استقبال بایدن از ترور یحیی السنوار: روز خوبی برای اسرائیل و آمریکاست /آزمایش‌های دی ان ای مرگ سنوار را تأیید کردند

رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به ادعای رژیم صهیونیستی پیرامون به شهادت رساندن رهبر حماس نوشت این خبر «خوبی برای آمریکا، اسرائیل و جهان است.»

استقبال بایدن از ترور یحیی السنوار: روز خوبی برای اسرائیل و آمریکاست /آزمایش‌های دی ان ای مرگ سنوار را تأیید کردند

به گزارش اقتصاد 100، ارتش رژیم صهیونیستی عصر پنجشنبه مدعی ترور و به شهادت رساندن «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس شدند.

برخی از منابع هم خبر داده‌اند رئیس‌ دفتر سیاسی حماس در نبرد مستقیم با اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیده است. 

این در حالی است که هیچ یک از منابع وابسته به حماس صحت و سقم این خبر را تایید نکرده‌اند.

با این وجود، حامیان رژیم صهیونیستی پس از طرح ادعای ترور رهبر حماس، سریعا به حمایت از رژیم صهیونیستی شتافتند.

در همین راستا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که بارها گفته یک صهیونیست است، با انتشار بیانیه‌ای به خبر ادعایی ترور السنوار واکنش نشان داد.

در بیانیه‌ رئیس‌جمهور آمریکا که در تارنمای کاخ سفید منتشر شده آمده است: «اوایل امروز، مقامات اسرائیلی تیم امنیت ملی، من را از عملیاتی در غزه که احتمالا به مرگ (شهادت) یحیی السنوار، رهبر حماس انجامیده است، آگاه ساختند. آزمایش‌های دی ان ای مرگ سنوار را تأیید کردند، امروز، روز خوبی برای اسرائیل، برای آمریکا و برای اسرائیل است.»

ادعای بایدن درباره اطلاع‌رسانی رژیم صهیونیستی درباره «عملیاتی در غزه» درحالی است که به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی، این رژیم در غزه عملیاتی هدفمند علیه رهبر حماس انجام نداده است و اخبار ادعایی منتشر شده پیرامون شهادت یحیی ‌السنوار همگی حاکی از تصادفی بودن این واقعه است.

با این وجود، بایدن در ادامه بیانیه خود مدعی شد: «به‌عنوان رهبر گروه تروریستی حماس، سنوار مسئول مرگ هزاران فلسطینی، اسرائیلی، آمریکایی و شهروندان ۳۰ کشور دنیا بود. او مغز متفکر تجاوز، ربایش، کشتار و حمله هفتم اکتبر بود. با دستور او تروریست‌های حماس به اسرائیل حمله کردند و غیرنظامیان و بازماندگان هولوکاست و کودکان را جلوی چشمان خانواده‌های خود به قتل رساندند.»

بایدن در این بخش از بیانیه خود نیز مجددا به اظهارات کذب روی‌آورده است. به اذعان منابع صهیونیستی، در عملیات طوفان‌الاقصی هیچ تجاوزی صورت نگرفته و حتی فرد مسئول نشر این ادعا نیز فردی ساختگی بوده است. از طرفی، ادعای بایدن پیرامون کشتار کودکان توسط حماس، ادعایی است که در همان ماه‌های اول جنگ غزه تکذیب و به رسوایی علیه شخص بایدن تبدیل شد.

او درحالی جنبش آزادی بخش حماس را به‌عنوان عامل کشتار کودکانی ادعایی نشان می‌دهد که در یک سال گذشته، طبق گزارش سازمان ملل متحد و پایگاه‌های خبری آمریکایی، رژیم صهیونیستی با استفاده از تسلیحات آمریکایی که خود شخص بایدن در اختیار این رژیم گذاشته است، بیش از ۱۴ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده و خانواده‌های بسیاری را یک‌جا زیر آوار مدفون و به کشتار دسته‌جمعی دست زده است.

با این وجود، رئیس‌جمهور آمریکا در تلاشی برای تحریف واقعیت، در بخش دیگری از بیانیه خود، رهبر حماس را به ‌عنوان تنها عامل شرایط کنونی در منطقه معرفی کرد.

او همچنین بدون اشاره به اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به تصادفی بودن عملیاتی که در آن ادعا شده رهبر حماس به شهادت رسیده است، مدعی شد: «اندکی پس از کشتار هفتم اکتبر، من رهبری تیم عملیاتی خاص و متخصصان اطلاعاتی را برعهده گرفتم تا به همتایان اسرائیلی خود برای یافتن سنوار در غزه کمک کنیم. با کمک اطلاعاتی ما، ارتش اسرائیل رهبران حماس را پیدا کرد. امروز، ثابت شد که هیچ تروریستی نمی‌تواند از عدالت فرار کند.»

بایدن همچنین مدعی شد: «اسرائیل از حقی بلامنازع برای نابودی حماس برخوردار است. اکنون حماس نمی‌تواند هفتم اکتبری دیگری رقم بزند.»

او همچین اعلام کرد: «برای ابراز تبریک خود به‌زودی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر رهبران این کشور صحبت خواهم کرد. همچنین درباره راهی برای بازگرداندن اسرا به خانه‌های خود و پایان دادن به این جنگ صحبت خواهیم کرد.»

بایدن در آخر مدعی شد: «اکنون فرصتی برای فردای غزه بدون حضور حماس و راهکاری سیاسی برای ایجاد آینده‌ای بهتر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان وجود دارد. سنوار مانعی غیرقابل جابجایی دربرابر دستیابی به این اهداف بود و اکنون این مانع وجود ندارد.»

ادعای بایدن پیرامون «آینده بهتر» برای فلسطینیان درحالی است که ساعاتی پیش رسانه انگلیسی «میدل‌ایست آی» در مقاله‌ای با اشاره به اظهارات مقامات و تحلیلگران صهیونیست، هشدار داد که طرح صهیونیست‌ها برای پاکسازی قومی در غزه آغاز شده و آن‌ها می‌خواهند نواحی شمالی غزه را به اشغال خود درآورند.

از طرفی، کارشناسان سازمان ملل نیز در گفت‌وگو با شبکه‌هایی همچون بلومبرگ، رویترز و خبرگزاری فرانسه درباره اشغالگری فزاینده رژیم صهیونیستی در کرانه باختری هشدار داده‌اند.

 

منبع : ایسنا


وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما