قیمت طلا دوباره پرواز کرد!

طلا و جواهر اقتصاد 100: تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپولیتیکی، نگرانی در مورد تورم و بی‌ثباتی‌های انتخاباتی قیمت طلا را در 2025 به 3000 دلار می‌رساند.

قیمت طلا دوباره پرواز کرد!

طلای جهانی با ۱.۱ درصد افزایش به 2657 دلار رسید و برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت.

قیمت طلا به خاطر دورنمای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه آینده میلادی افزایش یافته است. تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به خاطر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هم بالا رفته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 17 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به 2657 دلار رسید.شاخص دلار آمریکا نیز پایین‌تر از بالاترین سطح دو ماه اخیر خود در برابر سایر ارزهای اصلی قرار گرفته است.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که افزایش قیمت طلا با توجه به داده‌های روز پنج‌شنبه است که نشان می‌دهد قیمت‌های مصرف‌کننده آمریکا در ماه گذشته اندکی بیشتر از حد انتظار افزایش یافته است، اما افزایش سالانه تورم کمترین میزان در بیش از ۳.۵ سال گذشته بوده است.

قیمت جهانی طلا با رشد همراه شده و تنش‌های ژئوپلیتیکی همچنان از اصلی‌ترین عوامل افزایش قیمت فلز زرد باقی مانده است.

قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا در ماه سپتامبر تغییر چندانی نداشته‌اند. بدین ترتیب تورم در سطح قابل انتظار بانک مرکزی باقی مانده و احتمال کاهش نرخ بهره در ماه آینده بالا می‌رود.

پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

جیم ویکوف، تحلیل‌گر ارشد بازار در کیتکو متالز، گفت: «اعداد شاخص قیمت تولیدکننده همسو با صعودی‌های بازارهای فلزات گران‌بها بودند و نشان می‌دهند فدرال رزرو در مسیر دو کاهش 0/25 درصدی نرخ بهره در سال جاری میلادی است.»

اطلاعات روز پنجشنبه هم نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا کمی بیش از حد انتظار در ماه گذشته میلادی افزایش داشته است.

تحلیلگران عقیده دارند تنش‌های ژئوپولیتیکی، نگرانی در مورد تورم و بی‌ثباتی‌های انتخاباتی قیمت طلا را در 2025 به 3000 دلار می‌رساند.

شاخص دلار در روز جمعه به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسید.

کومترس‌بانک در یادداشتی اعلام کرد: «صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا در سه‌ماهه سوم 2024 تقریبا 95 تن افزایش یافت. این بدان معناست که ETFها برای نخستین‌بار در 30 ماه گذشته سهم مثبتی در تقاضای طلا دارند.»

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.65 افزایش به 31 دلار و 76 سنت رسید. پلاتین هم با یک افزایش 1.68 درصدی 987 دلار و 76 سنت معامله می‌شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما