نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: اگر سری به جواهر فروشی ها بزنید، متوجه می شوید که خیلی از جواهرات به شکل قلب طراحی شده اند یا نماد و طرح هایی از قلب روی آن ها دیده می شود.

نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟

قلب ها نشان دهنده قدرت عشق هستند‌. به همین علت در اکثر طراحی های جواهرات به کار برده می شوند. شاید با دیدن نماد قلب در اکسسوری های مختلف، این سوال برایتان ایجاد شده که نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟

آیا شما هم جز افرادی هستید که به جواهراتی طرح قلب روی آن ها کار شده، علاقه دارید؟ یا شاید هم در لیست جواهرات خود تعدادی جواهر قلبی دارید. اگر از این دسته افراد هستید، قبل از این که بخواهید جواهراتی به شکل قلب بخرید یا از آن ها استفاده کنید، بهتر است بدانید قلبی که در جواهرات استفاده می شود، چه معنا و مفهومی دارد. با ما باشید تا شما را با معنای نماد قلب در جواهرات آشنا کنیم.

تاریخچه استفاده از نماد قلب در جواهرات

جواهراتی که نماد قلب دارند، دارای قدمتی طولانی هستند. قدمت استفاده از این نماد به دوران اوایل قرون وسطی مربوط می شود. در واقع در آن زمان برای اولین بار نماد قلب وارد طراحی های هنری جواهرات شد. در آن زمان از نماد قلب برای طراحی نشان های خاندان سلطنتی نیز استفاده می کردند.

در قرن های ۱۵ و ۱۶ این طراحی به عرصه ساخت جواهرات نیز راه یافت و جواهرات طلا و نقره زیادی با نماد قلب طراحی می شدند. البته در آن زمان تنها خاندان اشرافی و طبقات بالای جامعه توانایی خرید این جواهرات را داشتند. پس از مورد استقبال قرار گرفتن این نماد در جواهرات، در قرن بیستم پادشاه ادوارد هشتم با استفاده از جواهرات قلب، عشق خود را نسبت به والیس سیمپسون ابراز کرد.

این ابراز علاقه او از طریق مطبوعات در سراسر دنیا پخش شد. همین امر موجب شده تا افراد دیگری برای نشان دادن عشق خود از جواهراتی با نماد قلب استفاده کنند. 

قلب دوقلو روی جواهرات مختلف

قلب های دوقلو را معمولا در ساخت گردنبند به کار می برند. قلب های دوقلو را معمولا با نام قلب های درهم نیز می شناسند. جواهراتی با قلب های دوقلو نسبت به جواهراتی با طراحی تک قلب معنا و مفهوم عمیق تری دارند. بر اساس گفته های متعدد، قلب های دو قلو در جواهرات به معنی قلب های به هم تنیده و عشقی بی پایان است.

قلب های دو قلو همچنین نماد مکمل بودن و وحدت نیز هستند. به عبارت ساده تر می توان گفت نشان دهنده عشق دو نفر به یکدیگر است.

نماد جواهراتی با آویز قلب باز

آویز قلب باز در کنار مفهوم و معنای عمیق، ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد. این مدل طراحی برای جواهرات با استقبال زیادی مواجه شد و امروزه جز محبوب ترین طرح های قلب به شمار می رود. با این که این آویزها می توانند با عشق و محبت همراه باشند، اما معنا و مفهوم عمیق تری دارند.

با این که جواهرات آویز قلب باز چهره ای عاشقانه و جذاب دارند؛ اما جالب است بدانید معنا و مفهومی مذهبی دارند. همچنین برخی ها بر این باورند که آویز قلب باز نشان دهنده عشقی است که در همه ما ریشه دارد و تنها به عشق زوج ها تعلق ندارد. علاوه بر این بسیاری از خانم این آویزهای قلب باز را به عنوان طلسم شانس مورد استفاده قرار می دهند.

آن ها معتقدند که این جواهرات با نماد قلب باز می توانند در روزهای سخت به آن ها کمک کرده و برای آن ها خوش شانسی بیاورند. برخی دیگر این نماد را به عنوان طلسم دفع انرژی منفی می شناسند. در واقع آن ها می گویند این جواهرات آویز قلب باز می توانند تمام انرژی های منفی را از آن ها دور کنند.

جواهراتی که برای طراحی آن ها از نماد آویز قلب باز استفاده می شود، معنا و مفهوم گسترده تری نیز دارند. این قلب های به کار رفته در واقع نشان دهنده همدلی و عشق بین افراد هستند.

جواهراتی با نماد ضربان قلب

جواهرات همراه با ضربان قلب از رایج ترین طرح ها و مدل ها هستند. شاید تا به حال با دیدن جواهراتی با ضربان قلب از خود پرسیده اید که نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟ ضربان قلب را می توان با مفاهیم مختلفی تفسیر کرد. با این وجود چنین طرح هایی در بین عاشقان و اعضای خانواده استفاده می شود.

اگر بخواهیم ساده ترین مفهوم را برای جواهرات ضربان قلب بیان کنیم، باید بگوییم که ضربان قلب نماد احساسی است که شما با پیدا کردن کسی یا دیدن کسی، دارید. حس شگفت انگیزی که ضربان قلب شما را بالا می برد. البته این تمام معنای نماد ضربان قلب نیست. این نماد به عنوان یادآوری برای خود مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانید علاوه بر خود با دیگران نیز همدردی داشته باشید.

برای مثال در ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن ضربان قلب شما با روندی آرام و ملایم وارد انسجامی عمیق خواهد شد. این روند می تواند احساسی عمیق و آرام را در شما ایجاد کند. این حس خوب می تواند روی احساسات و خلق و خوی شما نیز تاثیر بگذارد. در نهایت ارتباط شما با دیگران نیز بهبود می یابد. این جواهرات ضربان قلب نیز شبیه به همین موضوع عمل می کنند. با استفاده از آن ها می توانید احساس عمیق و آرامش خود را به دیگران نشان دهید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما