ورق برای طلا برگشت!

طلا و جواهر اقتصاد 100: به دلیل آشفتگی بازار در آستانه‌ی نشست سیاستی فدرال رزرو، طلا امروز با کاهش همراه بود و رگه‌ی برد سه روزه را شکست.

ورق برای طلا برگشت!

به گزارش  «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) طی جلسه‌ی آسیایی روز سه‌شنبه کاهش یافت و در حال حاضر به نظر می‌رسد که یک زنجیره‌ی بُرد سه روزه را متوقف کرده و بار دیگر به اوج جدیدی که روز گذشته لمس شد، رسیده است.

آشفتگی بازار در آستانه‌ی نشست سیاستی کمیته بازار باز فدرال (FOMC) که از امروز آغاز می‌شود، نه‌تنها به کاهش فشار نزولی پیرامون دلار آمریکا (USD) کمک می‌کند، بلکه نقش باد مخالفی را برای طلا دارد.

با این وجود، انتظار می‌رود ترکیبی از عوامل به حمایت از فلز زرد ادامه دهد و به محدودکردن هر گونه کاهش اصلاحی معنادار کمک کند.

هم‌اکنون سرمایه‌گذاران با احتمال بیشتری برای کاهش بیش از حد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در روز چهارشنبه قیمت‌گذاری می‌کنند. این امر علاوه بر آنکه نمی‌تواند به دلار در ثبت هر گونه بهبود معنادار کمک کند، بازده اوراق قرضه خزانه‌داری ایالات متحده را نیز در پایین‌ترین سطح یک یا دو ساله خود نگه می‌دارد که در نتیجه به حمایت از طلای بدون بازده طلا ادامه می‌دهد.

جدای از این، نگرانی‌ها در مورد کندی رشد در چین، عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده و خطرات ژئوپلیتیکی مداوم ناشی از درگیری‌های جاری در خاورمیانه، احتیاط را برای معامله‌گران نزولی ضروری می‌کند.

حرکت‌های روزانه‌ی بازار: بعید است طلا در بحبوحه‌ی شرط‌بندی‌های کاهش نرخ 50 واحدی در ثانیه، افت اصلاحی معناداری را ثبت کند.

افزایش شرط‌بندی‌ها برای کاهش بیش از حد نرخ بهره توسط فدرال رزرو، دلار آمریکا را به پایین‌ترین سطح خود از ژوئیه 2023 می‌کشاند و در عوض رکورد جدیدی را در روز دوشنبه به طلای بدون بازده اعطاء می‌کند.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال بیش از 60 درصدی قیمت گذاری می‌کنند که بانک مرکزی ایالات متحده هزینه‌های استقراض را در روز چهارشنبه 50 واحد پایه کاهش دهد.

در چشم‌انداز دیگر، بازده اوراق قرضه 2 ساله دولتی ایالات متحده که حساس به نرخ است به کمترین میزان از سپتامبر 2022 رسید و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری ایالات متحده نیز ضعیف‌ترین سطح از ژوئن 2023 را ثبت کرد.

شاخص تولید ایالت نیویورک در ماه سپتامبر به 11.5 رسید که از 3.9- پیش‌بینی‌شده و 4.7- قبلی، بسیار بهتر بود، اگرچه تأثیر چندانی بر دلار آمریکا نداشت.

در بخش گزارش‌های کلیدی، مجموعه‌ای از داده‌های ضعیف چین که در آخر هفته منتشر شد، به ضعف اقتصادی و چالش‌های بیشتر در دستیابی به هدف رسمی حدود 5 درصدی نرخ رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2024 اشاره داشت.

در حوزه‌ی ژئوپلیتکی، حماس هشدار داد که چنانچه اسرائیل به حملات نظامی خود ادامه دهد و با توافق موافقت نکند، گروگان‌ها را در تابوت‌ها فرستاده و به این ترتیب، با این اخطار، خطر درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه را افزایش داد.

علاوه بر این، گزارش‌هایی مبنی بر تلاش برای ترور دوم علیه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، نه‌تنها وضعیت عصبی بازار را تشدید کرد، بلکه نقش باد موافقی را نیز برای طلا XAU/USD داشت.

با این حال، معامله گران صعودی ترجیح می‌دهند قبل از موضع‌گیری برای مرحله‌ی بعدی یک حرکت جهت‌دار، مکث کوتاهی کرده و منتظر نتیجه‌ی نشست دو روزه سیاست پولی FOMC بمانند.

فدرال رزرو روز چهارشنبه تصمیم خود را اعلام خواهد کرد که با پیش‌بینی‌های اقتصادی جدید، از جمله طرح به اصطلاح نقطه‌ای همراه خواهد بود.

سرمایه‌گذاران نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را به دقت بررسی خواهند کرد تا نشانه‌هایی در مورد مسیر کاهش نرخ داشته باشند که به نوبه‌ی خود، تقاضای دلار را افزایش می‌دهد و انگیزه‌ی جدیدی نیز برای طلا ایجاد می‌کند.

چشم‌انداز تکنیکال: کاهش قیمت طلا باید نزولی را محدود کند، نقطه شکست مقاومتی 2530-2525 دلار کلید را برای گاوها نگه می‌دارد.

از منظر تکنیکال، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه در آستانه‌ی ورود به منطقه اشباع خرید قرار گرفته و گاوها را از شرط‌بندی جدید باز می‌دارد. با این حال، مومنتوم صعودی در امتداد یک کانال صعودی از ژوئن نشان‌دهنده‌ی یک روند مثبت کوتاه‌مدت است.

علاوه بر این، شکست اخیر از طریق منطقه عرضه 2525-2530 دلار از چشم‌انداز سودهای بیشتر پشتیبانی می‌کند. با این حال، هر حرکت صعودی بعدی احتمالاً با مقاومت سختی در نزدیکی رقم گرد 2600 دلار مواجه خواهد شد که قیمت طلا می‌تواند بالاتر از آن برای آزمایش سد صعودی کانال که در حال حاضر در منطقه 2620-2625 دلار است، رشد کند. قدرت پایدار فراتر از دومی، یک شکست یا بریک‌اوت تازه را نشان می‌دهد و راه را برای یک حرکت صعودی نزدیک‌مدت هموار می‌سازد.

از طرف دیگر، هم‌اکنون به نظر می‌رسد هر کاهش اصلاحی برخی خریداران را در نزدیکی منطقه افقی 2555 دلار جذب کند. این امر باید به محدودکردن نزولی نزدیک به نقطه‌ی شکست مقاومتی 2530-2525 دلار کمک می‌کند که اکنون به حمایت تبدیل شده است، و پس از آن، قیمت طلا می‌تواند به پایین‌تر از آن تا مرز روانی 2500 دلار کاهش یابد. یک شکست متقاعدکننده به پایین‌تر از سطح اخیر ممکن است باعث فروش فنی شود و طلا XAU/USD را برای تسریع روند نزولی به سمت حمایت افقی 2470 دلار آسیب‌پذیر کند. پس از آن، تلاقی 2464 دلار، پشتیبانی کانال صعودی و میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) را در بر می‌گیرد که اگر شکسته شود، ممکن است تعصب به نفع معامله‌گران نزولی تغییر کند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما