آیا چشم‌انداز قیمت طلا، نزولی است؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) به روند نزولی شش روزه‌ی خود ادامه می‌دهد و در حدود 2621 دلار معامله می‌شود.

آیا چشم‌انداز قیمت طلا، نزولی است؟

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) به روند نزولی شش روزه‌ی خود ادامه می‌دهد و در حدود 2621 دلار و در واقع، در کف قیمت میانه‌ی روزی خود یعنی 2615 دلار معامله می‌شود. گفتنی است روند نزولی اخیر تا حد زیادی به تقویت دلار آمریکا نسبت داده می‌شود که نزدیک به بالاترین سطح هفت هفته‌ی اخیر در نوسان است.

با کم‌شدن انتظارات بازار برای کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه نوامبر، سرمایه‌گذاران با حرکت به سمت دلار، فشار نزولی بر طلا اعمال کردند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، احتمال 85 درصدی کاهش 25 واحدی نرخ در ماه نوامبر، با پتانسیل کاهش 50 واحدی تا پایان سال وجود دارد. با این حال، سیگنال‌های متفاوت از سوی مقامات فدرال رزرو، سرمایه‌گذاران را محتاط نگه داشته‌اند.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، کاهش تدریجی نرخ بهره را مناسب دانست، حال آنکه آدریانا کوگلر، رئیس فدرال رزرو، اتخاذ تصمیمات سیاستی را همچنان وابسته به داده‌ها برشمرد.

این عدم اطمینان ضمن کمک به حفظ قدرت دلار آمریکا، فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد کرده است.

تأثیر داده‌های اقتصادی قوی و بازده اوراق قرضه

با افزودن به فشار نزولی بر طلا، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده بالای 4 درصد باقی ماند که نشان‌دهنده‌ی اعتماد سرمایه‌گذاران به اقتصاد گسترده‌تر است. سوزان کالینز، رئیس فدرال رزرو بوستون، با اشاره به تورم در حال کاهش، بازارهای اقتصادی و کار را همچنان قوی ارزیابی کرد.

فیلیپ جفرسون، نایب رئیس فدرال رزرو نیز به رشد اقتصادی قوی، کاهش تورم و سردشدن بازار کار تأکید کرد.

شاخص‌های قوی اقتصادی تقاضا برای دارایی‌های امن مانند طلا را کاهش می‌دهند، زیرا معامله‌گران احتمال کاهش شدید نرخ‌ها را بار دیگر ارزیابی می‌کنند.

کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک و فروش فنی

علاوه بر عوامل اقتصادی، کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی نیز بر قیمت طلا تأثیر گذاشته است. گزارش‌ها حکایت از آن دارد که حزب‌الله ممکن است آماده آتش بس باشد که این امر می‌تواند از تنش‌های منطقه‌ای و در نتیجه، تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه‌ی امن بکاهد.

کاهش اخیر طلا همچنین می‌تواند به فروش فنی پس از شکستن به زیر سطح حمایتی 2630 دلاری مرتبط باشد. این امر باعث فعالیت بیشتر فروش شده است و کاهش قیمت را تشدید می‌کند.

به طور خلاصه، ترکیبی از دلار قوی آمریکا، کاهش انتظارات برای تعدیل نرخ بهره فدرال رزرو، کمترشدن تنش‌های ژئوپلیتیکی و عوامل فنی، مانع رشد قیمت طلا شده‌اند و در صورت تداوم شرایط فعلی، ریسک نزولی بیشتری در پی خواهد داشت.

طلا همچنان تحت فشار، و نزدیک به 2620 دلار در نوسان است. شکستن زیر این حمایت کلیدی می‌تواند باعث کاهش بیشتر شود، در حالی که مقاومت در 2635 دلار، پتانسیل صعودی را محدود می‌کند.

طلا (XAU/USD) با اندکی کاهش در 2621.62 دلار معامله می‌شود که 0.01 درصد افت داشته است، زیرا این فلز گرانبها در تلاش برای حفظ جایگاه خود بالاتر از سطح حمایت کلیدی 2620 دلار است.

در نمودار 2 ساعته، نقطه محوری 2624.22 دلار به عنوان یک نشانگر قیمت مهم عمل می‌کند. مقاومت فوری بر روی 2635.46 دلار است، در حالی که سطوح مقاومت بعدی در 2644.57 دلار و 2652.90 دلار دیده می‌شوند.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه در 2639.20 دلار و درست بالاتر از قیمت فعلی قرار دارد که نشان‌دهنده‌ی فشار نزولی بالقوه در کوتاه‌مدت است.

برعکس، شکست بالای 2635 دلار بیانگر یک برگشت صعودی است. پشتیبانی فوری در 2615.20 دلار، با پشتیبانی اضافی در 2605.62 دلار و 2594.94 دلار قرار دارد. اگر قیمت‌ها به زیر 2620 دلار سقوط کند، شتاب فروش می‌تواند تسریع شود و طلا را پایین بیاورد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما