آیا طلا در وضعیت تدافعی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: با قدرت‌گرفتن دلار آمریکا ناشی از کاهش احتمال تسهیل سیاست پولی، طلا در جلسات معاملاتی امروز، در شرایط تدافعی باقی ماند.

آیا طلا در وضعیت تدافعی است؟

 

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جریان نشست آسیایی روز پنج‌شنبه در شرایط تدافعی باقی می‌ماند، چرا که دلار آمریکا (USD) همچنان از کاهش احتمالات برای تسهیل سیاست تهاجمی‌تر فدرال رزرو حمایت دریافت می‌کند و از این رو قوی‌تر شده است.

گفتنی است در حوزه‌ی داده‌ها، گزارش خوش‌بینانه‌ی ADP ایالات متحده که روز چهارشنبه منتشر شد، به ثبات اساسی در بازار کار اشاره کرد و سرمایه‌گذاران را بر آن داشت که از شرط‌بندی‌های خود برای کاهش بیش از حد نرخ بهره در ماه نوامبر بکاهند. این امر به نوبه‌ی خود، برای شاخص دلار (DXY) که ارز ایالات متحده را در برابر سبدی از ارزها ارزیابی می‌کند، مفید واقع شد و آن را به بالاترین سطح سه هفته‌ای رساند و به طور معکوس عاملی کلیدی برای تضعیف تقاضا برای فلز زرد غیر بازده نیز بود.

با این حال، به نظر می‌رسد که در پی تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه، روند نزولی قیمت طلا کاهش یافته است. پس از شلیک بیش از 200 موشک بالستیک توسط ایران در روز سه شنبه، اسرائیل طی یک حمله هوایی، مرکز بیروت در لبنان را در ساعات اولیه روز پنج‌شنبه بمباران کرد. بدیهی است که این درگیری‌ها خطر یک جنگ تمام عیار در منطقه را افزایش می‌دهد که به نوبه‌ی خود می‌تواند به عنوان باد موافقی برای فلز گرانبهای امن عمل کند.

در عین حال، معامله‌گران ممکن است از شرط‌بندی‌های تهاجمی جهت‌دار خودداری کنند و ترجیح دهند منتظر انتشار جزئیات استخدام ماهانه‌ی ایالات متحده یعنی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در روز جمعه باشند.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: رشد قیمت طلا با وجود دلار قوی‌تر در حاشیه باقی می‌ماند، ریسک‌های ژئوپلیتیکی به محدودکردن ضرر کمک می‌کنند.

گزارش‌های قوی‌تر بازار کار ایالات متحده و اظهارات نسبتاً تندروانه‌ی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز دوشنبه، به دلار آمریکا کمک می‌کند تا روند بهبود خود را از پایین‌ترین سطح از جولای 2023 امتداد دهد.

نظرسنجی افتتاحیه‌های شغلی آمریکا JOLTS که در روز سه‌شنبه منتشر شد نشان داد که تعداد مشاغل موجود به طور غیرمنتظره‌ای جهش 329 هزار شغلی داشته و از 7.711 میلیون در ماه قبل به 8.040 میلیون شغل در ماه اوت افزایش یافته است.

علاوه بر این، پردازش خودکار داده‌ها (ADP) در روز چهارشنبه گزارش داد که کارفرمایان بخش خصوصی در ماه سپتامبر 143 هزار شغل در مقابل انتظارات برای رشد 120 هزار و 103 هزار نفر در آگوست افزایش دادند.

این موضوع، شواهدی از بازار کار انعطاف پذیر ایالات متحده را ارائه می‌دهد و سرمایه‌گذاران را بر آن می‌دارد تا احتمال کاهش 50 واحدی دیگر نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده در نشست بعدی سیاست پولی خود در نوامبر را بار دیگر ارزیابی کنند.

از این رو، بر این امیدها افزوده می‌شود که اقدامات محرک عظیم چین باعث احیای پایدار در دومین اقتصاد بزرگ جهان شود و بیشتر به عنوان یک باد مخالف برای قیمت امن طلا در روز پنج‌شنبه عمل کند.

در جبهه ژئوپلیتیک، در پی شلیک بیش از 180 موشک بالستیک ایران به سوی اسرائیل در روز سه شنبه، حمله‌ی اسرائیل به مرکز بیروت، لبنان، اوایل این پنج‌شنبه انجام شد که خطر یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه را افزایش داد.

در کنار این‌ها، در آستانه‌ی داده‌های کلان مهم ایالات متحده، از جمله گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، پیش‌زمینه‌ٔ بنیادین مختلط، قبل از اتخاذ شرط‌بندی‌های جهت‌دار تهاجمی پیرامون طلا (XAU/USD)، احتیاط را تضمین می‌کند.

در عین حال، سند اقتصادی ایالات متحده در روز پنج‌شنبه، شامل مطالبات اولیه بیکاری و PMI خدمات ISM و سخنرانی‌های اعضای بانفوذ FOMC ممکن است فرصت‌های کوتاه‌مدتی را در حوزه‌ی فلز گرانبها ایجاد کند.

چشم‌انداز تکنیکال: بازگشت 2625-2624 دلار کلید اصلی است

از منظر تکنیکال، حرکت قیمت محدود به محدوده از ابتدای این هفته، پس از رالی قوی اخیر به بالاترین حد خود می‌رسد و ممکن است همچنان به عنوان مرحله‌ی تثبیت صعودی طبقه‌بندی شود. علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه به راحتی در قلمرو مثبت قرار دارند و همچنین از منطقه اشباع خرید خارج شده‌اند.

این امر به نوبه‌ی خود به نفع معامله‌گران صعودی است و نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا صعودی باقی می‌ماند. در عین حال، منطقه 2,672 الی 2,673 دلار، قبل از منطقه 2685-2686 دلار یا قله‌ی تاریخی که هفته‌ی گذشته لمس شده بود، ممکن است به مقاومت فوری ادامه دهد. این سطح بلافاصله 2700 دلار را به دنبال دارد که در صورت غلبه بر آن، به عنوان یک محرک جدید برای گاوها تلقی می‌شود و زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه تثبیت می‌کند.

از طرف دیگر، پایین‌ترین سطح هفتگی، در حدود منطقه 2625-2624 دلار، که مصادف با نقطه‌ی شکست مقاومت کانال صعودی کوتاه‌مدت است، ممکن است به ارائه‌ی پشتیبانی ادامه دهد و به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل کند. شکست متقاعد‌کننده در زیر این سطح ممکن است منجر به فروش فنی تهاجمی شود و قیمت طلا را به زیر سطح 2600 دلار و به سمت حمایت مربوطه بعدی در نزدیکی منطقه 2560 دلار بکشاند. این کاهش اصلاحی می‌تواند بیشتر به سمت حمایت 2535-2530 دلار امتداد یابد تا اینکه طلا XAU/USD در نهایت روند کاهشی خود را به سطح روانی 2500 دلار برساند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما