آیا طلا از اوج تاریخی کناره‌گیری می‌کند؟

طلا (XAU/USD) در روز جمعه از اوج تاریخی خود، در حدود 2,685 الی 2,686 دلار که روز پنج‌شنبه به آن رسیده بود، عقب‌نشینی کرد.

آیا طلا از اوج تاریخی کناره‌گیری می‌کند؟

 به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در آخرین روز هفته برخی از فروشندگان را به خود جذب کرد و از اوج تاریخی خود، در حدود 2,685 الی 2,686 دلار که روز پنج‌شنبه به آن رسیده بود، مجبور به عقب‌نشینی شد.

گفتنی است حامی اصلی این کاهش، خرید نسبی دلار آمریکا (USD) است که تمایل به تضعیف تقاضا برای این کالا دارد. جدای از این، حال و هوای خوش بازار که اقدامات محرک جدید چین قدرت تازه‌ای به آن داده، یکی دیگر از عواملی است که باعث دورشدن جریان‌ها از فلز گرانبهای امن می‌شود.

با این اوصاف، انتظارات برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو، دلار را در محدوده آشنای دو هفته‌ی گذشته و در فاصله‌ی قابل توجهی از پایین‌ترین سطح YTD هفته‌ی قبل، محدود نگه می‌دارد. این امر، همراه با خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، باید ضررهای قیمت طلا را محدود کند. معامله‌گران همچنین ممکن است ترجیح دهند منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) باشند.

محرک‌های روزانه‌ی بازار: طلا در بحبوحه‌ی خرید دلار کاهش می‌یابد

میشل بومن، رئیس فدرال رزرو، بار دیگر از تصمیم خود برای رأی دادن به کاهش بیش از حد نرخ بهره در ماه سپتامبر دفاع کرد و ابراز داشت که ریسک صعودی برای تورم همچنان برجسته است.

اوایل این هفته، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، از عدم نیاز بانک مرکزی به کاهش نرخ بهره خبر داد و این در حالی بود که سایر مقامات فدرال رزرو درها را برای کاهش شدید نرخ‌ها باز گذاشتند.

لیزا کوک، رئیس فدرال رزرو روز پنج‌شنبه با تأکید بر اینکه خطرات صعودی برای تورم کاهش، و خطرات نزولی برای اشتغال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد که تعدیل 50 واحدی نرخ بهره در هفته‌ی گذشته مورد تأیید اوست.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، فعالان بازار بیش از 50 درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو هزینه‌‌های استقراض را 50 واحد پایه در جلسه‌ی سیاستی نوامبر کاهش دهد.

به علاوه، داده‌های منتشرشده توسط دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) در روز پنج‌شنبه نشان داد که اقتصاد ایالات متحده با نرخ سالانه 3 درصد در سه ماهه دوم رشد کرده که با برآوردهای اولیه مطابقت داشت.

به طور جداگانه، اداره‌ی سرشماری ایالات متحده گزارش داد که سفارشات جدید برای کالاهای بادوام تولیدی در ماه اوت رکود داشته است، در حالی که سفارشات بدون اقلام حمل و نقل در ماه گذشته، 0.5 درصد افزایش یافته است.

همچنین بنا به اعلام وزارت کار ایالات متحده، مطالبات اولیه برای مزایای بیکاری دولتی در هفته‌ی منتهی به 21 سپتامبر به 218,000 کاهش یافت که کمترین میزان از اواسط ماه مه است.

این داده‌ها به افزایش قیمت دلار کمک می‌کند، گرچه واکنش اولیه‌ی بازار در پی انتظارات فدرال‌رزرو کوتاه‌مدت بود.

جدای از این، خطر تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر، قیمت طلا را به بالاترین حد خود می‌رساند.

در عین حال، انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره، فعالیت‌های اقتصادی جهانی را تقویت کند که همراه با اقدامات محرک از سوی چین، به تقویت ریسک‌پذیری دامن می‌زند و حرکت قیمت طلا XAU/USD را محدود می‌کند.

بانک خلق چین (PBOC) نیز میزان ذخایر مورد نیاز (RRR) را در روز جمعه 50 واحد در ثانیه کاهش داد.

در چشم‌انداز داده‌ها، گزارش شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات متحده در روز جمعه ممکن است انگیزه‌ای برای فلز زرد ایجاد کند که همچنان در مسیر ثبت سومین هفته‌ی متوالی رشد قرار دارد.

چشم‌انداز تکنیکال: عقب‌نشینی اصلاحی قیمت طلا محدود به نظر می‌رسد، علامت 2600 دلاری کلید را برای گاو نر نگه می‌دارد

از منظر تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه شرایط خرید اشباع را چشمک می‌زند و گاوها را از شرط‌بندی جدید پیرامون طلا XAU/USD باز می‌دارد. با این حال، شکست اخیر از طریق کانال روند صعودی کوتاه‌مدت نشان می‌دهد که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است. با این حال، گاوها باید منتظر برخی تثبیت‌های کوتاه‌مدت یا عقب‌نشینی اندک باشند تا برای تداوم روند صعودی اخیر که به خوبی تثبیت شده است، موضع بگیرند.

افزون بر آن، هر افت معناداری می‌تواند به عنوان یک فرصت خرید در نزدیکی نقطه‌ی شکست مقاومت کانال، در حدود منطقه 2625 دلار در نظر گرفته شود. این به نوبه‌ی خود، باید به کاهش نزولی برای کالا نزدیک به مرز 2600 دلار کمک کند. مورد دوم باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، راه را برای نزول معنادار در کوتاه‌مدت هموار می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما