واریز قسط سوم سود سهام عدالت در راه است!

اقتصاد 100-سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ به مرحله سوم واریزی رسید؛ مدیر کل ناشران سازمان بورس اعلام کرد که به‌زودی مبلغی بین ۲۴ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان به حساب سهام‌داران واریز می‌شود تا سومین قسط سود آن‌ها را تکمیل کند.

واریز قسط سوم سود سهام عدالت در راه است!

ولی‌اله جعفری، مدیرکل ناشران سازمان بورس، اعلام کرد که قسط سوم سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۱ به‌زودی واریز خواهد شد. تاکنون دو مرحله از این سود در آذر و اسفند ۱۴۰۲ به حساب سهام‌داران واریز شده است، اما قسط سوم هنوز به دلیل دریافت نشدن کامل از شرکت‌های سرمایه‌پذیر پرداخت نشده است. به محض دریافت این مبلغ از شرکت‌ها، حدود ۲۴ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

جعفری همچنین توضیح داد که میزان سود برای هر فرد سهامدار بستگی به ارزش اسمی سهام او دارد. برای سهام‌داران با سبد ۵۳۲ هزار تومانی، مبلغ ۴۸۲ هزار تومان سود در نظر گرفته شده و برای سهام‌داران با سبد یک‌میلیون‌تومانی، این مبلغ به ۹۰۶ هزار تومان می‌رسد. او افزود که برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر مانند مپنا هنوز سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده‌اند و در تلاش هستند تا این مبالغ را به‌صورت اقساطی واریز کنند.

در مورد سود سهام عدالت برای سال مالی ۱۴۰۲، جعفری اظهار داشت که تصمیم‌گیری در این باره به عهده شورای عالی بورس است و تا پایان سال، شرکت‌ها فرصت دارند تا سودهای خود را واریز کنند. همچنین با برگزاری مجامع شرکت‌های استانی، سود واقعی محاسبه و به حساب سهام‌داران توزیع خواهد شد.

این خبر نشان‌دهنده تعهد سازمان بورس به پرداخت کامل سود سهام عدالت به سهام‌داران است، هرچند که برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر هنوز تعهدات خود را به‌طور کامل اجرا نکرده‌اند.



وبگردی

ارسال نظر

 
نظرسنجی

تک نرخی شدن قیمت ارز به سود معیشتِ شهروندان است؟

.

اخبار سلامت

سینما در سینما