آغاز ثبت‌نام زمین و واحد مسکونی رایگان به اقشار کم درآمد + نحوه ثبت‌نام

اقتصاد 100- مهرداد لاهوتی در حاشیه آغاز عملیات ساخت پروژه ۳۷۵ واحدی نهضت ملی مسکن در چاف و چمخاله و بهره‌برداری از یک واحد مسکن محرومین در شهرستان لنگرود، با اشاره به ثبت نام ۸۰۰۰ متقاضی این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: ۲۱۰۰ متقاضی واجد شرایط شناسایی شدند.

آغاز ثبت‌نام زمین و واحد مسکونی رایگان به اقشار کم درآمد + نحوه ثبت‌نام

با بیان اینکه عملیات اجرایی ۱۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در شهرستان لنگرود آغاز شده بود و امروز ۳۷۵ واحد دیگر را کلنگ زنی کردیم، افزود: با همت شهرداری چاف و چمخاله، مراحل صدور پروانه نیز طی شده است.

نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی همچنین از افتتاح حدود ۴۷۰۰ واحد مسکن محرومین استان خبر داد و اضافه کرد: سهم شهرستان لنگرود ۱۹۴ واحد است.

لاهوتی با اشاره به تداوم روند ساخت مسکن محرومین برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که فاقد مسکن هستند، عنوان کرد: با همت فرماندار لنگرود، اخیرا ۲۰ واحد مسکن مهر را به خانوارهای دو معلول واگذار کردیم.

وی از اخذ دستور رئیس بنیاد مسکن کشور جهت بهسازی مساجد روستایی خبر داد و اضافه کرد: حدود ۲۰ روستا در شهرستان لنگرود تعیین شده که برای هر کدام اعتبار ۵۰ میلیون تومانی تخصیص می یابد؛ همچنین توسط بنیاد مسکن یک حسینیه در کومله احداث خواهد شد.

نماینده لنگرود در مجلس در ادامه به تخصیص زمین سه هکتاری در اطاقور جهت ساخت مسکن توسط بنیاد مسکن اشاره کرد و متذکر شد: این اراضی قابلیت افزایش تا سه هکتار دیگر را دارند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های هادی استان اختصاص پیدا کرده است، گفت: بخشداران زیرسازی های لازم را در روستاهای هدف انجام دهند تا آماده اجرای طرح هادی شوند.

لاهوتی همچنین به تعطیلی کمیسیون تغییر کاربری استان اشاره و خاطرنشان کرد: تعطیلی این کمیسیون معنی ندارد و مردم نگران هستند لذا باید فعال شود تا مردم تقاضای خودشان را مطرح کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و به منظور خانه دار شدن آحاد مختلف مردم تامین اراضی مورد نیاز برای اقشار خاص و مددجویان واجد شرایط در اولویت کاری قرار دارد.

رسول عطایی در جلسه بررسی تامین زمین مددجویان در کمیته امداد امام (ره) اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده متقاضیان خاص از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید در صورت دارا بودن شرایط تخصیص زمین، می‌توانند از مزایای طرح نهضت ملی مسکن بهرمند شوند.

عطایی افزود: همکاری‌های مشترک با کمیته امداد امام (ره) در حوزه‌های رو بنایی و زیربنایی بخصوص در راستای اشتغال زایی مددجویان در محلات کوی سالار؛ بادکی و کشتارگاه ارومیه، در سطح ملی منحصربه فرد بوده و تاثیرات مثبت احداث خانه سلامت، کتابخانه و فضا‌های آموزشی و احداث مدارس در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری قابل لمس است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت:  افزود: بر اساس این قانون، تکلیف وزارت راه و شهرسازی تخصیص زمین رایگان به مشمولان آن است و این زمین‌ها در قطعاتی با مساحت حداکثر ۲۰۰ مترمربع واگذار شده است و صرفاً هزینه آماده‌سازی زمین از متقاضی گرفته می‌شود.

وحید داعی اضافه کرد: واگذاری زمین در شهرهای با نرخ باروری کمتر از دو و نیم درصد مجاز است که در این راستا تاکنون در ۲۸ شهر خراسان رضوی زمین در قالب قانون جوانی جمعیت واگذار شده است.

وی گفت: به استناد ماده سه این قانون، چنانچه فرزند سوم خانواده‌های متقاضی از تاریخ ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده و یا دارای چهار فرزند و بیشتر با سن کمتر از ۲۰ سال باشند و فرم (ج) آنان قرمز باشد، با هدف تشویق، فرم (ج) قرمز، مانع واگذاری نخواهد بود.

داعی اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام در این طرح به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند، همچنین می‌توانند در راستای قانون جوانی جمعیت علاوه بر دریافت زمین رایگان، از تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن برای ساخت آن نیز استفاده کنند.

منبع:جارنیوز



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما