خبری مهم برای سرمایه گذاران طلا

طلا و جواهر اقتصاد 100: طلا به بالاترین حد خود رسیده است اما آیا این رکوردشکنی همچنان ادامه دارد؟

خبری مهم برای سرمایه گذاران طلا

قیمت طلا در حال حاضر به رکورد جدیدی رسیده و پیش‌بینی می‌شود به زودی 3000 دلار در هر اونس را تجربه کند.

تقاضا برای طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن به خاطر بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی و همچنین خرید بالای بانک‌های مرکزی افزایش یافته است.آسان شدن سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دلایل دیگر بالا رفتن قیمت طلاست.

شاخص دلار به 101.00 رسید که کمترین سطح یک هفته‌ای آن است.

درحالی که سرمایه گذاران ارزیابی کردند که آیا فدرال رزرو در جلسه هفته آینده خود در کاهش نرخ‌های بهره تهاجمی‌تر عمل خواهد خواهد کرد یا خیر، سهام آمریکا روز جمعه افزایش یافت و طلا نیز به رکوردشکنی خود ادامه داد.

قیمت هر اونس طلا پیش از تعطیلی بازارهای جهانی به 2578 دلار رسید.

آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز نشان داد که هم کارشناسان صنعت و هم سرمایه‌گذاران خرد در مورد افزایش بالقوه طلا مثبت هستند، اما نسبت به هفته‌های اخیر مشکوک‌تر و محتاط‌تر هستند.

طلا با یک افزایش سالانه 24 در صدی بهترین عملکرد سالانه خود را از 2020 تجربه می‌کند.

تحلیلگران عقیده دارند طلا تا اواسط 2025 به 3000 دلار در هر اونس و تا پایان سال جاری میلادی به 2600 دلار در هر اونس می‌رسد. کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، تقاضای بالا از سوی صندوق‌های قابل معامله در بورس و افزایش تقاضای فیزیکی برای این فلز گرانبها از عوامل افزایش قیمت آن است.

با توجه به اجلاس فدرال رزرو آمریکا در 18 سپتامبر، بازارها منتظر اولین کاهش نرخ بهره از 2020 هستند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

امیدها برای کاهش سریع‌تر نرخ بهره زمانی تقویت شد که بیل دالی، رئیس فدرال رزرو نیویورک در همایشی در سنگاپور اعلام کرد که «دلایل قوی برای کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره وجود دارد».

با اینحال، تورم متوسط و سایر داده‌های اقتصادی اوایل این هفته نشان داد که فدرال رزرو ممکن است با کاهش آرام نرخ بهره آغاز کند.

این هفته، 13 تحلیلگر در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند و در حالی که نتایج نشان دهنده خوش بینی در تعادل بود، بسیاری از آنها ابراز نگرانی کردند که فلز زرد در هر دو طرف تصمیم فدرال رزرو می تواند در هر دو جهت حرکت کند. با این حال، هشت کارشناس، معادل 62 درصد، انتظار دارند که قیمت طلا در هفته آینده افزایش یابد، در حالی که سه تحلیلگر دیگر، معادل 23 درصد، معتقدند که طلا هفته آینده کاهش خواهد یافت. دو کارشناس باقی مانده، که 15 درصد را نمایندگی می کنند، قیمت جانبی این فلز گرانبها را پیش بینی کردند.

در همین حال، 189 رای در نظرسنجی آنلاین کیتکو به صندوق انداخته شد، با همان نسبت سرمایه گذاران خوشبین به عنوان هفته گذشته، اما برخی از رای های جانبی به قلمرو بدبینانه تغییر مکان داد. 107 تاجر خرده‌فروشی یا 57 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند، در حالی که 47 یا 25 درصد انتظار داشتند که فلز زرد کاهش یابد. 35 پاسخگوی باقی مانده، که 18 درصد را نمایندگی می کنند، شاهد تثبیت قیمت ها در هفته پیش رو بودند.

در حالی که تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در روز چهارشنبه تمرکز اصلی بازارها در هفته آینده خواهد بود، آنها تنها نشست بانک های مرکزی نیستند، زیرا بانک انگلستان و بانک ژاپن نیز تصمیمات سیاست پولی خود را در روز پنجشنبه اعلام می کنند.

سایر داده‌های کلیدی اقتصادی قبل از اعلام فدرال رزرو در روز چهارشنبه، و انتشار مطالبات بیکاری هفتگی ایالات متحده در روز پنجشنبه منتشر می شود.

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما