فرق عطر زنانه و مردانه در چیست؟

طلا و جواهر اقتصاد 100: در دنیای عطر و ادکلن، گروه‌های بویایی بسیاری وجود دارند که ترکیب آن‌ها با یکدیگر، فضاهای مختلفی را برای هر عطری می‌سازد.

فرق عطر زنانه و مردانه در چیست؟

هر کدام از فضاهای غالب بر عطرهای مختلف، به‌طور معمول ممکن است که برای دسته‌ای مشخص از افراد، خوشایند بوده و مورد پسند آن‌ها باشد؛ از این جهت است که شرکت‌های عطرسازی برای کمک به مشتریان خود در خرید عطر مناسب سلیقه شخصی‌شان، عطرها را در دسته‌های مختلف وارد بازار می‌کنند.

دسته بندی عطرها بر اساس جنسیت

دسته‌بندی کردن عطرها بر اساس جنسیت از گذشته‌های خیلی دور شروع شد. زمانی که عطرسازان به منظور ساخت عطر و ادکلن برای گروه‌های مختلف، ویژگی‌های هر گروه را بررسی کرده و تلاش می‌کردند تا عطرهایی بسازند که با روحیات و تمایلات هر گروه سازگار باشد. در آن زمان تفاوت‌ زنان و مردان در جامعه مطرح‌تر بود و به همین دلیل، جایگاه اجتماعی این دو گروه هم تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر داشت. از این رو بود که تولیدکنندگان نیز برای ساخت عطرهای مناسب زنان و مردان، از گروه‌های بویایی بسیار متفاوتی استفاده کردند و این سبک ساخت عطرهای زنانه و مردانه، برای مدت زمان طولانی در صنعت عطرسازی ماند و سلیقه اکثر مردم نیز با آن سازگار بود.

ویژگی عطرهای زنانه

یک مورد از تفاوت ادکلن مردانه و زنانه توجه به حضور روایحی است که فضایی آرام، صمیمی و مهربان را به اطرافیان القا کنند. از این جهت است که عطرهای زنانه به طور معمول رایحه‌ای شیرین و گرم دارند. در نتیجه، فضاهایی که عطارها برای ساخت عطرهای زنانه استفاده می‌کنند، معمولاً از موارد زیر هستند:

۱. نت‌های شیرین

همان‌طور که گفته شد، از ویژگی عطرهای زنانه این است که به‌طور عمده با فضاهایی گرم و صمیمی ساخته می‌شوند، بنابراین از آن‌ها انتظار می‌رود که دلربا و فریبنده باشند و در عین حال، صداقت و سرزندگی خاصی را نیز القا کنند. یک فرق عطر زنانه و مردانه استفاده از نت‌های شیرین در تولید ادکلن‌های زنانه است. در ساخت بسیاری از عطرهای زنانه از نت‌های خوراکی‌های شیرین مثل کارامل، وانیل، آب‌نبات و میوه‌های شیرین استفاده می‌شود. عطرهایی که چنین نت‌هایی را در نت‌های غالب خود دارند، احساس جوانی و شادابی را هنگام استشمام زنده می‌کنند.

۲. نت‌های گلی

دسته دیگر از روایحی که برای تولید عطر و ادکلن زنانه بسیار مورد استفاده هستند، نت‌های گلی موجود در عطر گل‌های مختلف است. استشمام بوی گل، احساس آرامش و لطافت را برای انسان هدیه می‌آورد و از آن‌جایی که گل‌ها به‌طور معمول رایحه‌ای شیرین و خنک دارند، بیشتر برای تولید عطر شیرین زنانه و عطر خنک زنانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنابراین دیگر فرق ادکلن مردانه و زنانه، این است که در ادکلن‌های زنانه از نت‌های گلی بیشتر استفاده می‌شود.

۳. نت‌های شرقی

عطرهای شرقی به‌طور معمول متشکل از انواع مشک‌ها، ادویه‌ها و عودها هستند. در عطرهای شرقی معمولا از نت‌های ادویه‌ای شیرین و بسیار قوی مثل دارچین و روایح عودی مثل کهربا استفاده می‌شود. این دسته عطرها حس قدرت و ظرافت را القا می‌کنند.

۴. نت‌های میوه‌ای

بوی میوه‌های مختلف نیز برای سازندگان عطرهای زنانه، رایحه‌ای مورد پسند و پرطرفدار است و یکی از روش‌های تشخیص عطر زنانه و مردانه محسوب می‌شود. نت‌های مرکباتی (مثل نارنج و پرتقال)، انبه و همچنین میوه‌های شیرین (مثل سیب) در ساخت عطرهای زنانه بسیار کاربرد دارند و گاهی باعث ایجاد تفاوت عطر زنانه و مردانه می‌شوند.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما