تعیین حداقل دستمزد کارگران با چالش مواجه شد / چشم کارگران به دست مجلس !

اقتصاد 100-تعیین حداقل دستمزد کارگران همیشه با چالش‌هایی همراه است. نمایندگان کارگری می‌گویند که این عدد معمولاً در ساعات پایانی سال مشخص می‌شود، در حالی که باید پیش از ارائه لایحه بودجه دولت به مجلس تعیین گردد تا در بودجه گنجانده شود.

تعیین حداقل دستمزد کارگران با چالش مواجه شد / چشم کارگران به دست مجلس !

امسال، با وجود گذشت حدود ۷ ماه، شورای عالی کار هنوز جلسه‌ای برای تعیین حداقل دستمزد کارگران برگزار نکرده است. اکنون این سؤال مطرح است که آیا وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه، به عنوان نمایندگان دولت در شورا، با نمایندگان جامعه کارگری در تعیین عدد سبد معیشت به توافق خواهند رسید یا خیر. سبد معیشت به عنوان مبنای تعیین حداقل دستمزد کارگران شناخته می‌شود و در سال گذشته حدود ۴۰ درصد هزینه‌های کارگران را پوشش می‌داد.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در پاسخ به این سؤال که آیا مجلس می‌تواند اعضای شورا را ملزم به تعیین حداقل دستمزد پیش از ارسال لایحه بودجه به مجلس کند، گفت که رقم افزایش حقوق کارمندان (۲۰ درصد) مشخص شده، اما تعیین حداقل دستمزد کارگران تأثیری در لایحه بودجه ندارد. وی تأکید کرد که عدد سبد معیشت و حداقل دستمزد کارگران در بودجه اثرگذار نیست و این موضوع نیازمند چانه‌زنی میان نمایندگان کارگران و کارفرمایان است.

نمایندگان جامعه کارگری نیز بر این نکته تأکید دارند که دولت به عنوان بزرگ‌ترین کارفرما در کشور باید مبلغ سبد معیشت را پیش از ارسال لایحه بودجه به مجلس مشخص کند. تاجگردون افزود که اگر دولت باید مبلغی را پرداخت کند، این باید در لایحه بودجه لحاظ شود.

وی همچنین بیان کرد که موضوع تعیین حداقل دستمزد یک مسأله سه‌بعدی است که شامل کارگران، کارفرمایان بخش خصوصی و دولت می‌شود و نمی‌توان فقط به یک بخش خاص توجه کرد. تاجگردون در پایان خاطرنشان کرد که تأثیر افزایش دستمزد در مشاغل دولتی در لایحه بودجه امسال لحاظ شده و در صورت نیاز، سایر بخش‌ها نیز در نظر گرفته خواهند شد.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما