طلا و ثبت قوی‌ترین رشد هفتگی

طلا و جواهر اقتصاد 100: در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلا قوی‌ترین رشد هفتگی خود را ثبت کرد.

طلا و ثبت قوی‌ترین رشد هفتگی

به گزارش«اف‌ایکس امپایر» قیمت طلا (XAU/USD) در 2573 دلار در هر اونس بسته شد و در این هفته، به بالاترین حد تاریخی رسید.

در بازارها، معامله‌گران بر میزان شرط‌بندی‌ها بر روی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده در هفته‌ی آینده افزودند. این فلز بیش از 3.25 درصد افزایش یافت که قوی‌ترین رشد هفتگی خود از اواسط آگوست را به تصویر می‌کشد. البته عامل محرک اصلی این انتظارات آن است که فدرال رزرو برای تحریک اقتصاد، کاهش نرخ بهره را بیش از حد انتظار کاهش دهد؛ اقتصادی که با تشدید نگرانی‌های تورم و عدم اطمینان حوزه‌ی جهانی تضعیف شده است.

انتظارات مبنی بر کاهش نرخ، طلا را تقویت کرد

فعالان بازار هم‌اکنون با احتمال تقریباً 50 درصدی کاهش 50 واحدی نرخ بهره را قیمت‌گذاری می کنند که از 14 درصد اوایل هفته افزایش یافته است. نظرات مقامات سابق فدرال رزرو و تمایل بازار به کاهش عمیق‌تر، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه فدرال رزرو ممکن است اقدامات تهاجمی‌تری انجام دهد را تشدید کرده است. از آنجا که نرخ‌های پایین‌تر به طور کلی جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا را افزایش می‌دهند، این امر به افزایش قیمت طلا دامن زده است.

کاهش جهانی پول و تقاضای بانک مرکزی باعث افزایش بهای طلا می‌شود

بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز در این هفته نرخ بهره را کاهش داد که به کاهش پول جهانی و تقویت روند صعودی قوی طلا کمک کرد. گفتنی است بانک‌های مرکزی، به ویژه در بازارهای نوظهور، ذخایر طلای خود را افزایش داده‌اند و از این رو، از قیمت‌ها حمایت بیشتری می‌کنند. انتظار می‌رود با توجه به اینکه فدرال رزرو از این روند پیروی می‌کند، تقاضا برای طلا در کوتاه‌مدت قوی باقی بماند.

دلار آمریکا و بازده اوراق قرضه، حامی افزایش طلا

علیرغم تقویت قیمت طلا، شاخص دلار آمریکا نیز در این هفته اندکی افزایش یافت و با رشد 0.07 درصدی در 101.114 بسته شد. با این حال، انتظار کاهش نرخ در آینده، از شتاب حرکت دلار کاست و قیمت طلا را قوی نگه داشت. علاوه بر این، بازده اوراق قرضه کاهش یافت و خزانه‌داری 10 ساله نیز 2.1 واحد پایه سقوط کرد. بدیهی است که با کاهش بازده اوراق، هزینه‌ی فرصت نگهداری طلا کاهش می‌یابد و جذابیت آن به عنوان یک دارایی امن تقویت می‌شود.

پیش بینی هفته‌ی آینده: نشست فدرال رزرو در کانون توجه

با نگاهی به آینده، همه نگاه‌ها به نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو خواهد بود که برای سه‌شنبه و چهارشنبه‌ی آینده برنامه‌ریزی شده است، است. بازار به طور گسترده انتظار کاهش نرخ را دارد که اولین کاهش فدرال رزرو از سال 2020 نیز تلقی می‌شود. در حالی که توافق بر سر کاهش 25 واحدی است، احتمال 49 درصد کاهش بیشتر 50 واحدی وجود دارد.

آنچه مسلم است کاهش بیشتر احتمالاً باعث افزایش بهای طلا می‌شود و به طور بالقوه این فلز گرانبها را به سمت 2600 دلار در هر اونس سوق می‌دهد.

علاوه بر این، فدرال رزرو پیش‌بینی‌های به روز شده‌ای را در مورد کاهش نرخ‌های آتی ارائه خواهد کرد که می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تسهیل بیشتر پولی تا سال 2024 باشد.

موفقیت فدرال رزرو در رساندن تورم به هدف 2 درصدی، در حالی که از رکود شدید اجتناب می‌کند، در تعیین حرکات بعدی آن بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اگر تورم به تعدیل ادامه دهد و بازار کار تضعیف شود، کاهش‌های اضافی ممکن است در افق باشد و از چشم‌انداز صعودی طلا بیشتر حمایت کند.

در کوتاه‌مدت، پیش‌بینی صعودی باقی می‌ماند و طلا احتمالاً بسته به اقدامات فدرال رزرو بالاترین قیمت‌های جدیدی را آزمایش می‌کند. معامله‌گران برای نشانه‌هایی مبنی بر کاهش بیشتر، که در واقع حامی تداوم رکوردشکنی طلاست، باید اظهارات فدرال رزرو را به دقت زیر نظر داشته باشند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما