مشخصات پلی استیشن ۶ معلوم شد

اقتصاد ۱۰۰ - عرضه پلی استیشن ۵ پرو هنوز در ذهن گیمرها تازه است که اخبار پلی استیشن ۶ {PS6} سر و صدای زیادی ایجاد کرده است.

به گزارش گروه دانش و فناوری، رویترز نوشت سه منبع جزئیاتی را در مورد مذاکرات سونی با اینتل و AMD بر سر تراشه آینده فاش کردند. کنسول در حالی که اینتل بخشی از بحث بود، AMD در نهایت در سال ۲۰۲۲ قرارداد را برنده شد. این ضرر بزرگی برای اینتل است، زیرا ارزش این معامله می‌تواند هر ماه میلیاردها دلار باشد.

یکی از دلایل اصلی پیروزی AMD سابقه قوی آن با سونی است که تراشه‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۴ را ارائه کرده است. حفظ AMD به‌عنوان تامین‌کننده به حفظ سازگاری بین این کنسول‌ها و پلی‌استیشن ۶ آینده کمک می‌کند. تغییر به اینتل می‌توانست باعث شود اجرای بازی‌های قدیمی‌تر پلی‌استیشن روی کنسول جدید دشوارتر یا گران‌تر شود، زیرا یکپارچه‌سازی برای بازی‌های گذشته به منابع قابل توجهی هزینه نیاز دارد.

دلیل دیگر اختلاف نظر بر سر قیمت تراشه‌های اینتل بود که به مزیت AMD در تضمین قرارداد افزود.

 

سازگاری با PS6 و آینده بازی

حفظ سازگاری به کنسول قبلی برای بسیاری از گیمرها مهم است. رویترز پیشنهاد می‌کند که هر تغییری از AMD به تامین‌کننده تراشه‌های دیگر می‌تواند اجرای بازی‌های پلی‌استیشن ۴ و پلی‌استیشن ۵ را در پلی‌استیشن ۶ سخت‌تر کند. اگرچه استریم بازی‌های قدیمی‌تر از فضای ابری یک گزینه است، اما به‌طور کامل جایگزین تجربه اجرای مستقیم بازی‌ها روی کنسول در واقع، قبل از عرضه پلی‌استیشن ۵، سونی برنامه‌هایی برای گسترش سازگاری با بازی‌های قدیمی‌تر داشت، اما زمان کافی برای اجرای آن تمام شد.

سوالی که باقی می‌ماند اینکه آیا پلی استیشن ۶ به طور کامل از عناوین قدیمی پشتیبانی می‌کند؟ در حالی که به نظر محتمل است، سونی هنوز هیچ قول مشخصی نداده است.

 

مبارزات اینتل

ضرر اینتل بخشی از یک مشکل بزرگ‌تر برای این شرکت است. در ماه آگوست، اینتل بیش از ۱۵ هزار کارمند خود را اخراج کرد که باعث کاهش سریع قیمت سهام آن شد. بسیاری از تحلیلگران اینتل را به دلیل ناتوانی در انطباق با روند رو به رشد هوش مصنوعی (AI) سرزنش می‌کنند، حوزه‌ای که انویدیا و AMD در آن پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند. انویدیا از رونق هوش مصنوعی استفاده کرده است و AMD نیز تمرکز خود را بر روی فناوری‌های هوش مصنوعی تمرکز کرده است و اینتل را عقب انداخته است.

در حالی که اینتل با ادعای رویترز مبنی بر اینکه قرارداد از دست رفته سونی یک ضربه بزرگ است، مخالف بوده، آنها از اظهار نظر بیشتر در مورد این موضوع خودداری کردند. نه سونی و نه AMD به درخواست‌های رویترز برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

پلی استیشن ۶ هنوز تا انتشار فاصله دارد، اما مقدمات آن در حال آماده شدن است. به نظر می‌رسد انتخاب استفاده از AMD برای تراشه یک حرکت استراتژیک برای اطمینان از انتقال روان برای گیمرها از پلی‌استیشن ۴ و ۵ باشد. سازگاری به عقب همچنان اولویت اصلی سونی است، همانطور که ارائه یک تجربه بازی قدرتمند و نسل بعدی نیز در اولویت است.

در مورد اینتل، این شرکت باید در استراتژی خود برای رقابت با غول‌هایی مانند Nvidia و AMD، به ویژه در فضای هوش مصنوعی، تجدید نظر کند. رقابت برای قراردادهای آینده فناوری بسیار شدید خواهد بود و اینتل اگر بخواهد ادامه دهد باید به سرعت خود را با آن سازگار کند.

در همین حال، گیمرها می‌توانند منتظر اطلاعات بیشتر در مورد پلی استیشن ۶ با پیشرفت توسعه باشند. آیا کنسول نسل بعدی بازی را حتی بیشتر متحول خواهد کرد؟ فقط زمان مشخص خواهد کرد، اما واضح است که سونی با دقت در حال برنامه ریزی حرکت بعدی خود برای ماندن در این صنعت است.

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما