افزایش قیمت بنزین از رگ گردن نزدیکتر شد / پزشکیان همه را مأیوس کرد

اقتصاد 100- در روزهای اخیر، شایعاتی درباره افزایش قیمت بنزین از سوی دولت چهاردهم در حال انتشار است. این اخبار ضد و نقیض در حالی ادامه دارد که به تازگی خبری درباره کاهش سقف سوخت‌گیری منتشر شده است. بر اساس این خبر، سقف سوخت‌گیری جدید به ۵۰ لیتر و حداکثر دو مرتبه در روز با کارت سوخت کاهش یافته است. اما سوال اصلی اینجاست که این تصمیم از سوی کدام نهاد یا ارگان اتخاذ و تأیید شده است؟ همچنان این ابهام باقی مانده و مشخص نیست که آیا این تغییرات در راستای مدیریت بهینه مصرف سوخت است یا صرفاً پاسخی به وضعیت فعلی اقتصادی کشور است.

افزایش قیمت بنزین از رگ گردن نزدیکتر شد / پزشکیان همه را مأیوس کرد

بنزین در انتظار تصمیمات جدید: آیا افزایش قیمت در راه است؟

اخیراً اخبار متعددی درباره وضعیت بنزین و احتمال افزایش قیمت آن منتشر شده است. فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که به رغم ناترازی در بخش انرژی، هیچ تصمیمی قبل از انجام کارهای کارشناسی گرفته نخواهد شد. او همچنین دلیل افزایش ناگهانی تقاضا برای بنزین را پس از حمله موشکی عنوان کرد و تاکید کرد که باید این وضعیت مدیریت شود.

با وجود وعده‌های دولت درباره عدم افزایش قیمت بنزین ، این موضوع به نگرانی‌های مردم دامن زده است. هر روز اخبار جدیدی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین یا افزایش سقف سوخت‌گیری منتشر می‌شود و این سردرگمی می‌تواند نارضایتی‌هایی در پی داشته باشد.

هادی محمدپور، نماینده مجلس و عضو کمیسیون انرژی، در گفتگو با رسانه‌ها تاکید کرد که باید وضعیت اقتصادی مردم در تصمیم‌گیری‌ها مد نظر قرار گیرد. او پیش‌بینی کرد که افزایش قیمت بنزین در سال اول دولت آقای پزشکیان اتفاق نخواهد افتاد تا بتوان تصمیمات کارشناسی بهتری اتخاذ کرد.

از سوی دیگر، عبدالناصر همتی، وزیر امور اقتصاد، درباره کسری بودجه ۸۵۰ هزار میلیارد تومانی کشور صحبت کرد و به این نکته اشاره کرد که وزارت نفت در فروش حامل‌های انرژی با مشکلاتی مواجه است. او به انتقاد از قانون تثبیت قیمت‌ها پرداخت و گفت که افزایش قیمت بنزین باید منطقی باشد تا از نارضایتی مردم جلوگیری شود.

به نظر می‌رسد که با توجه به اظهارات وزیر اقتصاد، شایعات درباره افزایش قیمت بنزین قوت گرفته و تحلیلگران آینده خوبی برای قیمت سوخت متصور نیستند. در این شرایط، نظرات مردم درباره افزایش قیمت بنزین در حال افزایش است و نگرانی‌ها درباره تاثیر آن بر معیشت مردم نیز ادامه دارد



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما