گذری بر نوسانات طلا در هفته‌ای که گذشت

طلا و جواهر اقتصاد 100: گرچه طلا در ابتدای هفته‌ای که گذشت، با کاهش شدید مواجه شد، اما در انتهای هفته با حمایت برخی داده‌های اقتصادی، قدرت دوباره گرفت.

گذری بر نوسانات طلا در هفته‌ای که گذشت

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در نیمه‌ی اول هفته به شدت کاهش یافت، اما پس از رسیدن به فاصله‌ی نزدیک به 2600 دلار، بار دیگر قدرت خود را به دست آورد.

سرمایه‌گذاران در هفته‌ی آینده، داده‌های اقتصادی چین را بررسی خواهند کرد و در عین حال تحولات ژئوپلیتیکی را زیر نظر خواهند داشت.

اصلاح محدود طلا مرحله‌ای می‌شود

قیمت طلا در ابتدای هفته کاهش یافت و در روز دوشنبه در رنگ قرمز بسته شد و علت آن بود که تأثیر مثبت آمارهای اشتغال جمعه‌ی گذشته بر دلار، همچنان محسوس بود.

در عین حال، اگرچه تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان بالاست، اما با صرف وقت اسرائیل در بررسی پاسخ تلافی‌جویانه‌اش به ایران، تنش‌ها بیشتر از این تشدید نشد. در واقع، قدرت مبتنی بر دلار (USD) باعث شد طلا XAU/USD در جبهه‌ی عقب بماند.

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC)، که برنامه‌ریز دولتی چین است، روز سه‌شنبه با اشاره به افزایش فشار نزولی بر اقتصاد چین، خاطرنشان کرد: «اقتصاد چین با محیط‌های داخلی و خارجی پیچیده‌تری مواجه است».

نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود اقتصادی در چین، بزرگترین مصرف کننده‌ی طلا در جهان، باعث شد که این فلز گرانبها به روند کاهشی خود ادامه دهد. با انعکاس این احساس، شاخص ترکیبی شانگهای چین نزدیک به 7 درصد سقوط کرد و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ در روز چهارشنبه بیش از 1 درصد کاهش یافت.

آنچه مسلم است موضع جنگ‌طلبانه در صورتجلسه‌ی نشست سیاستگذاری فدرال رزرو در سپتامبر، به دلار آمریکا کمک کرد تا در اواخر چهارشنبه از رقبای خود پیشی بگیرد و به طلا XAU/USD اجازه جهش مجدد را نداد. این صورتجلسه حاکی از آن بود که اگرچه اکثریت قابل توجهی از مقامات فدرال رزرو از کاهش 50 واحدی نرخ بهره حمایت کردند، اما اجماع گسترده‌تری وجود داشت که این گام اولیه فدرال رزرو را در هیچ سرعت خاصی برای کاهش نرخ‌های آتی پایبند نخواهد کرد.

علاوه بر این، برخی از شرکت‌کنندگان تنها از کاهش 25 واحدی در کاهش نرخ بهره حمایت کردند.

اداره آمار کار ایالات متحده روز پنج‌شنبه گزارش داد که تورم سالانه در ایالات متحده، که با تغییر در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) اندازه‌گیری می‌شود، از 2.5 درصد در ماه اوت به 2.4 درصد در سپتامبر کاهش یافت.

شاخص CPI اصلی، که قیمت‌های بی‌ثبات مواد غذایی و انرژی را در نظر نمی‌گیرد، 3.3 درصد به صورت سالانه افزایش یافت و از انتظار 3.2 درصدی بازار پیشی گرفت. در نهایت، CPI و CPI هسته به ترتیب 0.2% و 0.3% به صورت ماهانه افزایش یافتند.

داده‌های دیگر از ایالات متحده نشان داد که تعداد درخواست‌های اولین بار برای دریافت مزایای بیکاری در هفته‌ی منتهی به 5 اکتبر، از 225000 در هفته‌ی قبل به 258000 افزایش یافته است. آمار ناامیدکننده‌ی اولیه مطالبات بیکاری به دلار آمریکا اجازه نداد از گزارش تورم سود ببرد و در عوض به طلا (XAU/USD) کمک کرد تا جایگاه خود را پیدا کند.

در غیاب محرک‌های بنیادین، طلا در روز جمعه به روند صعودی خود ادامه داد و تلاش کرد تا مومنتوم صعودی را به دست آورد. داده‌های نهایی هفته از ایالات متحده نشان داد که شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) در ماه سپتامبر سالانه 1.8 درصد افزایش یافت و بالاتر از پیش بینی 1.6 درصد بازار قرار گرفت.

سرمایه‌گذاران طلا در انتظار انتشار داده‌های کلیدی از چین هستند

تقویم اقتصادی ایالات متحده در نیمه‌ی اول هفته، هیچ گونه اطلاعات سطح بالایی را منتشر نخواهد کرد. روز پنج‌شنبه، اداره سرشماری ایالات متحده داده‌های خرده فروشی ماه سپتامبر را منتشر خواهد کرد. واکنش بازار به این داده‌ها می‌تواند ساده باشد. هر غافلگیری مثبت از دلار حمایت می‌کند و یک قرائت منفی تأثیر معکوس بر ارزش‌گذاری ارز ایالات متحده دارد. با این وجود، بعید است که این داده‌ها به خودی خود تأثیر کافی برای تغییر جهت طلا داشته باشند.

در عین حال، فعالان بازار توجه زیادی به انتشار داده‌های اقتصاد کلان از چین خواهند داشت. در نشست آسیایی روز دوشنبه، آمار و ارقام تراز تجاری می‌تواند لحن طلا را در ابتدای هفته تعیین کنند. کاهش شدید مازاد تجاری می‌تواند به نگرانی‌ها در مورد سلامت اقتصادی چین منجر شود و بر طلا تأثیر بگذارد.

اوایل روز جمعه، گزارش سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی (GDP) که پیش بینی می‌شود رشد سالانه 4.6 درصدی را در کنار داده‌های تولید صنعتی و خرده‌فروشی در ماه سپتامبر نشان دهد، توسط سرمایه‌گذاران مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پیش‌بینی می‌شود تولید صنعتی و خرده‌فروشی به ترتیب 4.6 و 2.4 درصد به صورت سالانه افزایش یابند. باز هم، انتشار داده‌های ناامیدکننده احتمالاً به طلا آسیب می‌زند، در حالی که شگفتی‌های مثبت می‌تواند برای فلز زرد حمایت ایجاد کند.

در کنار این‌ها، سرمایه گذاران به ارزیابی تحولات ژئوپلیتیکی در هفته‌ی آینده، ادامه خواهند داد. اگر اسرائیل به حمله تلافی‌جویانه علیه ایران ادامه دهد، بروز بحران عمیق در خاورمیانه می‌تواند به طلا کمک کند تا از تقاضای امن بهره‌مند شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما