پیش‌بینی قیمت طلا در افق نزدیک

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا (XAU/USD) در جریان معاملات آسیایی به 2576 دلار کاهش یافت و این نشان‌دهنده‌ی پایان رالی سه روزه بود.

پیش‌بینی قیمت طلا در افق نزدیک

به گزارش «اف‌ایکس امپایر» طلا (XAU/USD) در جریان معاملات آسیایی به 2576 دلار کاهش یافت و این نشان‌دهنده‌ی پایان رالی سه روزه بود.

این کاهش زمانی رخ می‌دهد که معامله گران قبل از نشست سیاست کمیته بازار باز فدرال (FOMC) که قرار است اواخر امروز برگزار شود، موقعیت معاملاتی خود را تنظیم کردند.

بازگشت خفیف دلار آمریکا از کف قیمت ابتدای سال تاکنون، به فشار نزولی بر قیمت طلا کمک کرده است.

با وجود این عقب‌نشینی، انتظارات برای کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو می‌تواند در کوتاه‌مدت از این فلز گرانبها حمایت کند.

گمانه‌زنی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از طلا حمایت می‌کند

دلار آمریکا نسبت به پایین‌ترین حد سالانه خود رشدی ملایم داشت، اما گمانه‌زنی‌های مداوم در مورد کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، طلا را در کانون توجه قرار داده است.

براساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، احتمال چنین کاهشی بیش از 60٪ است.

این پیش‌بینی، بازدهی اوراق قرضه دو ساله دولت ایالات متحده را به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر 2022 رسانده و بازدهی 10 ساله خزانه‌داری نیز به پایین‌ترین سطحی که از ژوئن 2023 مشاهده نشده است. علیرغم داده‌های بهتر از حد انتظار شاخص تولید امپایر استیت، دلار همچنان ضعیف است و از طلا حمایت می‌کند.

عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی، تقاضای پناهگاه امن را تقویت می‌کنند

علاوه بر سیاست پولی، مؤلفه‌های دیگری از قبیل تنش‌های ژئوپلیتیکی و نگرانی‌ها در مورد کندی رشد اقتصادی چین بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارند. داده‌های ضعیف اقتصادی چین در آخر هفته نشان از چالش‌هایی در دستیابی به هدف رشد تولید ناخالص داخلی 5 درصدی این کشور برای سال 2024 دارد.

در عین حال، عدم اطمینان سیاسی در ایالات متحده و خطرات ژئوپلیتیکی مداوم در خاورمیانه، سرمایه‌گذاران را به سمت طلا به عنوان یک دارایی امن هدایت می‌کند. حتی گرچه معامله‌گران منتظر نتیجه نشست FOMC هستند، اما انتظار می‌رود این عوامل قیمت طلا را ثابت نگه دارند.

پیش‌بینی کوتاه‌مدت

طلا (XAU/USD) نزدیک به 2,576 دلار معامله می‌شود و با کاهش 0.16 درصدی دقیقاً زیر محور خود در 2,590 دلار قرار می‌گیرد. شکست به زیر 2560 دلار می‌تواند نشانه‌ی کاهش بیشتر باشد، در حالی که مقاومت در 2598 دلار قرار دارد.

طلا (XAU/USD) با کاهش 0.16 درصدی، درست زیر نقطه محوری 2589.52 دلاری خود، با 0.16 درصد کاهش در 2576.59 دلار معامله می‌شود. از آنجا که فلز زرد در زیر این سطح بحرانی قرار دارد، حرکت قیمت نشان‌دهنده‌ی یک لحن نزولی خفیف است. پشتیبانی فوری در نزدیکی 2571.38 دلار و سطح پشتیبانی عمیق‌تر در 2560.25 دلار است.

میانگین متحرک نمایی 50 روزه به راحتی در 2542.29 دلار قرار دارد و در صورت ادامه‌ی کاهش قیمت‌ها، پشتیبانی بیشتری را ارائه می‌دهد.

در جهت صعودی، مقاومت فوری در 2598.25 دلار، و پس از آن 2606.64 دلار و 2616.22 دلار قرار دارند که مومنتوم صعودی بیشتر می‌تواند شتاب بگیرد. سوگیری زیر 2,590 دلار نزولی باقی می‌ماند، اما اگر قیمت‌ها بالای 2,560 دلار باقی بمانند، جا برای برگشت صعودی وجود دارد. برای نشان‌دادن یک تغییر احتمالی در مومنتوم، مراقب شکست بالای 2590 دلار باشید.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما