فرمول عیدی گرفتن کارگران در اسفند 1403

چرتکه انداختن کارگران با عیدی 14 میلیون تومانی/حداکثر عیدی چقدر شد؟

حداقل عیدی کارگران در سال ۱۴۰۳ برابر است با ۱۴۳,۳۲۳,۶۸۰ و حداکثر عیدی سال ۱۴۰۳ برابر است با ۲۱۴,۹۸۵,۵۲۰.

چرتکه انداختن کارگران با عیدی 14 میلیون تومانی/حداکثر عیدی چقدر شد؟

به گزارش اقتصاد 100، «رقم عیدی کارگران در سال 1403 اعلام شد»؛ خبری که ساعاتی پیش بر خروجی برخی رسانه ها قرار گرفت تا باردیگر چرتکه و ماشین حساب را به دست کارگران بدهد تا محاسبه کنند با ۱۴۳,۳۲۳,۶۸۰ تومان در شب عید قرار است چند قلم از مایحتاج اهل و عیال را تامین کنند.

طبق قانون مبلغ عیدی کارگران در ۱۴۰۳ از دوبرابر حداقل حقوق اداره کار کمتر نخواهد بود. این مبلغ برای کارگرانی است که به مدت یک سال در یک مجموعه مشغول به فعالیت بوده اند و چنانچه فردی کمتر از یک سال در یک سازمان یا کارگاه مشغول به کار بوده باشد، عیدی او به نسبت مدت زمان کارکرد او در یک مجموعه محاسبه می‌شود.

برهمین اساس نیز حداقل عیدی کارگران در سال ۱۴۰۳ برابر است با ۱۴۳,۳۲۳,۶۸۰ = ۶۰ × ۲,۳۸۸,۷۲۸ و حداکثر عیدی سال ۱۴۰۳ برابر است با ۲۱۴,۹۸۵,۵۲۰ = ۹۰ × ۲,۳۸۸,۷۲۸

عیدی کارگران در سال 1403

عیدی کارگران با چه فرمولی پرداخت می شود؟

همه ساله پرداخت عیدی و پاداش پایان سال کارگران بر مبنای قانون مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی صورت می‌گیرد.

مبنای تعیین عیدی پایان سال همه کارگران مشمول قانون کار، حداقل دو و حداکثر سه برابر مصوبه دستمزد شورای عالی کار است و کارفرمایان باید دو ماه پایه حقوق را به عنوان حداقل عیدی و سه ماه پایه حقوق را به عنوان حداکثر عیدی و پاداش آخر سال به نیروهای کار خود بدهند.

کارفرمایان کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل ۶۰ روز آخرین مزد، به عنوان عیدی و پاداش بپردازند و مبلغ پرداختی از این بابت به هریک از کارکنان نباید از معادل ۹۰ روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند. البته پرداخت عیدی به کارگرانی که کمتر از یک سال در کارگاه‌ها مشغول به کار بودند هم الزامی است و مبلغ عیدی پرداختی به آنان باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد و روزهایی که در آن محل مشغول کار بودند، محاسبه و پرداخت شود.

عیدی و پاداش کارگران اخراجی و مستعفی

براساس اطلاعاتی که ایسنا منتشر کرده، کارگرانی که در طول سال با کارفرما قطع رابطه می‌کنند، کارگرانی که در طول سال از خدمت مستعفی، اخراج یا بازنشسته می‌شوند و یا به شکلی رابطه آنان با کارگاه قطع می‌شود، به نسبت مدت کارکرد و ماه‌هایی که کار کرده‌اند مستحق دریافت عیدی و پاداش سالانه خواهند بود.

عیدی کارگران در دوران مرخصی چطور محاسبه می شود؟

برابر ماده ۷۴ قانون کار چنانچه ایام مرخصی استعلاجی کارگران به تأیید کمیسیون پزشکی سازمان تأمین اجتماعی رسیده باشد جزو سوابق کار آنها محسوب می‌شود بنابراین روزهای مذکور مشمول پرداخت مزایایی از قبیل سنوات خدمت، حق اولاد، مرخصی استحقاقی و عیدی و پاداش سالانه بوده و کارفرما موظف به پرداخت آن است.

قانون درباره عیدی کارگران پاره وقت چه می گوید؟

مطابق ماده ۳۹ قانون کار، مزد و مزایای کارگرانی که به صورت نیمه وقت یا کمتر از ساعات قانونی تعیین شده به کار اشتغال دارند به نسبت ساعات کار انجام گرفته محاسبه و پرداخت می‌شود.

همچنین در مورد کارگران ساعتی که حقوق ماهانه ثابت نداشته و دستمزد آنها در ماه متغیر است برای محاسبه عیدی و پاداش، میانگین حقوق سه ماه آخر خدمت آنها مبنای محاسبه قرار می‌گیرد.

 

 

 

 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

به نظر شما مجمع تشخیص ،پیشنهاد عضویت ایران در FATF را تصویب می کند؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما