بورس در این فضا اصلا قادر به رشد نیست

ایده بسیار خطرناک درباره ارز و سکه /در چنین شرایطی قورباغه هم هفت‌تیر کِش می‌شود

یک کارشناس خودرو به «اقتصاد 100» گفت: هر انسان عاقلی می‌داند بهتر است به جای ریال طلا و ارز قرض دهد اما مسئولین اجازه ندارند چنین موضوعی را بیان کنند.

ایده بسیار خطرناک درباره ارز و سکه  /در چنین شرایطی قورباغه هم هفت‌تیر کِش می‌شود

امیرحسن کاکایی، کارشناس اقتصادی در بخشی از گفت و گوی خود با اقتصاد 100، با اشاره به صحبت های جنجال برانگیز غلامرضا مصباحی مقدم، رئیس شورای فقهی بانک مرکزی که گفته بود «مردم می‌توانند بجای ریال، به یکدیگر ارز، طلا و سکه قرض دهند و در این باره منع شرعی وجود ندارد به شرطی که مازاد آن را مطالبه نکنند!»، بیان کرد: مردم عادی هم می دانند ریال ارزش و پشتوانه‌ای ندارد اما اینکه شخصی مثل آقای مصباحی مقدم این جمله را بیان می‌کنند، بسیار خطرناک است. 

وی گفت: رسما بیان می‌کنند هیچ تعهدی نسبت به حفظ ارزش ریال در مقابل ارزهای بین المللی نداریم. مشخص است در چنین شرایطی قورباغه هم هفت‌تیر کِش می‌شود. هر انسان عاقلی می‌داند بهتر است به جای ریال طلا و ارز قرض دهد اما مسئولین اجازه ندارند چنین موضوعی را بیان کنند.

کاکایی همچنین تاکید کرد: وظیفه مسئولین حفظ ارزش ریال است. مشخص است در فضایی که چنین صحبت‌هایی بیان می‌شود هر کس به هر نحوی که زورش برسد می‌خواهد خود را حفظ کند. بازاری مثل بورس در این فضا اصلا قادر به رشد کردن نیست.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما