنان در محدوده رکورد چند روزه خود باقی مانده است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش بدون تغییر به 2658 دلار رسید.طلا در این سه ماهه نزدیک به ۱۵ درصد افزایش یافته و چهارمین افزایش سه ماهه متوالی خود را به ثبت رسانده است.

در حال حاضر، توجه فعالان بازار به سخنرانی‌های پاول و میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، معطوف خواهد شد.داده‌های اشتغال از بازار کار آمریکا و همچنین سخنرانی جروم پاول و سایر اعضای فدرال رزرو این هفته می‌توانند سرنخ‌های مهمی از میزان کاهش نرخ بهره در جلسه آتی فدرال رزرو داشته باشند.

آدریان دی انتظار دارد روند صعودی فلز زرد متوقف شود، اما در بلندمدت صعودی خواهد ماند. او باور دارد با وجود اینکه بازارها به شکل متناوب رشد نمی‌کنند، سرمایه‌گذاران غربی در نهایت قیمت‌های طلا را بالاتر خواهند برد.

مارک چندلر تلاش‌های چین برای تقویت اقتصاد را برجسته کرده، اما گفته است تقاضا از هند همچنان قوی است. این تحلیل‌گر همچنین این نکته را ذکر کرده که گزارش ضعیف از بازار کار آمریکا می‌تواند قیمت‌های طلا را بالاتر ببرد.

رژیم صهیونیستی حملات خود در مرز لبنان را تشدید کرده و خطر بالا گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بالا رفته است. به علاوه نخست وزیر جدید ژاپن در حال برگزاری یک انتخابات عمومی در 27 اکتبر است. این اقدام به علاوه بی‌ثباتی‌های سیاسی در آمریکا تمایل برای خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن را بالا می‌برد.

به علاوه اقدامات فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار را نزدیک به پایین‌ترین سطح از ژوئیه 2023 که در روز جمعه به آن رسیده بود نگه داشته که یکی از عوامل حمایت‌کننده از قیمت طلاست.

معرفی محرک‌های اقتصادی جدید توسط دولت چین دلار آمریکا را تحت فشار قرار داده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

بازارها انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را برای دومین ماه پیاپی 50 واحد در اجلاس ماه نوامبر پایین بیاورد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تقاضای طلا در قطب‌های کلیدی آسیا در هفته گذشته کاهش یافت، زیرا قیمت‌ها به بالاترین حد خود رسید که خریداران را منصرف کرد و برخی را تشویق کرد تا از دارایی‌های خود پول نقد کنند.

در حالیکه کارشناسان در تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو بین رشد و کاهش قیمت تقسیم شده‌اند، عمده سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید با رشد همراه شود.

در این هفته 14 کارشناس در نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو شرکت کردند و این تحلیل‌گران میان خوش‌بینی و بدبینی روند قیمتی به تعادل رسیدند.

شش تحلیل‌گر یا 43 درصد انتظار دارند قیمت‌های طلا در هفته معاملاتی جدید رشد کند، در حالیکه شش کارشناس دیگر پیش‌بینی کرده‌اند قیمت‌های این فلز گران‌بها با کاهش همراه خواهد شد. دو کارشناس باقی‌مانده معادل 14 درصد، باور دارند که قیمت فلز زرد در هفته معاملاتی جدید در محدوده هفته معاملاتی اخیر باقی خواهد ماند.

رویترز گزارش کرد که اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در روز جمعه ۰.۵۹ درصد کاهش یافت و به ۸۷۱.۹۴ تن رسید.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.04 درصد افزایش به 31 دلار و 83 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.9 درصدی 1001 دلار و 93 سنت معامله می‌شود.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، در حال حاضر، معامله‌گران ۵۳ درصد احتمال کاهش نیم درصدی دیگر توسط فدرال رزرو را در جلسه بعدی خود می‌بینند. نرخ‌های بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد، که به عنوان یک دارایی مطمئن در آشفتگی‌های اقتصادی و سیاسی تلقی می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما