بازار مسکن، از طلا و دلار جا ماند

مقایسه بازار مسکن، طلا، سکه و دلار در روزهای پر تنش خاورمیانه

بررسی های خبرنگار اقتصاد 100 حکایت از آن دارد که بازار مسکن در بحران اخیر خاورمیانه مسیر متفاوتی نسبت به بازارهای طلا، سکه و دلار طی کرده است.

مقایسه بازار مسکن، طلا، سکه و دلار در روزهای پر تنش خاورمیانه

به گزارش اقتصاد 100، بررسی ها نشان می‌دهد که با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در هفته گذشته، بازار دارایی‌ها از جمله طلا، سکه و دلار دچار نوسانات افزایشی شده است.

اما در این شرایط، بازار مسکن چه واکنشی به خبر ترور سید حسن نصرالله و پاسخ موشکی ایران به اسرائیل نشان داد؟ آیا تحولات منطقه‌ای بر روند بازار املاک تأثیر گذاشته است؟ 

واکنش بازار مسکن به تنش های منطقه زیر ذره بین

بر اساس تحلیل‌های اقتصادی، در سالهای اخیر بازار مسکن در ایران به طور قابل توجهی از سایر بازارها متمایز شده و در مواجهه با تنش‌های ژئوپلیتیک و افزایش ریسک‌های سیاسی، به سرعت واکنش نشان نمی‌دهد.

بازار مسکن از طلا و دلار جا ماند

 این موضوع به ویژه به دلیل افزایش سودآوری در بازارهای موازی مانند طلا، سکه، خودرو و ارز  موجب شکل گیری شرایط رکودی در بازار مسکن شده است.

بازار مسکن و دلار

وضعیت خاکستری در بازار مسکن 

علاوه بر این، سرعت بالای نقدشوندگی و بازدهی بیشتر در این بازارها نسبت به بازار مسکن باعث شده که سرمایه‌ها از بازار مسکن به این بازارها منتقل شوند. به همین دلیل، در شرایط بحرانی، مسکن وضعیت نسبتاً خنثی‌تری نسبت به بازارهای موازی از خود نشان می‌دهد.

با این حال برخی دیگر از تحلیلگران حوزه مسکن بر این باورند که واکنش بازار مسکن به تنش‌های سیاسی به شدت و فراوانی وقوع این تنش‌ها وابسته است. به گفته این دسته اگر این تنش‌ها به طور مکرر تکرار شوند، ممکن است بازار مسکن نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت شود و فعالان این حوزه در انجام معاملات، واقع‌بین‌تر عمل کنند.

وضعیت بازار مسکن پس از شهادت سیدحسن نصرالله 

بررسی‌های میدانی خبرنگار اقتصاد 100 از وضعیت مسکن در هفته گذشته نشان می‌دهد که شرایط رکوردی همچنان برقرار بوده و افزایش قیمت خاصی در این بازار مشاهده نشده است.با این حال، نکته قابل توجه این است که تعداد فروشندگان بالاست، در حالی که تعداد خریداران به شدت کاهش یافته است

 به طور کلی، خریداران بازار مسکن به دو دسته تقسیم می‌شوند: یک گروه شامل سرمایه‌گذاران است که تعداد آن‌ها کاهش یافته و گروه دیگر کسانی هستند که به دنبال تبدیل ملک خود به ملک دیگر با متراژ بالاتر و امکانات بهتر بوده اند. بنابراین  این گروه منتظرند تا ملکشان به فروش برود تا بتوانند ملک جدیدی خریداری کنند.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

در شرایط فعلی کدام بازار را برای سرمایه گذاری مناسب تر و کم ریسک تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما