آیا سوگیری منفی طلا ادامه دارد؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: سرمایه‌گذاران نگران هستند که جنگ اسرائیل از کنترل خارج شود و برخی دیگر کشورها را به خود جلب کند که این امر به نوبه‌ی خود، بر قیمت طلا تأثیرگذار است.

آیا سوگیری منفی طلا ادامه دارد؟

به گزارش «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) برای دومین روز متوالی در روز دوشنبه با یک سوگیری منفی معامله می‌شود، اگرچه این روند، فروشی به دنبال ندارد و در فاصله‌ی قابل توجهی از قله‌ی تاریخی ثبت‌شده در هفته‌ی گذشته باقی می‌ماند.

با توجه به شرایط متداول ریسک‌پذیر، که اقدامات محرک چین منجر به تقویت آن شده است، افزایش اندک دلار آمریکا (USD) عاملی کلیدی برای اعمال فشار نزولی بر فلز گرانبهای امن است.

با این اوصاف، شرط‌بندی‌ها برای کاهش سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو هر صعودی معناداری را برای دلار محدود می‌کنند و نقش یک باد موافق را برای قیمت بدون بازده طلا دارد. جدای از این، خطرات ژئوپلیتیکی مداوم ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه، کمکی برای محدودکردن روند نزولی برای طلا XAU/USD است. معامله‌گران هم‌اکنون مشتاقانه منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو هستند تا بعداً در طول جلسه‌ی ایالات متحده، انگیزه‌ی بیشتری داشته باشد.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: افزایش قیمت طلا علیرغم ریسک‌های ژئوپلیتیکی و انتظارات نادرست فدرال رزرو همچنان در حاشیه است.

اسرائیل رویارویی خود را با حوثی‌ها در یمن و حزب‌الله در لبنان گسترش داد و حملات هوایی تهاجمی را در روز یکشنبه آغاز کرد که این عمل به نگرانی‌ها در مورد جنگ همه جانبه در خاورمیانه دامن زد.

بر اساس بیانیه‌ی نیروهای دفاعی اسرائیل، ده‌ها هواپیما اعم از جنگنده‌ها، نیروگاه‌ها و یک بندر دریایی در بنادر رأس عیسی و حدیده در یمن را در این حملات هوایی مورد هدف قرار دادند.

هم‌اکنون به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران نگران هستند که این جنگ از کنترل خارج شود و برخی دیگر کشورها را به خود جلب کند که این امر به نوبه‌ی خود، بر قیمت طلا تأثیرگذار است.

قیمت‌گذاری فعلی بازار نشان‌دهنده‌ی شانس بیشتری است که فدرال رزرو آمریکا برای دومین جلسه‌ی متوالی سیاست پولی در نوامبر، بار دیگر هزینه‌های استقراض را تا 50 واحد کاهش دهد.

البته انتظارات از فدرال رزرو صلح‌جو نمی‌تواند به دلار آمریکا کمک کند تا بهبود معناداری از پایین‌ترین سطح خود از جولای 2023 داشته باشد و تنها باید جلوی ضرر بیشتر فلز زرد غیر بازده را بگیرد.

آلبرتو مسلم، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس روز جمعه با اشاره به کاهش نیم واحدی بیشتر از حد معمول در نشست سپتامبر، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی ایالات متحده باید پس از این اقدام، به روند تدریجی تعدیل نرخ بهره بازگردد.

پس از اینکه بانک خلق چین در روز یکشنبه اعلام کرد که قصد دارد تا 31 اکتبر نرخ وام‌های مسکن موجود به بانک‌ها را کاهش دهند، احساسات ریسک جهانی بیشتر تقویت شد.

این امر در رأس اقدامات حمایتی پولی، مالی و نقدینگی در هفته‌ی گذشته است که بزرگترین بسته‌ی محرک چین از زمان همه‌گیری تلقی می‌شود و همچنان از روحیه خوش‌بینانه حمایت می‌کند.

در چشم‌انداز داده‌ها، PMI رسمی تولید چین در سپتامبر از 49.1 به 49.8 بهبود یافت و از 49.5 پیشی گرفت، در حالی که PMI غیر تولیدی NBS به طور غیرمنتظره‌ای از رقم 50.3 آگوست به 50.0 کاهش یافت.

به علاوه، شاخص PMI تولیدی Caixin چین در سپتامبر از 50.4 در ماه قبل به 49.3 کاهش یافت و PMI خدمات Caixin از 51.6 در ماه اوت به 50.3 در طول ماه گزارش‌شده کاهش یافت.

در عین حال، جو خوش‌بینانه فشار نزولی بر فلز گرانبهای امن وارد می‌کند، زیرا معامله‌گران برای انگیزه‌ای معنادار، هم‌اکنون به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نگاه می‌کنند.

از منظر تکنیکال، هر سقوط بعدی احتمالاً در نزدیکی نقطه شکست مقاومت کانال روند صعودی کوتاه‌مدت، در حدود منطقه 2625 دلار، حمایت مناسبی خواهد داشت. به دنبال آن، قیمت 2600 دلار قرار می‌گیرد که اگر قاطعانه شکسته شود می‌تواند راه را برای کاهش معنادار در کوتاه‌مدت هموار کند. با توجه به اینکه شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه همچنان در نزدیکی منطقه اشباع خرید قرار دارد، ممکن است قیمت طلا در مسیر حرکت به سمت منطقه 2535-2530 دلار به سمت حمایت متوسط ​​2560 دلار سرعت بگیرد.

از طرف دیگر، در حال حاضر به نظر می‌رسد که منطقه 2670-2671 دلار به عنوان یک مانع فوری در برابر منطقه 2685 الی 2686 دلار یا بالاترین رکورد ثبت‌شده در پنج‌شنبه گذشته عمل کند. این رقم گرد 2700 دلار است که در صورت غلبه بر آن به عنوان یک محرک جدید برای معامله‌گران صعودی تلقی می‌شود و زمینه را برای گسترش روند صعودی چند ماهه فراهم می‌کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما