کشتی آرای در گفتگو با «اقتصاد 100»

پیش بینی قیمت طلا و سکه پس از شهادت سیدحسن نصرالله /بورس صعودی می شود یا نزولی؟

محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با اقتصاد 100 تاکید کرد: بازارها به تحولات اخیر در منطقه توجه دارند و تغییرات جهانی، چه داخلی و چه خارجی، می‌تواند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه پس از  شهادت سیدحسن نصرالله /بورس صعودی می شود یا نزولی؟

به گزارش‌ اقتصاد 100؛ بازار طلا و سکه در جریان معاملات نقدی دیروز به طور هیجانی به سمت افزایش قیمت حرکت کرد و تحت الشعاع خبرهای مرتبط با حملات اسرائیل به حزب الله لبنان قرار داشت. قیمت طلا ۱۸ عیار به مرز ۴ میلیون تومان رسید و سکه امامی نیز از مرز ۴۷ میلیون تومان عبور کرد.

جمعه شب پس از اعلام خبر حمله اسرائیل به ضاحیه بیروت، گمانه زنی ها درباره احتمال شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در بین رسانه ها داغ شد و همین امر زمینه ورود خریداران هیجانی به بازار  در روز شنبه را فراهم کرد و قطعی شدن شهادت دبیرکل حزب الله لبنان این فضا را شدت بخشید. موضوعی که محمد کشتی آرای کارشناس بازار طلا و رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفتگو با خبرنگار اقتصاد 100  بر آن تاکید کرد‌.

 اما آیا این روند  در دومین روز هفته نیز ادامه خواهد داشت؟

اثر یک خبر روی بازار ارز و طلا

کشتی‌آرای بیان کرد: قیمت طلا و سکه به دو عامل اصلی، یعنی قیمت اونس طلا و نرخ ارز در بازار آزاد، وابسته است. روز شنبه بازار جهانی طلا تعطیل بود و به تبع این اتفاق قیمت اونس ثابت بود.

این کارشناس بازار طلا به اقتصاد 100 گفت: با این حال با توجه به اخباری که از جمعه شب منتشر شده قیمت ارز تغییر کرده و همین اتفاق بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد و به همین دلیل در اولین روز هفته شاهد رقم های جدید قیمتی بودیم.

او با اشاره به افزایش قیمت طلا در روزهای اخیر گفت: قیمت جهانی طلا در هفته گذشته به دلیل دو عامل، یعنی کاهش نرخ بهره در آمریکا و افزایش ریسک‌های سیاسی در منطقه، روند صعودی پیدا کرد. به این ترتیب، در چند روز گذشته دو عامل اصلی، یعنی قیمت اونس طلا و ارز، افزایش یافته و این موضوع باعث افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار و سکه شده است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه پس از شهادت سید حسن نصرالله 

او بر این باور است که در حال حاضر پیش‌بینی قیمت‌ها امکان‌پذیر نیست، به‌طوری که در اواخر هفته قبل هیچکس تصور نمی‌کرد بازار چنین جهشی را تجربه کند. 

از نگاه او، بازار به تحولات اخیر در منطقه توجه دارد و تغییرات جهانی، چه داخلی و چه خارجی، می‌تواند بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد. 

او افزود: اگر شرایط بهبود یابد، قیمت‌ها اصلاح خواهد شد در غیر این صورت احتمال ادامه افزایش قیمت‌ها وجود دارد؛ بنابراین وضعیت کنونی منطقه نقش تعیین‌کننده‌ای در مسائل اقتصادی دارد.

 او همچنین به موضوع بورس اشاره کرد و گفت که شاخص بورس تهران مانند طلا و سکه تحت تأثیر اخبار منطقه قرار گرفت، اما برخلاف طلا، بورس روند نزولی را تجربه کرد.

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما