کدام را بخریم: اپل واچ ۱۰ یا ۹؟

اقتصاد ۱۰۰ - با ورود اپل واچ ۱۰ این سوال برای خریداران بالقوه مطرح شده است که باید ساعت جدید را بخرند یا به سمت اپل واچ ۹ بروند؟

کدام را بخریم: اپل واچ ۱۰ یا ۹؟

به گزارش گروه دانش و فناوری، بیایید قابلیت‌های اپل واچ سری ۱۰ را بررسی کرده و با اپل واچ ۹ مقایسه کنیم تا تصمیمی مناسب گرفته شود.

اپل روند افزایش اندازه صفحه نمایش اپل واچ را با سری ۱۰ ادامه داده است. مدل‌های جدید در دو سایز بزرگتر ۴۲ و ۴۶ میلی متری موجود هستند. با وجود نمایشگرهای بزرگتر، ساعت هوشمند جدید کمی نازک‌تر و سبک‌تر از مدل قبلی است.

یکی از ویژگی های برجسته سری ۱۰، معرفی شاسی تیتانیومی است. این ماده جدید نه تنها سبک‌تر است، بلکه احساس برتری را نیز می‌دهد.

مدل‌های تیتانیومی در سه رنگ سنگی، طلایی و طبیعی موجود هستند. علاوه بر این، سه مدل آلومینیومی برای انتخاب وجود دارد: مشکی براق، رزگلد و نقره‌ای.

 

یکی دیگر از تغییرات قابل توجه پشت ساعت است. در حالی که سری ۹ دارای پشت سرامیکی است، همه مدل‌های سری ۱۰ اکنون دارای پشتی فلزی هستند که آرایه سنسور کریستال یاقوت کبود را احاطه کرده است.

 

نمایشگر بهبود یافته در ساعت هوشمند جدید

اپل واچ سری ۱۰ دارای نمایشگر نسل سوم LTPO است که چندین پیشرفت را ارائه می‌دهد. یکی از مزایای کلیدی این فناوری نمایشگر جدید، بهبود کارایی است که منجر به عمر باتری بیشتر می‌شود. علاوه بر این، اپل ادعا می‌کند که نمایشگر LTPO3 در حالت زاویه دار ۴۰ درصد روشن‌تر است و دید بهتری را در شرایط مختلف نور فراهم می‌کند.

در حالی که هر دو مدل سری ۱۰ دارای حداکثر روشنایی ۲۰۰۰ نیت هستند، اما کمی کمتر از حداکثر روشنایی ۳۰۰۰ نیت در اپل واچ اولترا ۲ هستند.

در حالی که اپل واچ سری ۱۰ تغییرات سخت افزاری قابل توجهی ندارد، چند پیشرفت قابل توجه وجود دارد.

تراشه جدید S10، اگرچه به صراحت توسط اپل توضیح داده نشده است، عملکرد جزئی را افزایش می‌دهد و قابلیتی به نام انزوای صدا را معرفی می‌کند. این ویژگی می‌تواند نویز پس‌زمینه را در حین تماس کاهش دهد و وضوح صدا را در محیط‌های پر سر و صدا افزایش دهد.

یکی از زمینه‌هایی که سری ۱۰ فاقد آن است {۹ هم ندارد}سازگاری با ویژگی‌های هوش مصنوعی هوشمند اپل است.

به نظر می‌رسد اپل این قابلیت را برای مدل‌های آینده، احتمالاً به دلیل محدودیت‌های برق دستگاه محفوظ می‌دارد.

از نظر سنسورها، سری ۱۰ یک سنسور عمق آب و یک سنسور دمای آب اضافه دارد. این ویژگی‌ها قبلاً در انحصار طیف Apple Watch Ultra بودند، اما سری 10 در مقایسه با Ultra 2 از قابلیت عمق آب محدودتری برخوردار است.

در نهایت، سری ۱۰ دارای یک بلندگوی بهبود یافته است که کیفیت پخش رسانه را بهتر می‌کند.

 

موارد مشابه اپل واچ ۹

اپل واچ سری ۱۰ شاهد ارتقاء همه جانبه نبود. چند مورد وجود دارد که مشابه نسخه قبلی است.

عمر باتری

وقتی صحبت از عمر باتری به میان می آید، اپل واچ سری ۱۰ نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی ارائه نمی‌دهد. هر دو مدل دارای عمر باتری ۱۸ ساعته هستند و با فعال کردن حالت کم مصرف می‌توانند این مدت را تا ۳۶ ساعت افزایش دهند.

یکی از تغییرات قابل توجه این است که سری ۱۰ می‌تواند ظرف ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد ظرفیت شارژ کند، در مقایسه با ۴۵ دقیقه در سری ۹.

با این حال، این ویژگی شارژ سریع به آداپتور برق ۲۰ واتی نیاز دارد که می‌تواند گران‌تر باشد.

 

هر دو ساعت هوشمند بیشتر ویژگی های watchOS را به اشتراک می‌گذارند

اپل واچ سری ۹ و سری ۱۰ به لطف عرضه watchOS 11 تعداد زیادی ویژگی مشترک دارند.

یکی از ویژگی‌های قابل توجه، قابلیت جدید تشخیص آپنه خواب است که در Apple Watch Ultra 2 نیز موجود است. برای بهره‌مندی از جدیدترین ویژگی‌های نظارت بر سلامت، نیاز به خرید آخرین مدل ندارید.

 

اضافه شدن حسگرهای عمق و دمای آب در سری ۱۰ این امکان را می‌دهد از غواصی Oceanic+  پشتیبانی کند، یک افزونه ثالث که ویژگی‌های غواصی پیشرفته را ارائه می‌دهد. این ویژگی اختیاری به پرداخت آبونه نیاز دارد، اما ابزار ارزشمندی برای غواصان است.

در نهایت، اسپیکر بهبود یافته در سری ۱۰ آن را قادر می‌سازد تا موسیقی و پادکست‌ها را مستقیماً روی ساعت پخش کند و نیازی به هدفون یا بلندگوهای بی سیم را از بین ببرد.

 

مقایسه قیمت اپل واچ ۱۰ با ۹

اپل واچ سری ۱۰ قیمتی مشابه مدل قبلی خود یعنی سری ۹ {هنگام عرضه اولیه} دارد.

گفتنی است اپل فروش مستقیم اپل واچ ۹ را به دلیل عرضه مدل ۱۰ متوقف کرده و برای خرید اپل واچ ۹ باید از سایت‌های آنلاین خریداری کرد که قیمتش پایین تر آمده است.

مدل پایه اپل واچ ۱۰ مجهز به فقط جی پی اس با قاب آلومینیومی ۴۲ میلی متری، از ۳۹۹ دلار شروع می‌شود.

مدل آلومینیومی بزرگتر یعنی سایز ۴۶ میلی متری ۴۲۹ دلار قیمت دارد. برای کسانی که به اتصال سلولار نیاز دارند، قیمت‌ها به ترتیب به ۴۹۹ دلار و ۵۲۹ دلار افزایش می یابد.

اما مدل‌های تیتانیومی با GPS و اتصال سلولار به ترتیب از ۶۹۹ و ۷۴۹ دلار برای مدل‌های ۴۲ میلی‌متری و ۴۶ میلی‌متری شروع می‌شوند.

سری ۱۰ با بندهای متنوع لاستیکی و پارچه‌ای در دسترس است. یک حلقه میلانی از جنس فولاد آب دیده ۵۰ دلار به قیمت اضافه می‌کند، در حالی که یک دستبند پیوندی از جنس فولاد آبدیده ۲۵۰ دلار اضافه می‌کند.

لازم به یادآوری است اگر قصد دارید اپل واچ مجهز به ارتباطات سلولار داشته باشید، باید توجه کنید که آن را به گوشی خود اضافه کرده و هزینه اضافی بر اساس اپراتور بپردازید.

البته همه شرکتهای مخابراتی از قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند و باید قبلا با اپراتور مخابراتی مشورت کرده و سپس خرید کنید.

 

انتهای پیام

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما