طلا برای خریداران نزولی جذاب شد

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، برای برخی از خریداران نزولی جذب می‌شود و به این ترتیب، افت سود روز قبل را از نزدیکی قله‌ی تاریخی متوقف می‌کند.

طلا برای خریداران نزولی جذاب شد

به گزارش «اف‌ایکس استریت» طلا (XAU/USD) در جلسه‌ی آسیایی روز چهارشنبه، برای برخی از خریداران نزولی جذب می‌شود و به این ترتیب، افت سود روز قبل را از نزدیکی قله‌ی تاریخی متوقف می‌کند.

با وجود افزایش شرط‌بندی‌ها مبنی بر تعدیل سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو، دلار آمریکا (USD) به منظور سرمایه‌گذاری از جهش یک شبه که از پایین‌ترین سطح خود از جولای 2023 رخ داد، کمکی دریافت نکرد و در عوض این فلز زرد غیر بازده بود که مورد حمایت قرار گرفت.

جدای از این، خطر تشدید بیشتر درگیری‌ها در خاورمیانه و عدم اطمینان سیاسی ایالات متحده در آستانه‌ی انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به عنوان یک باد موافق برای طلای امن عمل می‌کند.

با این حال، سرمایه‌گذاران ممکن است تصمیم بگیرند که به حاشیه بروند و قبل از انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید پیرامون قیمت طلا منتظر ریسک‌های مهم رویداد بانک مرکزی این هفته باشند.

بانک مرکزی ایالات متحده قرار است تصمیم خود را در پایان جلسه‌ی دو روزه‌ی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) اعلام کند و غیر از آن پیش‌بینی‌های اقتصادی به‌روز شده را نیز اواخر این چهارشنبه منتشر خواهد کرد. رویدادهای مهم پیرو این داده‌ها، جلسه‌ی سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس (BoE) در روز پنج‌شنبه و به روز‌رسانی سیاست مهم بانک ژاپن (BoJ) در روز جمعه خواهد بود که نه‌تنها می‌تواند باعث ایجاد نوسان در بازارهای مالی شود، بلکه‌ی انگیزه‌ی معناداری نیز برای طلا XAU/USD ایجاد می‌کند.

محرک‌های روزانه بازار: شرط‌بندی‌های کاهش نرخ 50 واحدی در ثانیه توسط فدرال رزرو و برخی جریان‌های امن، طلا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

شرط‌بندی‌ها پیرامون تعدیل سیاست تهاجمی‌تر توسط فدرال رزرو، در روز چهارشنبه به قیمت طلا در جذب برخی از خریداران کمک می‌کند و بدین ترتیب، عقب‌نشینی متوسط ​​یک شبه از نزدیکی اوج تاریخی متوقف می‌شود.

مطابق با ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، بازارها در حال حاضر با احتمال 65 درصدی قیمت‌گذاری می‌کنند که بانک مرکزی ایالات متحده در پایان نشست دو روزه اواخر امروز، هزینه‌های استقراض را 50 واحد کاهش دهد.

بازده اوراق قرضه 10 ساله دولتی ایالات متحده پس از انتشار داده‌های خرده‌فروشی در ایالات متحده در روز سه‌شنبه از پایین‌ترین سطح 16 ماهه خود جهشی را به تصویر کشید، اگرچه این روند فاقد تداوم بود و بازیابی دلار را محدود کرد.

براساس گزارش اداره سرشماری ایالات متحده، خرده فروشی در ایالات متحده در ماه آگوست 0.1% در مقایسه با کاهش 0.2% مورد انتظار افزایش یافت، در حالی که فروش بدون احتساب خودروها، برآوردهای اجماع را از دست داده و 0.1% رشد یافته است.

گفتنی است داده‌های خوش‌بینانه باعث حرکت کوتاه‌مدت دلار در میانه‌ی روز شد و آن را از پایین‌ترین سطح از ژوئیه 2023 دور کرد، اگرچه با وجود انتظارات فدرال‌رزروی تندرو، این حرکت مثبت از بین می‌رود.

در چشم‌انداز ژئوپلیتیک، با کشته‌شدن دست‌کم 9 نفر در انفجارهای همزمان پیجرهای دستی که مورداستفاده‌ی اعضای حزب‌الله لبنان بود، خطر یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه افزایش یافت که فلز زرد امن را تقویت کرد.

رویداد مهم دیگر، آزمایش چندین موشک بالستیک بود که کره شمالی، به سمت دریاهای شرقی کره جنوبی و ژاپن فرستاد. البته این آزمایش چند روز پس از ارائه‌ی نمایی از تاسیساتی که برای غنی‌سازی اورانیوم بمب‌های هسته‌ای ساخته شده بود، صورت گرفت.

تمرکز بازار همچنان به تصمیم‌گیری مهم سیاست FOMC است که همراه با پیش‌بینی‌های اقتصادی به روز شده، از جمله به اصطلاح «طرح نقطه‌ای»، باید انگیزه‌ی جدیدی برای طلا (XAU/USD) ایجاد کند.

از منظر تکنیکال، گاوها پیش از شرط‌بندی جدید، ممکن است منتظر حرکتی فراتر از منطقه 2589 الی 2590 دلاری یا قله‌ی تاریخ روز دوشنبه باشند. حرکت صعودی بعدی این پتانسیل را دارد که قیمت طلا را به بالای سطح 2600 دلار برساند تا مرز بالای یک کانال صعودی کوتاه‌مدت را از سطوح زیر 2400 دلاری که اواخر ژوئن لمس شد، آزمایش کند. سد مذکور در حال حاضر در نزدیکی منطقه 2609 الی 2610 دلار قرار دارد که اگر به طور قاطع برطرف شود، مهر تأیید بر شکست جدید می‌زند و زمینه را برای امتداد روند صعودی تثبیت‌شده اخیر فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، برخی از فروش‌های متعاقب در زیر کف نوسانی یک‌شبه، در محدوده 2561-2560 دلار، می‌تواند راه را برای ضررهای عمیق‌تر به سمت نقطه شکست مقاومت افقی قوی 2530-2525 دلاری هموار کند. هر گونه کاهش بیشتر احتمال بیشتری دارد که خریداران جدید را جذب کند و در نزدیکی مرز روانی 2500 دلار باقی بماند. سطح اخیر باید به عنوان یک نقطه‌ی محوری کلیدی عمل کند که اگر قاطعانه شکسته شود، می‌تواند قیمت طلا را به نقطه تلاقی 2475-2470 دلار بکشاند که میانگین متحرک ساده 50 روزه و مرز پایین کانال روند فوق را در بر می‌گیرد. 

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

برای جبران کسری بودجه دولت،کدام روش را مناسب تر می دانید؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما