سورپرایز دولت برای کارگران / 2000000 اضافه حقوق از این ماه برای کارگران

اقتصاد 100- وزارت نفت با صدور نامه‌ای در تاریخ ۱۴ مهرماه، دستورالعمل جدیدی برای ارائه تسهیلات رفاهی به نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت‌های مستمر غیرپروژه‌ای ابلاغ کرد.

سورپرایز دولت برای کارگران / 2000000 اضافه حقوق از این ماه برای کارگران

براساس دستورالعمل جدید وزارت نفت که در ۱۴ مهر ابلاغ شد، برای نیروهای پیمانکاری در فعالیت‌های مستمر غیرپروژه‌ای کمک هزینه‌های مختلفی تعیین شده است. این کمک هزینه‌ها شامل ۷۹۰ هزار تومان برای غذا ، ۲ میلیون و ۶۸ هزار تومان متمم کمک هزینه غذا و ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بن کالاهای اساسی است. همچنین کمک هزینه ورزش برای کارگران مجرد و متأهل نیز در نظر گرفته شده است. این دستورالعمل از ابتدای سال جاری لازم‌الاجرا بوده و شرکت‌های پیمانکار موظفند معوقات را به کارگران پرداخت کنند.

کارگران نفت امیدوارند این دستورالعمل در تمام شرکت‌های پیمانکاری، حتی پیمانکاران دست چندم، اجرایی شود و معوقات از فروردین‌ماه تا کنون به آنان پرداخت گردد.

در حوزه دستمزد، یکی از بحث‌های مهم اصلاح ماده ۴۱ قانون کار است که بر اساس آن، دستمزد کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد. این موضوع در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است و هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس پیشنهاد توزیع سبد کالا شامل مرغ، گوشت، روغن و برنج به همراه افزایش حقوق کارگران را مطرح کرده‌اند. ناصر چمنی ، کارشناس حوزه کار، این پیشنهاد را گامی مثبت در جهت تقویت معیشت کارگران می‌داند، اما تأکید می‌کند که برای حفظ ارزش ریالی این سبد در سال‌های آینده باید مکانیسمی پیش‌بینی شود.

وی همچنین اشاره کرد که اگر این طرح تصویب شود، ممکن است بحث بن خواربار سالانه که در شورای عالی کار بررسی می‌شود، حذف شود و تمرکز بیشتری بر تعیین دستمزد بر اساس تورم سالانه صورت گیرد. این طرح می‌تواند به کارگران کمک کند تا علاوه بر حقوق خود، ماهانه یک سبد ۵ میلیون تومانی دریافت کنند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما