مطورزاده: دنیا بازار نفت ایران را از دست می دهد اگر...

هزینه سنگین حمله به تاسیسات نفتی ایران از سوی اسرائیل /آمریکا به تکاپو افتاد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به «اقتصاد 100» گفت: رژیم صهیونیستی زخمی شده وممکن در بخش هایی دست به شیطنت بزند اما حمله مستقیمی در کار نخواهد بود.

هزینه سنگین حمله به تاسیسات نفتی ایران از سوی اسرائیل /آمریکا به تکاپو افتاد

به گزارش اقتصاد 100، براساس گزارش رسانه های آمریکایی، نتانیاهو به جو بایدن گفته حمله اسرائیل به ایران ، شامل سایت های غیرنظامی اعم از هسته ای و زیر ساخت های انرژی نخواهد شد.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست آمریکا، نتانیاهو اقدامات برنامه ریزی شده خود را برای تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات آمریکا با حمله به صرفا تاسیسات و زیرساخت های نظامی ایران محدود کرده است.

واشنگتن پست نوشته دولت بایدن نگران است که هرگونه حمله به تاسیسات هسته ای و یا انرژی ایران، با پاسخ شدید متقابل ایران مواجه شده و این تشدید تنش ها در آستانه انتخابات آمریکا، جرقه یک جنگ گسترده‌تر منطقه ای را بزند. 

از سوی دیگر براساس خبرهای منتشر شده، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با واشنگتن برای جلوگیری از حمله اسرائیل به سایت‌های نفتی ایران لابی کرده‌اند، زیرا نگران هستند که تاسیسات نفتی خودشان نیز در صورت تشدید درگیری‌ها مورد حمله قرار گیرد.

به ایران حمله شود، دنیا بازار نفت ایران را از دست خواهد داد

در همین رابطه، مصطفی مطورزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «اقتصاد 100» اعلام کرد در صورت تلاش دشمن برای حمله به کشور، دنیا بازار نفت ایران را از دست داده و عمده شرکت های تولید کننده و صادر کننده چنانچه در زمین رژیم صهیونیستی بازی نمایند اجازه صدور نفت را نخواهند داشت.

نماینده خرمشهر گفت: رژیم صهیونیستی برای حمله هوایی، لاجرم به عبور از مرز و آسمان بسیاری از کشورهای همسایه و منطقه است، اگر چنین اتفاقی رخ دهد این کشورها که عمدتا تولید کننده انرژی هستند به عنوان هدف مطلوب برای ایران تلقی خواهند شد.

احتمال حمله مستقیم به ایران بعید است

وی با اشاره به اینکه به دلیل وضعیت اقتصاد جهانی حمله ای صورت نخواهد گرفت تصریح کرد: جهان ظرفیت و تحمل تنش بزرگ اقتصادی را ندارد، هرچند نتانیاهو با کشیدن پای کشورهای همسایه و آمریکا به جنگ تلاش می کند شریک جرم پیدا کند اما بعید بنظر می رسد همراهی با این فرد صورت گیرد.

نماینده خرمشهر تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با ضربه مهلکی که در جنگ زمینی حزب الله و حمله موشکی ایران خورد، زخمی شده وممکن در بخش هایی دست به شیطنت بزند اما حمله مستقیمی در کار نخواهد بود.

 



وبگردی

ارسال نظر

 
.

اخبار سلامت

سینما در سینما