افزایش 30 درصدی قیمت طلا در پایان مهر ماه

اقتصاد 100- قیمت طلا امروز با افزایش ملایمی روبه‌رو شده است. هر اونس طلا به ۲۷۳۱ دلار و ۹۸ سنت رسیده که معادل ۰.۳۹ درصد رشد دارد. همچنین، معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک نیز با یک افزایش ۰.۵۶ درصدی، به ۲۷۴۵ دلار و ۳۰ سنت رسید. آیا این افزایش قیمت نشانه‌ای از نوسانات آتی بازار است؟

افزایش 30 درصدی قیمت طلا در پایان مهر ماه

از ابتدای سال جاری میلادی، قیمت طلا بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و بهترین عملکرد را در میان کالاهای دیگر داشته است. یکی از عوامل اصلی این رشد، سیاست‌های مالی تسهیل‌شده فدرال رزرو آمریکا است. همچنین، خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی نیز به حمایت از قیمت این فلز گرانبها کمک کرده است.

به گزارش بلومبرگ، قیمت طلا در روز دوشنبه به رکورد جدیدی رسید. تقاضا برای طلا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری امن در شرایطی افزایش یافته که تجار در حال بررسی تنش‌های خاورمیانه و بی‌ثباتی‌های ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

در کنار طلا، قیمت نقره نیز با ۳.۱۶ درصد افزایش به ۳۴ دلار و ۲۸ سنت رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۷۴ درصد افزایش به ۱۰۲۲ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود. به‌نظر می‌رسد این روند نشان‌دهنده‌ی نوسانات بازارهای مالی در آینده نزدیک باشد.



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما